Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta viikkoa kesälomaa lapsellasi päiväkodista

Vierailija
19.04.2012 |

Ja miksi juuri sen verran? Lapsesi ikä?

Meillä lapsi 3 ja lomailee viisi viikkoa: ensin viikon kanssani, sitten kolme viikkoa koko perhe, sitten viikko isän kanssa. Enempään ei ole mahdollisuutta, koska lomaa ei ole enempää.

Miten muilla?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas te ootte erikoisia mammoja. Meillä ja lähipiirissä kyllä pidetään kesälomat erikseen, jotta lapset saa mahdollisimman pitkän loman tarhasta. Koko perhe ehtii kyllä olla illat ja viikonloput yhdessä.

Ette vissiin paljon lapsistanne välitä kun ette oo valmiit näitä muutamaa vuotta joustamaan lomista tuolla tavalla.

Vierailija
22/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viisi, jos saadaan mummolle vielä yhdeksi viikoksi. Miehellä kesälomaa 4 viikkoa, minulla 2. Molempien töistä paras aika olla pois on samaan aikaan, ja toisekseen haluamme edes joskus olla yhdessä koko perheellä. Muutenkin ollaan paljon eri aikoihin töissä viikolla, joten on kerrankin kiva, että nähdään toisiamme enemmän kuin pari tuntia illassa. Vuoden mittaan lapsella on vielä yksittäisiä muita lomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kiinnostaisi, että tarvitseeko maksaa kuitenkin täysi maksu siltä ajalta, kun lapsi on hoidosta pois?

Ja toinen kysymys: voiko esim. pitää kesän hoitovapaata, jos sellaista on käytettävissä, vai pitääkö sitten "irtisanoutua" hoitopaikasta?

Jos lapsi on koko kalenterikuukauden pois hoidosta, niin siitä veloitetaan puolet maksusta. Jos taas on yhdenkin päivän hoidossa, menee koko kuukauden maksu. Yksi maksuvapaa kuukausi on vuodessa; yleensä se on heinäkuu. Riippumatta siitä, onko hoidossa vai ei, niin tuo heinäkuu on ilmainen.

Vierailija
24/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 6 ja 4 v. Tämä on edistystä viime kesään jolloin lomaa ei ollut ollenkaan. Miehellä ei ole lomia lainkaan, minulla kesälomaa 4 vkoa joista yhden säästän syksyyn (lähdemme matkalle).

Vierailija
25/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas te ootte erikoisia mammoja. Meillä ja lähipiirissä kyllä pidetään kesälomat erikseen, jotta lapset saa mahdollisimman pitkän loman tarhasta. Koko perhe ehtii kyllä olla illat ja viikonloput yhdessä.

Ette vissiin paljon lapsistanne välitä kun ette oo valmiit näitä muutamaa vuotta joustamaan lomista tuolla tavalla.

että ei oo yhtään yhteistä lomaa? ei kai se lapsellekaan oo kiva loma, että pääsee pois tarhasta mutta sitten nökötetään vaan isän/äidin kanssa kotona - ei koko perheen kanssa.

Vierailija
26/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailee 6 viikkoa, mulla 4 viikkoa paikallista lomaa ja 2 viikkoa palkatonta virkavapaata. Olen yh.

Vierailija
27/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas te ootte erikoisia mammoja. Meillä ja lähipiirissä kyllä pidetään kesälomat erikseen, jotta lapset saa mahdollisimman pitkän loman tarhasta. Koko perhe ehtii kyllä olla illat ja viikonloput yhdessä. Ette vissiin paljon lapsistanne välitä kun ette oo valmiit näitä muutamaa vuotta joustamaan lomista tuolla tavalla.

että ei oo yhtään yhteistä lomaa? ei kai se lapsellekaan oo kiva loma, että pääsee pois tarhasta mutta sitten nökötetään vaan isän/äidin kanssa kotona - ei koko perheen kanssa.

Ai meinaat että isä ja lapsi tai äiti ja lapsi ei voi lähteä missään käymään koko loman aikana? Ei varmasti olekaan lapselle kiva loma tuolla asenteella.

Vierailija
28/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

about 10 viikkoa, molemmat vanhemmat lomalla saman ajan. Lapset 5 ja 2.

