Nyt alkoi tuo koiravero ärsyttää
Tuli just lasku. Paikallisen lehden mukaan veroa maksaa vain neljännes koiran omistajista. Asiaa ei valvota.
Miksi minun pitäisi siis maksaa koiraveroa lemmikistäni? Kerään paskat, ostan paskapussit ja maksan. Yritän vältellä toisten koiraihmisten paskaläjiä ja silti niitä joudun kengän/tassun pohjista putsaamaan vähän väliä.
Ilmoittelen varmaan, että koira onkin nyt naapurikunnan (koiraverovapaa) mummolla ja meillä vaan hoidossa.
Kommentit (6)
sinä kerää niitä nytkään
niin mä maksan sen ihan mielellläni, mutta se taas tarkoittaa sitä, että yksiäkään koiranpaskoja en sen jälkeen kerää.
Miksi maksaa jos kukaan ei valvo. Ei meidän koiria ole edes ilmoitettu mihinkään.
sinä kerää niitä nytkään
niin mä maksan sen ihan mielellläni, mutta se taas tarkoittaa sitä, että yksiäkään koiranpaskoja en sen jälkeen kerää.
kuka jotain koiraveroja maksaa. En tod.
ongelmallinen siinäkin mielessä, että veron tuoma byrokratia (ja sen valvominen kuka veroa maksaa) maksaa enemmän kuin verosta saadaan tuloja. Sen periminen on siis kunnalle rasite, ei tulo, ja siksi siitä ollaan luovuttu niin monessa paikassa.
Varmasti tympii maksaa tyhjästä, ap. Eihän sille saa mitään vastinetta.