Bmi 50 onko lihavuusleikkaus tavoittelemisen arvoinen asia?
Että sen takia kannattaisi elämäntapojaan totaalisesti muuttaa?
Kommentit (23)
Tiedän kaksi leikkauksessa käynyttä, eikä kumpikaan ole pahemmin sen jälkeen laihtunut, syömisistä en tiedä tarkemmin.
Se että pystyy laihduttamaan jonkin verran ennen leikkausta pitäisi itselle olla se motivaatio että pystyy laihduttamaan vaikka kuinka paljon. Tiedän ihmisiä jotka on laihduttaneet esim. karppaamalla jopa 70kg.
Leikkaus on iso riski, ja toipuminen kuulemma kamalaa, ja syöminen on varmaan aika ikävää leikkauksen jälkeen, mutta todellakin pystyy mahansa taas venyttämään ja syömään pieniä annoksia lihottavaa, esim. limsaa, ja paino taas nousee tai ei ainakaan laske.
Olen lihavuusleikkauksen läpikäynyt ja olen sitä mieltä, että sain elämäni takaisin. Toki minullakin on ollut vaikeaa, mutta syöminen onnistuu mainiosti, nesteitten kanssa on ongelmia.
Paino putosi 45 kiloa ja takaisin on tullut kymmenen, mutta olen joutunut olemaan paikoillani ja heikolla liikkumisella, kun lonkka leikattiin vasta. Lapsuuden vika pystyttiin viimein korjaamaan, kun painoa saatiin rutkasti alaspäin.
Sokerit ja kolesterolit on mallikkaasti ohjearvoissa. Lääkkeitä ei mene muuhun kuin allergiaan.
Ruoka on melkein samaa kuin ennenkin, mutta tosi pieni annoksia. Kuitua syön paljon, että vatsa toimii. Liikkuminenkin paranee päivä päivältä.
On varmasti totta, että leikkausta kannattaa miettiä tarkoin ja siihen ei kannata rynnätä suinpäin. Ene-kuuri ennen leikkausta antaa viitteitä elämästä leikkauksen jälkeen, mutta toki liha tulee takaisin ruokailuun.
Mitä menetin painon lisäksi?? En sitten mitään. Juopottelemaan en pysty, mutta pari lasia illassa punaviiniä silloin tällöin onnistuu ja se riittää minulle.
Ruuasta nautin edelleen, mutta panostan laatuun. Maitoa en pysty juomaan, mutta pärjään kalkkitableteillakin.
Mieti rauhassa ja kokeile ensin, miten pärjäät muutoksen kanssa.. Jos epäilet, älä mene leikattavaksi.
Onko sulla diabetestä? Oletko Victozaa kokeillut?