Vierailija
29/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3 ja 5. Olen yh ja opiskelija. Kesä täytyy tehdä töitä, että on varaa taas seuraava lukuvuosi opiskella.

Vierailija
30/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan jo joustettu työajoissamme niin, että emme ole iltoja yhdessä kuin poikkeustapauksissa. Ja viikonloppuisinkin on välillä töitä tai koulutuksia. En ole enää valmis joustamaan sen vertaa, että en saisi edes kahta viikkoa lomaa yhtä aikaa. (Loput lomat menevät itselläni opiskeluihin tai irtovapaisiin kaksin lapsen kanssa.)

Vierailija
31/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meidän lapsella on lomaa ne samat 7 viikkoa, jotka itsekin olen lomalla ja lomarahavapaalla. Mieheni on tästä ajasta 5 viikkoa lomalla. Silloin veneilemme ja matkailemme ja teemme koko perheen kanssa kaikkea kivaa :)

Vierailija
32/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas te ootte erikoisia mammoja. Meillä ja lähipiirissä kyllä pidetään kesälomat erikseen, jotta lapset saa mahdollisimman pitkän loman tarhasta. Koko perhe ehtii kyllä olla illat ja viikonloput yhdessä. Ette vissiin paljon lapsistanne välitä kun ette oo valmiit näitä muutamaa vuotta joustamaan lomista tuolla tavalla.

Ai meinaat että isä ja lapsi tai äiti ja lapsi ei voi lähteä missään käymään koko loman aikana? Ei varmasti olekaan lapselle kiva loma tuolla asenteella.

mutta harva perhe sitä tuolla tavalla matkustelee tai reissailee. Minun tuttavapiiristäni ei monikaan. Mutta onneksi lapseni ovatkin pph:lla, jonne menevät mielellään, joten vaikka lomaa onkin vain se 4 viikkoa (koko perheen kera), niin maailma ei siihen kaadu.

Vierailija
33/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 4v ja 5v lomalla 8vkoa josta 4vkoa koko perhe yhdessä ja sitten minä jatkan vielä toiset 4vkoa miehen mennessä työhön. Olen opettaja mutta en peruskoulussa, kesälomani on siis tuon 8vkoa.

Vierailija
34/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siksi että vietämme yhden lomaviikon toukokuun alussa etelän matkan vuoksi. Voinko siis sanoa että neljä viikkoa?

Vierailija
35/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta harva perhe sitä tuolla tavalla matkustelee tai reissailee. Minun tuttavapiiristäni ei monikaan. Mutta onneksi lapseni ovatkin pph:lla, jonne menevät mielellään, joten vaikka lomaa onkin vain se 4 viikkoa (koko perheen kera), niin maailma ei siihen kaadu.

Ei sen lapsen kanssa ole pakko lähteä lomalla viikoks Thaimaahan, vaan esimerkiksi päiväksi vesipuistoon, yöretkelle telttailemaan jne..

Vierailija
36/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et olisko reilut 4 viikkoa.

Mulla on lomaa vain 10 päivää, mutta osittain nekin limitetään miehen kanssa. Mies aloittaa heinäkuun alusta lomansa ja mä aloitan sit niin, että olen heinäkuun loppuun saakka.

Vierailija
37/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siksi että vietämme yhden lomaviikon toukokuun alussa etelän matkan vuoksi. Voinko siis sanoa että neljä viikkoa?

Vierailija
38/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sinulla noin kapea-alainen näkökanta.

Ei tullut mieleen että toisilla perheillä ei ole yhteistä aikaa iltaisin ja viikonloppuisin esim. harrastusten ja töiden takia. Sen takia loma halutaan viettää yhdessä, perheenä.

Ja muutenkin lomaa pitää ehdottomasti olla perheellä samaanaikaan!!! Teillä taitaa olla parisuhde heikoilla kun ette kestä toisianne loman ajan.

Vierailija
39/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"muutamia vuosia"? Jos menee töihin vaikka lapsen ollessa 2-vuotias, joka on varmaan aika keskiarvo, lapsi ehtii olemaan viisi vuotta päiväkodissa. Ja tietty koulun alaluokillakin lapsi tarvitsisi kotona vanhempaa lomilla. Eli helposti 7-8 vuotta.

Vierailija
40/81 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidetä lainkaan päällekkäistä lomaa :-(

Lapselle paras näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi