Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko me jotenkin outoja,

Vierailija
20.04.2012 |

kun lapsemme käyvät Hoplopissa, ravintoloissa syömässä, matkailemme kotimaassa ja ulkomailla.

Esikoisen kavereissa olen nyt törmännyt useampaan, jotka ei ole koskaan käyneet Hoplopissa, eivät koskaan ole olleet ravintolassa syömässä jne.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä HopLopin vieressä ole omakotitaloja

Vierailija
22/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin Savosta. Tarve päästä heti vittuilemaan. t. ap

omakotitalossa alueella, jossa ei ole omakotitaloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on käsittämätöntä, jos lapsia ei viedä ravintolaan säännöllisesti! Ja hoploppiin! Me käydään myös laivalla vähintään kerran vuodessa, ulkomailla (muualla kuin siellä laivalla) noin kerran vuodessa myös. Ja lasten pitää päästä mökille joka kesä vaikkei omaa olekaan, ja myös käydä maatilalla että näkee oikeita eläimiä. Ajattele, jotkut kaupunkilaislapset ei ole koskaan nähneet lehmää tai lammasta! Meidän lapset näkee niitä monta kertaa kesässä. Huvipuistoon pitää myös päästä, mielellään joka kesä. Isommat lapset käy ukin kanssa kalassa vähintään kerran kesässä, se kuuluu mielestäni yleissivistykseen että tietää myös mistä kalat tulevat. Joka syksy käydään joko marjassa tai sienessä ja lapset tykkää. Niillä on monta kaveria jotka eivät ole ikinä käyneet ja taitavat olla kateellisia. Muutenkin on tärkeää käydä metsäretkillä, piknikillä ja muuten luonnossa.

Lapsilla pitää olla omia lemmikkejä (meillä on hamsteri ja pari hiirtä), jotta he oppivat pitämään huolta toisesta ja ottamaan vastuuta. En ymmärrä mikseivät kaikki vanhemmat halua sellaista opettaa. Lapsilla pitää myös olla harastuksia, aina vähintään yksi urheilu- ja yksi taideharrastus. Mielellään jokaiselle lapselle valitaan yksi pääharrastus johon keskitytään jo noin 5-vuotiaasta saakka.

Luonnollisestihan lapset käyvät säännöllisesti taidenäyttelyissä, konserteissa, lastenteatterissa, vähän vanhempana oopperassa ja baletissa, jääshowssa, messuilla, markkinoilla, tapahtumissa ja tivolissa.

Toivottavasti ap:llakin on nämä perusasiat hallinnassa ennen kuin hän kehtaa puhua muiden ravintolassakäymisestä.

Vierailija
24/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käydään hop lopissa, kylpylässä, uimahallissa, mökillä. hotellireissuilla suomessa, ulkomaanmatkoilla jne. Ja aina arjessa jos vaan mitenkään kukkaro antaa myöten käymme jossain. Meillä on kolme villiä poikaa ja kotona kökkiminen on aivan helvettiä. lapset hyppii seinille. Ohjelmaa on oltava lähes koko ajan. Ihan siis oman mielenterveyden takia.

Sitten kun on rahaa vähemmän, niin kävellään pitkiä lenkkejä, puistoillaan, käydään metsäretkellä, mennään pulkkamäkeen, picnikille. jne.

Vierailija
25/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon omakotitaloalueita, Mellunkylä, Vartiokylä, Marjaniemi noin esimerkiksi.

Vierailija
26/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan saaneet ajaa traktoria ennen kouluikää tai olleet auttamassa vasikkaa maailmaan. Siis ihan käsittämätöntä, ihan akateemisten vanhempian lapsia!

Samoin olen huomannut, että todella moni lapsi ei ole koskaan saanut kiivetä talon katolle, ohjata venettä kanavassa, matkustanut auton takakontissa, ollut mukana lahtaamassa sikaa, tonkinut roskiksista ruokaa, ollut tukkimetsässä, käynyt kuuntelemassa eduskunnan täysistuntoa, laulanut kirkkokuorossa tai edes kirnunnut itse voita. Meillä tuo kaikki on ihan arkea, mutta kyllä pidän outoina perheitä, jotka eivät tuollaisia kokemuksia lapsilleen halua antaa!

