Miksi kaikki päivittelevät 2-vuotiaamme kokoa. Miksi - mielestäni hän on ihan tavallisen kokoinen!
Ärsyttää! Poika painaa 14,5 kg ja on nyt 2v3kk. Pituus on vähän vaikea arvioida, noin 91 cm (mittaaminen oli hieman haastavaa...) On toki lapsenpyöreä ja ihanan pehmeä, mutta mielestäni täysin normaali. Niin sanovat kaikki käyrätkin, kasvaa niin keskikäyrällä kuin olla ja voi. Miksi häntä aina mainitaan kuitenkin että on niin isokokoinen??? Ärsyttää todella, en pidä yhtään siitä että lapsen kuullen arvioidaan painoa tuolla tavalla!
Kommentit (34)
Itsellä poika (2v6kk) on nyt kotimittausten mukaan 16,5kg ja pituutta 98cm :)
Jokainen on erilainen :)
tarve on ihmisillä tunkea lapsia samaan muottiin. Varmaan tämä Suomen mittaususkollinen neuvolajärjestelmä tukee tätä ajattelutapaa.
Oma 2v. 82cm ja 9,6 kg, ja luullaan aina nuoremmaksi kuin on. -2 käyrillä kasvaa ja koko ajan on ollut ylimääräisiä seurantoja kasvun suhteen vaikka kasvu ollut tasaista ja vanhemmat pienikokoisia. No, on kai se hyvä että tutkitaan vähän liikaa kuin vähän liian vähän.
mutta ei pienikään. En tiedä millaiset nuo käyrät nyt ovat, kun ovat niin vasta muuttuneet, mutta meidän lapsi oli 2v-mittauksessa (v. 06 eli ennen käyrien muuttumista) 91 cm ja 12,6 kg. Silloin meni pituuden kanssa plussakäyrilla (menee edelleen), paino siinä 0-käyrän tietämissä pituuteen suhteutettuna.
AP:n lapsella varmasti on painokin vielä ihan normaalin rajoissa.
olin terve kuin mikä ja silti määrättiin lihotuskuurille,
ei se paljoa liikkuvaan lapseen vaikuttanut, toisella luokalla painoin jo 19 kg :D
ja aina riittää ihmetelijöitä että iso on. Ei vanhemmat ihmiset muista minkä kokoisia samanikäiset ovat ja sekin vaikuttaa sanotko 2v vaikka on oikeasti 2v 9kk.
Ei minua haittaa sanoa että tyttö on keskikokoinen.
2v neuvolassa ja poika oli 95cm pitkä ja 14,5kg ja on täysin sopusuhtainen jässikkä. aina ollut pitkä poika enkä koskaan ole ajatellut sitä negatiivisesti kun minulle on sitä ihmetelty. toki joskus sain kuulla ihmettelyä siitä, kun poika ei vielä oikein puhunut kunnolla, mutta ihmettelijä luulikin ( koon puolesta) vanhemmaksi mitä oli. nyt neuvolassa sanottiin, että poika on 3v kokoa.
Meidän 3,5v. on 15 kg 99 cm
Minun 4-vuotiaani on nimittäin 13 kg ja 97 cm.
minun 4-vuotiaani taas on 110cm ja 17kg, pituus vähän +1 käyrän päällä ja paino tasan 0-käyrällä. Tuo sinun 4-vuotiaasihan on säälittävä rääpäle suorastaan.
Vakavasti ottaen, en käsitä tätä lasten kokojen vertailua, onko niin vaikea ymmärtää että olemme yksilöitä?
Ei tietysti voi verrata, mutta mun puolivuotias painaa 10,5kg. Että oo ihan huoletta :)
oli syntyessään 4300g ja 2kk 9kg. Pelkällä rintamaidolla. Nyt oli kaksivuotisneuvolassa 90cm ja 15kg. Täysin normaali ja kasvoi hyvin omilla käyrillään.
On muuten jo viides lapseni ja kaikilla ollut samantyyppinen kasvu ja kaikki hoikistuneet itsestään kolmen vuoden jälkeen.
13-vuotias poikani on nyt 163 cm ja 50kg ja harrastaa liikuntaa.
Höpö höpö sanon minä..Meillä 2v 4kk poika. 2v neuvolassa oli 92,5cm pitkä, nyt kasvanut varmaan jonkin verran kun vaatekoko vaihtui. Koti puntarilla vaatteet päällä painaa 17kg nykyisin. Neuvolassa tuolloin 2 vuotiaana 15 kg. Ja poika on aivan sopusuhtainen. Pikkuisen on pyöreä vatsa, mutta ei kuitenkaan mikään lihava tai pyöreä muuten.
Mun tyttö on 2-vuotta tasan ja on 90cm pitkä ja painaa 12,2 kg, neuvolassakin vaan sanoivat että tulee varmaan pitkätyttö :) Ei kyllä ole millään tavalla pyöreä itseasiassa paino -0,5 eli ei poikasi ole tosiaankaan mikään lihava ainakaan jos niin ajattelet.
Ärsyttää! Tyttö on 2v ja 81 cm 9 kg. Aina hämmästellään kun on niin pieni. Mutta omilla käyrillään kasvaa tasaisesti.
Meillä samankokoinen lapsi ja kun on vielä poika, niin voi voi :(
Nyt tosin on vähän ottanut kasvuspurttia, että on ehkä jo 84 cm ja n. 10 kg. Ja ikää vähän päälle 2 v.
Ärsyttää! Tyttö on 2v ja 81 cm 9 kg. Aina hämmästellään kun on niin pieni. Mutta omilla käyrillään kasvaa tasaisesti.
Meillä on ruipelo poika, täyttää kesällä 6. on 115 cm pitkä ja painaa 16.5 kg, isosisko oli yli 120 ennen kuin painoi 20 kiloa, joten kyllä metrin mittainen 20-kiloinen lapsi on aika pulska. Tai sitten tosi lihaksikas.