Miksi älykäs tai rikas ei voisi roikkua tällä palstalla?
Siis jos jollakin on normaalia nopeammat hoksottimet ja hyvä palkka, niin ihan yhtä lailla hänkin on ihminen ja kaipaa keskustelua muustakin kuin pörssikursseista tai kvanttifysiikasta, jos nuo nyt ylipäätään noita ihmisiä nyt edes kiinnostaa.
Korkea älykkyysosamaarä ei tarkoita, että ihminen on tai edes luulee olevansa parempi kuin tavallinen kuolevainen. Korkeistaan jossain asioissa erilainen.
T: Mensan jäsen tuloksella 157
Kommentit (19)
...koska olen hoitovapaalla ja tylsistynyt.
Täällä kyllä saa kattavan läpileikkauksen kansakunnan ajatuksista ja arvomaailmasta. Eipähän erakoidu norsunluutorniinsa vain kaltaisiensa kanssa. ;)
Välillä tosin tulee sellainen surullinen olo, samoin kuin uutisista.
Ja jopa älykäs, rikas ja lapsetonkin viihtyy palstalla. Tämähän on Suomen vilkkain keskustelupalsta, jossa on juttuja maailman ja elämän laidasta laitaan. Nopeasti vaihtuvia keskustelunaiheita, huvittavia ja itkettäviä - todellista elämää kaikissa sen muodoissa. Erittäin viihdyttävää ajanvietettä tylsiin hetkiin.
Roikunpa kuitenkin.
t. Mensan jäsen tuloksella 169 - kuka nokittaa?
ps. rikkaudesta ei kylläkään voi puhua omalla kohdalla mutta tiedän parikin rikasta jotka täällä aikaa viettävät
todella älykäs ei viihdy tällä palstalla ellei sitten ole huono itsetunto jota haluaa pönkittää. Tämä on köyhien, tyhmien tai alhaisen sosioekonomisen tason omaavien palsta sekä tietysti maahanmuuttajien tai ulkosuomalaisten jotka haluavat pysyä tapetilla oman maansa tapahtumista.
todella älykäs ei viihdy tällä palstalla ellei sitten ole huono itsetunto jota haluaa pönkittää. Tämä on köyhien, tyhmien tai alhaisen sosioekonomisen tason omaavien palsta sekä tietysti maahanmuuttajien tai ulkosuomalaisten jotka haluavat pysyä tapetilla oman maansa tapahtumista.
kertoo se valitettavasti ihmisestä, niin tyhmästä kuin viisaastakin aika paljon. Ihmisen elämä silloin on äärimmäisen yksinäinen ja siksi tällä palstalla on hurja määrä mielenterveyspotilaita. Keskustelut ovat ala-arvoisia kouluttamattomien junttien mielipiteitä. Joka päivä julistetaan imetyksen ilosanomaa, ollaan tyytyväisiä että esim. Nokialla menee huonosti, halutaan viedä pois esim. subjektiivinen päivähoito. Nämä nyt jokapäiväisiä esimerkkejä...
Itse tulin vahingossa tälle palstalle kun googletin vauvan ummetukseen liityvää. Olin pari päivää täysin järkyttynyt kun aloin lukea ketjuja! Olen ilmeisesti kasvanut norsunluutornissa, jossa minä, perheeni, sukuni ja ystäväni olemme varakkaita ja älykkäitä. Palsta saa minut surulliseksi ja tunnen sääliä niitä kohtaan kenelle tämä palsta on suuri osa jokapäiväistä elämää.
Laittakaa koneet kiinni, lukekaa kirjoja, menkää lenkille, leikkikää lastenne kanssa, käykää teatterissa, urheilemassa ja ravintolassa. Tavatkaa ystäviä!!! Oikea elämä on paljon antoisampaa kuin tämä surullinen palsta.
157:n ällillä ei tehdä noin montaa kirjoitusvirhettä, tai ihmetellä julkisesti tuollaisia. Terv. ÄO 120.
mutta ihan maalaisjärjellä varustettu fiksu ja varakas.
Minulla on ylimääräistä aikaa ja välillä on vaan kiva surffata täällä ja ihmetellä miten me ihmiset ollaankin näin erilaisia...viihdyttävää!
Mäkin roikun täällä. On kiva joskus vaan heittää aivot narikkaan ja huvittaa itseään näillä jutuilla. Harvoin kirjotan tänne mitään.
Roikunpa kuitenkin.
t. Mensan jäsen tuloksella 169 - kuka nokittaa?
ps. rikkaudesta ei kylläkään voi puhua omalla kohdalla mutta tiedän parikin rikasta jotka täällä aikaa viettävät
157:n ällillä ei tehdä noin montaa kirjoitusvirhettä, tai ihmetellä julkisesti tuollaisia. Terv. ÄO 120.
Ja tällä palstalla kirjoittaminen anonyymisti ei ole = julkisesti
Voi olla vaikka lukihäiriökin. Se(kään) ei estä isoa älykkyysosamäärää. Olen naimisissa sellaisen tapauksen kanssa:)
Ja tällä palstalla kirjoittaminen anonyymisti ei ole = julkisesti
Ei ollut pointti. Pointti on se että oikeasti fiksun ei tarvitse lähteä kyselemään aloituksen kaltaisia juttuja missään, anonyyminä tai ei. Siksi koska hän tietää jo vastauksen.
Kielioppitestillä tarkoitit oikeinkirjoitustestiä.
Teen ohjelmointityötä ja saan hommani valmiiksi puolta nopeammin kuin muut ja lopun ajan surffailen netissä. Silti mun työtehokkuus ja laskutusaste on parempi kuin muilla ja saan jatkuvasti kehuja.
Pointti on se että oikeasti fiksun ei tarvitse lähteä kyselemään aloituksen kaltaisia juttuja missään, anonyyminä tai ei. Siksi koska hän tietää jo vastauksen.
halusin kuulla perusteluja niitä, jokta ei usko että oikeasti älykkäät voisi täällä notkua. Ja ihan tasan täällä notkuu koko läpileikkaus suomalaisesta yhteiskunnasta.
Pointti on se että oikeasti fiksun ei tarvitse lähteä kyselemään aloituksen kaltaisia juttuja missään, anonyyminä tai ei. Siksi koska hän tietää jo vastauksen.
siis fiksun ei tarvitse ylipäänsä keskustella mistään asioista, koska älykkyys tarkoittaa sitä, että kaikkeen on jo omassa päässä vastaukset valmiina?:D
Kertoo omasta älykkyyskäsityksestäsi.:)
Paljonhan täällä muuten on viihdettä. Kuka edes jaksaa pelkästään älyllisiä ja analyyttisiä keskusteluita?
eli pakko kysellä netissä anonyymisti kun oikeessa elämässä ei osaa =)
Eikös älykkkäät ole tunnetusti sosiaalisesti tumpuloita eli pakko kysellä netissä anonyymisti kun oikeessa elämässä ei osaa =)
ettei ole muuta elämää. Hyvä että tämäkin asia selvisi.:)
ja silti käyn palstalla melkein joka päivä. Täältä löytyy yllättävän usein älykästäkin keskustelua, vaikka joutuuhan sitä joskus plaraamaan läpi kohtuuttoman määrän sontaa sen löytääkseen.
Toisaalta älykäs ihminen osaa skimmata parhaat päältä ehkä helpommin kuin tyhmä.
Näinhän se on. Ei älykkyys sulje pois ei-älykkäitä kiinnostuksen kohteita. Itse puhun kvanttifysiikasta (lähinnä työn puitteissa) aika eri ihmisten kanssa kuin vauvan vatsan toiminnasta tai kankaan värjääämisestä. Tosin pari työkaveria sattuu sopimaan kaikkiin kolmeen keskustelunaiheeseen.
Sitäpaitsi, hetkittäin täällä on erittäin korkeatasoisia ketjuja. Isosta ihmismäärästä löytyy keskustelijoita monenlaisiin aiheisiin, se kai tämän foorumin viehätys onkin.
Älyvapaat alatyyliset ketjut on riemastuttavia nekin, ja niihin heittäydyn kuin puudeli lantakasaan.