Miksi haluaisin tunkea lapseni auton takakonttiin, pikkasen vaarallista. Jos haluaa hurkia juttuja kokeilla, niin mielummin turvallisesti.

Ja miksi haluaisin lapseni tappavan eläimiä? Minusta se ei ole lasten hommaa. Eikö se ole jotenkin sairasta jos lapsi edes pystyy tekemään sellaista? Meidän lapset ei tekisi pahaa muurahaisellekaan ja niin aijomme asian myös pitää. Meillä siis syödään kasvisruokaa ja kalaa. Kalassa ovat käyneet.

Vierailija
27/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon omakotitaloalueita, Mellunkylä, Vartiokylä, Marjaniemi noin esimerkiksi.

niin tarkoittaa ihan oikeasti vieressä eli seuraavassa korttelissa. Ap kertoi asuvansa Hoplopin vieressä, mutta nyt matkaa näyttää tulevan mieluummin kilometrejä kuin satoja metrejä.

Tuolla samalla logiikalla serkku asuu Linnanmäen vieressä, koska asuu Lauttasaaressa.

Vierailija
28/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan saaneet ajaa traktoria ennen kouluikää tai olleet auttamassa vasikkaa maailmaan. Siis ihan käsittämätöntä, ihan akateemisten vanhempian lapsia! Samoin olen huomannut, että todella moni lapsi ei ole koskaan saanut kiivetä talon katolle, ohjata venettä kanavassa, matkustanut auton takakontissa, ollut mukana lahtaamassa sikaa, tonkinut roskiksista ruokaa, ollut tukkimetsässä, käynyt kuuntelemassa eduskunnan täysistuntoa, laulanut kirkkokuorossa tai edes kirnunnut itse voita. Meillä tuo kaikki on ihan arkea, mutta kyllä pidän outoina perheitä, jotka eivät tuollaisia kokemuksia lapsilleen halua antaa!

Miksi haluaisin tunkea lapseni auton takakonttiin, pikkasen vaarallista. Jos haluaa hurkia juttuja kokeilla, niin mielummin turvallisesti. Ja miksi haluaisin lapseni tappavan eläimiä? Minusta se ei ole lasten hommaa. Eikö se ole jotenkin sairasta jos lapsi edes pystyy tekemään sellaista? Meidän lapset ei tekisi pahaa muurahaisellekaan ja niin aijomme asian myös pitää. Meillä siis syödään kasvisruokaa ja kalaa. Kalassa ovat käyneet.

Olen kanssasi samaa mieltä. On yhtä typerää ylpeillä katoilla kiipeävillä lapsilla kuin sillä, että meidänpä lapset on käyneet Hoplopissa.

Ymmärsitkö: me elämme monessa erilaisessa maailmassa. Joku sisäleikkipuisto ei ole mikään toiveiden täyttymys lapselle, jolla on oikea elämä. Ei välttämättä auton takakontissa, vaikka sinne asettautumista olisi saanut kokeilla.

Vierailija
29/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle paikka jonne ajaa viidessä minuutissa on vieressä.

Meiltä ajaa Hoplopiin viisi minuuttia ja minusta se on vähän.

Kun Helsingissä yleensä joka paikkaan menee vähintään puoli tuntia, ja tunti työmatkaan on ihan tavallista.

t. ap

Vierailija
30/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pidetään tällä palstalla niin kauheaa mekkalaa? Tiedän kyllä mikä se on, mutta miksi siitä pitää paasata vähän väliä?

Vierailija
31/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ajattelin ensin että sä et ole ottanut huomioon sitä, että kaikilla ei välttämättä varaa käydä perheenä raviontoloissa tai hoplopeissa. Se ammatti ja talon kokokaan sinällään ei välttämättä kerro vielä siitä onko perheellä varaa tehdä tuollaisia asioita. Ihmiset voi ostaa lainalla liian kalliit autot ja talot ja sitten lainoja maksellessa saakin miettiä onko varaa muuhun kun halvimpaan autoon.

