G: Kun viette lapsenne hoitoon esim. mummolaan, pakkatteko mukaan lapsen neuvola- ja KELA-kortin?
Kommentit (26)
koska tuossa tilanteessa olisin itse jossain sellaisessa paikassa, josta en pääsisi lasta lääkäriin viemään, vaikka itse sairaalassa potilaana tms.
jollei ole ihan parin tunnin keikasta kyse.
ollut kadoksissa varmaan 8 vuotta.
En pakkaa mihinkään mukaan. En ole omaanikaan kyllä käyttänyt koskaan.
meillä ei kumpikaan mummo ole ikinä hoitanut eikä viitsi hoitaa tulevaisuudessakaan, joten mitään yökyliä on ihan turha edes mummolassa haaveilla. Mutta JOS olisi mummot jotka hoitaisi niin kyllä varmaan kannattaisi yönyli (ainakin eri paikkakunnalla oleviin) reissuihin ottaa kelakortti mukaan. Ei mummot muista sotua, ja sotun takana on kaikki potilastiedot ym jotka pitää hakea jos tulee vaikka sairaskohtaus. Ei siis hullumpi idea.
en huolehdi lapsesta turhaan,parempi se anoppi vie kun minä tai mies kun yleensä ollaan viihteellä...kun lapsi yöhoidossa mummolla..
Kyllä ne sairaan lapsen hoitaa ilman korttiakin ja kelakorvaukset saa haettua jälkikäteen.
Neuvolakorttia ei ainakaan tarvita mihinkään. Ja lääkkeitä määrätään gramman trakkuudella, lapset punnitaan jokatapauksessa ja muuten riittää se tieto, jonka voi suullisesti kertoa.
Kelakorttiakaan ei tarvita, kun sotu on tiedossa. Lääkkeistä korvaukset voi hakea jälkikäteenkin, jos en ehdi itse ajoissa rynnätä paikalle. Aika painan minä tietysti olisin tulossa, jos lapsella joku hätä olisi.
Kun todennäköisesti ei mitään tapahdu, on näissä oloissa turha rasittaa mummoja millään korteilla...
Jos kyse yli päivän mittaisesta hoidosta pakkaan kelakortin mukaan. Jos vaikka joutuu lääkäriin ja tarvitsisi tietää sotu.
jos joku koskaan ikinä hoitaisi lapsiani. Laittaisin mukaan myös käytettävät lääkeet sekä listan sairauksista.
jos joku koskaan ikinä hoitaisi lapsiani. Laittaisin mukaan myös käytettävät lääkeet sekä listan sairauksista.
jos tapahtuu jotain ja lapsi viedään amulanssilla sairaalaan, niin tuskin kela-kortin puute on este.
meillä mummot ei tiedä edes lasten nimiä.
Saati sitten sairauksia.
Kaikkia kun lapsenlapset eivät kiinnosta tipan vertaa.
mutta en kyllä koskaan ole muistanut..
mutta en esim. työpäivän ajaksi ole laittanu.
Neuvolakorttia ei ainakaan tarvita mihinkään. Ja lääkkeitä määrätään gramman trakkuudella, lapset punnitaan jokatapauksessa ja muuten riittää se tieto, jonka voi suullisesti kertoa.
Kelakorttiakaan ei tarvita, kun sotu on tiedossa. Lääkkeistä korvaukset voi hakea jälkikäteenkin, jos en ehdi itse ajoissa rynnätä paikalle. Aika painan minä tietysti olisin tulossa, jos lapsella joku hätä olisi.
Jos mummo veisi lapsen lääkäriin, niin tiedot voi kyllä kysyä puhelimitse minulta tai mieheltäni. Sitä kela-korttia ei tarvita muuhun kun siihen, että lääkkeet saa apteekista hiukan halvemmalla. Korvauksen saa myös jälkikäteen.
Varsinkin joku neuvolakortti... Lapsi kasvaa niin paljon, että lähes 4v:n kohdalla ei tehdä mitään sillä tiedolla, paljonko lapsi on painanut kolmevuotiaana.
on ihan pakko laittaa kela-kortti mukaan, aina.
Neuvolakortin kanssa samassa taskussa on Kela-kortti ja ne on lapsen repun sivutaskussa. Repussa on lapselle aina vaihtovaatteet tms. tarvittavat mukana kun lähdetään johonkin. lapsi on 1½v ja ikinä ei ole tarvittu, mutta onhan se kätevää että ne kulkevat lapsen mukana.
Neuvolakortin kanssa samassa taskussa on Kela-kortti ja ne on lapsen repun sivutaskussa. Repussa on lapselle aina vaihtovaatteet tms. tarvittavat mukana kun lähdetään johonkin. lapsi on 1½v ja ikinä ei ole tarvittu, mutta onhan se kätevää että ne kulkevat lapsen mukana.
Onko teillä tosiaan 1,5v lapselle jokin reppu mukana aina kun käytte vaikka lääkärissä ja sen jälkeen mahdollisesti apteekissa? Huomaa että on esikoinen kyseessä, jos joka paikkaan täytyy raahata vaihtovaatteita. Minusta paljon kätevämpää, että kela-kortti on sen lompakossa, joka lasta useimmiten lääkärissä käyttää. 1,5-vuotiaan kyseessä ollessa todennäköisesti se vanhempi, joka häntä kotona hoitaa.
sisareni lapselle hänen ollessaan mummolla hoidossa, ja mummo meni niin paniikkiin, ettei osannut sanoa hätäkeskukseen eikä ambulanssimiehille edes lapsen ikää:( Olis sellainen tilanne, että oli hyvin oleellista kertoa, että kyse on vaippaikäisestä taaperosta eikä kymmenvuotiaasta.
on mulla lompakossa aina mukana.