proteiinipitoista sormiruokaa 10 kk vauvalle?
Raejuusto ja lihapullat tulee itselle mieleen, mitä muuta vois syöttää vauvalle sormiruokana? Tosiaan mielellään proteiinipitoista! Soseet ei enää kelpaa, kun vauva tahtoo syödä itse :)
Kommentit (7)
eihän nyt karppauksesta ole kyse jos haluaa mahdollistaa lapsensa monipuolisen ruokavalion?
En ole ap, mut kyllä mä ainakin huolehdin ettei laps syö pelkkää hiilaria sormiruokina, vaan saa myös rasvaa ja proteiinia.
Kananmuna on hyvä esim sellaisena munakokkelina. A-luokan nakit maistuivat meillä myös. (Kokeile Vatajan kuorettomia ja nitriitittömiä). Keitetyt pavut, herneet ja kikherneet ovat maistuneet myös.
Yli vuoden ikäiselle olen antanut myös pinjan- ja auringonkukansiemeniä naposteltavaksi. Niissä on kuitenkin enemmän rasvaa, mutta terveellisiä ovat.
eihän nyt karppauksesta ole kyse jos haluaa mahdollistaa lapsensa monipuolisen ruokavalion?
En ole ap, mut kyllä mä ainakin huolehdin ettei laps syö pelkkää hiilaria sormiruokina, vaan saa myös rasvaa ja proteiinia.
Kananmuna on hyvä esim sellaisena munakokkelina. A-luokan nakit maistuivat meillä myös. (Kokeile Vatajan kuorettomia ja nitriitittömiä). Keitetyt pavut, herneet ja kikherneet ovat maistuneet myös.
Yli vuoden ikäiselle olen antanut myös pinjan- ja auringonkukansiemeniä naposteltavaksi. Niissä on kuitenkin enemmän rasvaa, mutta terveellisiä ovat.
Eli tässä ap, ja juuri näin kuten tässä jo vastattiinkin. Eli karppauksesta ei ole kyse, vaan haluan mahdollistaa monipuolisen ruokavalion vauvalle joka suostuu syömään vain sormiruokaa. Kiitos hyvistä vinkeistä joita olen saanut tähän ketjuun!
Kyllä minunkin lapsi syö proteiinia, katsos lihaa, kalaa, kanaa, kanamunia, maitoa ja siihen lisäksi ne perunat, riisit, makaroni kasvikset yms.
RAUHOTU nyt hyvä ihminen. Ap selkeästi kysyi vinkkiä siihen mitä näistä on helppo lapsen syödä itse sormin.
Minä tein viime viikolla kananjauhelihasta pihvejä joita on ruualla tarjolla. Samoin lihapullat, kanamuna, kala. Kaikki mikä nyt vain on enemmän palana.
OMFG.
lapselle sanoi afrikkalainen ystäväni! Paljon A-vitamiinia. Täytyy tarkistaa jostain.
tai muuta kalaa kypsennettynä? Leipäjuustoa?