Mä muistan kun mua esim kadehti muut lapset (siis lapsena ollessa) , että me ollaan niiiin rikkaita kun meillä on hieno omakotitalo. Olihan se toki hieno, mutta todellakin tarkoitti myös sitä, että meillä ei todellakaan syöty suklaavanukkaita tai juotu kaupan tuoremehuja kuten muissa perheissä.

Pääkaunkiseudulla onneksi on myös paljon mahdollisuuksia mukavaan ajanviettoon ilman rahankulutusta. On kaikenlaisia ilmaisia tapahtumia lapsiperheille (jossa jopa ilmaiset ruokatarjoilut) jne.

Ja kyllä omien lasten kanssa on tullut käytä hoplopissa ja ulkona syömässä, me panostamme rahallisesti elämässä juuri tuollaisiin juttuihin, ja sen vuoksi asummekin erittäin edullisessa vuokra-asunnossa ja autokin on halvinta mallia...

Vierailija
32/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista että teidän todellisuutenne ei ole muiden todellisuutta. Tosi monet ovat esimerkiksi pihejä eivätkä laita rahojaan "turhuuksiin".

Toisilla ei yksinkertaisesti ole varaa tuollaiseen.

Vierailija
33/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kuitenkin korkeastikoulutettuja, hyvissä viroissa, hyvätuloissa, pk-seudulla.

Olen ollut ihan heepnaadilla, kun nyt useampi on selittänyt samaa.

Yksikin perhe asuu sellaisen perheravintolan vieressä, jossa me käydään ainakin kerran kuussa, eikä ole koskaan siellä käynyt! Heidän lapsensa pääsi ekaa kertaa ravintolaan, kun minä vein hänet...

Vauva syntyi, nyt lopetaan eläminen, lukkiudutaan 4:n seinän sisään suojellaksemme herkkää pientä olentoa normaalilta maailman menolta. Ja sitten ihmetellään, miksi lapset ei osaa käyttäytyä juhlissa, ravintolassa, ihmisten ilmoilla...ja "kun tää meijän vauva on niin säikky". Kai nyt kun vanhemmat kuiskii toisilleen kotona, käydään korkeintaan lähi-siwassa ja sinnekin hyvä ettei peltoreita vauvalle päähän ja kotona ollaan aina viimeistään klo 17 ettei rytmit häiriinny. VOI LUOJA.

Mulla keittää niin kiinni tällaisten perheiden kanssa.

Me reissataan, käydään ulkona syömässä milloin huvittaa, shoppaillaan, urheillaan, katsotaan leffoja ja kuunnellaan musiikkia kotona, tanssitaan, lauletaan, nauretaan, itketään..käydään HopLopissa, Linnanmäellä, sukuloidaan ympäri suomea (kyllä, monen tunnin automatkoja, hui kauhistus), käydään uimahallissa, rannalla...pyydetään ystäviä kylään ja he ovat täällä yömyöhään (lapsi on tottunut nukkumaan vaikka olisi normaalia ääntäkin), käydään saunassa ja juodaan siellä jopa saunasiiderit. ME SIIS ELETÄÄN! Aivan niinkuin ennen lastakin.

Olen sanonut tämän miljoona kertaa ja sanon sen taas:

Vanhemmat ei elä lapsen ehdoilla, vaan lapset tulee vanhempien ehdoilla. Näin kasvatetaan lapsia ja nuori, jotka kunnioittaa vanhempia ja osaa käyttäytyä erikoisimmissakin tilanteissa.

Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
34/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista että teidän todellisuutenne ei ole muiden todellisuutta. Tosi monet ovat esimerkiksi pihejä eivätkä laita rahojaan "turhuuksiin".

Toisilla ei yksinkertaisesti ole varaa tuollaiseen.

HÖPÖHÖPÖ!! meistä vain toinen on töissä ja sekin "huonostipalkatussa" (suomalaisella mittapuulla). olemme siis varmasti jotain keskivertoköyhää suomalaista kansaa.

silti me osaamme SÄÄSTÄÄ ja pistää asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Sulle siis normaali elämä, ravintolassa käynti ja matkailu, on "turhuutta"? eli mihin pistät rahasi? suomessa nyt kertakaikkiaan ei kovin helposti ihmisillä ole sellaista tilannetta, että jokainen killinki jonka kuussa saat, menee suoraan ruokaa ja asumiseen. sitten teet huonoja valintoja, käytät liikaa sähköä ja ostat liian kallista ruokaa. tai et ole ottanut selvää etuuksistasi.

Vierailija
35/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua lapsena tarpeeksi?

Vierailija
36/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kuitenkin korkeastikoulutettuja, hyvissä viroissa, hyvätuloissa, pk-seudulla.

Yksikin perhe asuu sellaisen perheravintolan vieressä, jossa me käydään ainakin kerran kuussa, eikä ole koskaan siellä käynyt! Heidän lapsensa pääsi ekaa kertaa ravintolaan, kun minä vein hänet...

Vauva syntyi, nyt lopetaan eläminen, lukkiudutaan 4:n seinän sisään suojellaksemme herkkää pientä olentoa normaalilta maailman menolta. Ja sitten ihmetellään, miksi lapset ei osaa käyttäytyä juhlissa, ravintolassa, ihmisten ilmoilla...ja "kun tää meijän vauva on niin säikky". Kai nyt kun vanhemmat kuiskii toisilleen kotona, käydään korkeintaan lähi-siwassa ja sinnekin hyvä ettei peltoreita vauvalle päähän ja kotona ollaan aina viimeistään klo 17 ettei rytmit häiriinny. VOI LUOJA.

Me reissataan, käydään ulkona syömässä milloin huvittaa, shoppaillaan, urheillaan, katsotaan leffoja ja kuunnellaan musiikkia kotona, tanssitaan, lauletaan, nauretaan, itketään..käydään HopLopissa, Linnanmäellä, sukuloidaan ympäri suomea (kyllä, monen tunnin automatkoja, hui kauhistus), käydään uimahallissa, rannalla...pyydetään ystäviä kylään ja he ovat täällä yömyöhään (lapsi on tottunut nukkumaan vaikka olisi normaalia ääntäkin), käydään saunassa ja juodaan siellä jopa saunasiiderit. ME SIIS ELETÄÄN! Aivan niinkuin ennen lastakin.

Vanhemmat ei elä lapsen ehdoilla, vaan lapset tulee vanhempien ehdoilla. Näin kasvatetaan lapsia ja nuori, jotka kunnioittaa vanhempia ja osaa käyttäytyä erikoisimmissakin tilanteissa.

Suosittelen kokeilemaan.

Saako sen laittaa päiväunille kun sitä väsyttää? Vai pitääkö just niinä hetkinä keksiä aktiviteetteja, ettei vaan tulis rutiineja tai elettyä lapsen ehdoilla?

Vierailija
37/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika harvalla on varas käydä ravintoloissa.

Vierailija
38/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki mahdollisuudet ovat koko ajan käytettävissä. Mutta miksi ihmeessä veisin lapset jonnekin Hoploppiin oksennustautia hakemaan? Ällöttää ajatuskin. Sen sijaan käymme museoissa, konserteissa ym. ja syömme joskus ravintolassa. Sulleko joku Hoplop on sivistyksen mitta? Mulla asia menee päinvastoin.

Vierailija
39/40 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan ja silti ollaan elämäämme tyytyväisiä. Syömme pääasiassa kaurapuuroa ja juomme vettä, sunnuntaisin syömme riisipuuroa kanelilla ja sokerilla maustettuna. Köyhyys ei ole ilo mutta siihen tottuu. Asuminen on Suomessa aivan liian kallista.

Vierailija
40/40 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan.

Saako sen laittaa päiväunille kun sitä väsyttää? Vai pitääkö just niinä hetkinä keksiä aktiviteetteja, ettei vaan tulis rutiineja tai elettyä lapsen ehdoilla?

vauva nukkuu vaunuissa, vaunut kulkee mukana (meillä ainakin on pyörälliset vaunut, en tiedä miten teillä).

vauva voi syödä siellä missä sinäkin, ravintolassa, piknikillä, yms. Mutta jos olet noin mielikuvitukseton, niin ehkä ihan hyväkin että olet siellä 4n seinän sisällä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan