Perhemurhien vika on naisissa! AINA!
Joka viidennessä parisuhteessa naisiin kohdistuvaa väkivaltaa
Miksi te siedätte sitä? Miksi kasvatatte lapsia sellaisessa suhteessa ja miten voit olla varma, että se ei jonain päivänä riistäydy käsistä.
Vai onko niin, että juuri sinun suhteessasi sitä ei ole, vaan ne on ne muut?
Heti kun naiset lopettavat alistumisen väkivaltaisille miehille, loppuu perhemurhatkin.
Vika on siis naisten oma!!!
Kommentit (27)
Kivaa uhrin syyllistämistä taas...perus Suomi-meininki, vikahan ei ikinä voi olla tekijässä, aina uhri on jotenkin päin käännettävä syylliseksi, varsinki jos uhri on yleensä nainen... Huomaa kyllä ettei ap ole ikinä joutunut väkivaltaisessa suhteessa elämään.
Olen eronnut kahdesta avoliitosta välittömästi ensimmäisen nyrkinheilahduksen jälkeen, koska se on pahempaa kuin pettäminen ja se harvoin vähenee suhteen kestäessä ja vaikeutuessa.
Täällä aina uhotaan, että lähtisin heti jos mies pettäisi, mutta joka viides nainen sietää väkivaltaa...
Missä tässä asiassa on siis naisen vastuu. Otetaan turpaan vuositolkulla ja lopulta mies tappaa kaikki. Seitsemän kertaa vuodessa ja anna mun väittää, että ei ollut ensimmäinen kerta väkivaltaa siinä perheessä.
Suojelkaa edes niitä lapsia.
ap
Tottakai naisellakin on vastuu, mutta monissa tapauksissa nainen on niin alistettu/uhkailtu siihen tilanteeseen ettei näe ulospääsykeinoa. Ja edelleen, uhrin syyllistäminen on aika rankkaa/naurettavaa/typerää/oksettavaa/älytöntä...
lapsineen miehen käden kautta. Heillä ei siis ole mitään osaa ja arpaa siihen itse muka? Hevonkukkua.
Entäs sitten ne tuhannet naiset, jotka alistuvat tänään miehen väkivallalle ja alistavat lapsensakin sille, eivätkä tee asialle mitään. Ovatko hekin uhreja?
Mä olen ap, sun kanssa huolestuttavan paljon samaa mieltä, enkä ymmärrä miksi nämä tuhannet ja tuhannet perheenäidit ottavat loputtomasti pataansa lähtemättä.
ps totta- naisen tulee osata manipuloida narsistimiestään-ja estää surmat puhumalla- sitävarmaan tarkoitat ap???
narsistit ovat persoonallishäiriöisinä todennäköismpiä surmaajia( ks hesari su 22.4.12)
että väkivaltaa on edes ollut? Joskus se nuppi voi vaan seota odottamatta.
Ja näitäkin tapauksia on ollut, joissa nainen on lähtenyt ja mies on sen jälkeen tullut ja tappanut.
Onko silloinkin vika naisessa????
Se on niin helppoa sanoa että LÄHDE,käytännössä se lähteminen on kaikkea muuta kuin helppoa!
Helpompaa se ehkä onkin jos asutaan vuokrakerrostalossa avoliitossa ilman lapsia,mutta meillä tilanne on seuraava:
Tässä maalaistalossa jossa asumme,on myös minun työni eli koirahoitola.Pelkästään sillä ei kuitenkaan tätä elämää rahoiteta joten yksin en selviäisi.Lisäksi minulla on täällä 3 hevosta,vuohia,lampaita ja omat koirat.
Mies on uhkaava usein,sen myönnän.Mutta niin sitä vaan tulee jäätyä kun arki sujuu ja muutenkin yleensä kaikki asiat.
olkoon vaikka puolet suomen naisista alistettuja nyrkin ja hellan väliin niin ei se niistä naisista tee yhtään sen enempää syyllisiä, syyllinen löytyy sieltä nyrkin toiselta puolelta JOKA TAPAUKSESSA!
-Laajennettu itsemurha-75 tapausta.
Tekijät 66% miehiä.
-Muut lapsen tapot-65 tapausta.
38 äitiä jotka tappoivat 42 lasta.
20 isää jotka tappoivat 23 lasta.
Tekijät 65% naisia.
Väkivalta osa valtakamppailua
Tilastokeskuksen tutkija Minna Piispa näkee viitteitä siitä, että parisuhteiden väkivalta on osa valta- tai tasa-arvokamppailua. Väkivaltaa onkin eniten parisuhteissa, jotka ovat kestäneet enintään kaksi vuotta.
- Väkivaltaiset miehet pyrkivät muutoinkin rajoittamaan naisten elämää. He ovat mustasukkaisia, estävät tapaamasta ystäviä ja sukulaisia, eivätkä anna naisen hoitaa omia raha-asioitaan. He myös uhkaavat vahingoittaa yhteistä omaisuutta tai itseään huomattavasti useammin kuin muut miehet, Piispa kuvailee.
- Työttömyys ei juuri lisää miesten väkivaltaista käyttäytymistä puolisoaan kohtaan, Piispa sanoo.
Parisuhteissa väkivaltaiset miehet lyövät harvoin lapsiaan, mikä viittaa myös vallan ja kontrollin käyttöön naista kohtaan. Vain kuusi prosenttia lapsista on tutkimuksen mukaan joutunut uhriksi.
Väkivaltaisten parisuhteiden lapsista 40 prosenttia on joutunut jollakin tavalla todistamaan väkivaltaa.
on niissä naisten tekemissä lasten vika, missään tilanteessahan miestä ei VOI pistää vastuuseen
-Laajennettu itsemurha-75 tapausta. Tekijät 66% miehiä. -Muut lapsen tapot-65 tapausta. 38 äitiä jotka tappoivat 42 lasta. 20 isää jotka tappoivat 23 lasta. Tekijät 65% naisia.
Jos nainen vaikka haluaa lähteä avioliitosta, voi miehen päässä pimahtaa, ja sitten lahdataan koko perhe. Ei siihen aina sitä vuosia kestänyttä väkivaltaa tarvita.
tottakai sitä kuka tahansa haluaa suojella lapsiaan, mutta ei se nyt jumalauta ole sen naisen vika jos äijä on sekopäinen hullu narsisti hakkaaja tai vaikka toisinpäin! mikä tässä on niin saakelin vaikeeta jollekkin tajuta! tukea nämä perheväkivallan uhrit tarvitsevat kyllä, mutta eivät syyllistämistä...
ai nyt se syy onkin naisen ja seuraavaksi yhteiskunnan, sitten varmaan sen raskaan työn tai elämän... Koskaanhan se syy ei ole sen tekijän itsensä?
http://www.lpsy.org/bin/A497KAUPPI.pdf
Sitten on vielä sellaisia joissa lapsi pidetään salassa ja surmataan. Aiemmin yleisempää kuin nyt.
-Laajennettu itsemurha-75 tapausta. Tekijät 66% miehiä. -Muut lapsen tapot-65 tapausta. 38 äitiä jotka tappoivat 42 lasta. 20 isää jotka tappoivat 23 lasta. Tekijät 65% naisia.
Miksi joka VIIDES nainen ei lähde parisuhteestaan?
He siis antavat väkivallan jatkua.
Miksi me emme tue näitä naisia? Joka kolmas suomalainen tuntee naisen, jota on pahoinpidelty kotona.
Kyse on koko maan epidemiasta ja naiset pesevät kätensä osuuteensa. Lapsia murhataan ja vika ei ole koskaan molempien vanhempien? Niinkö?
Ainoastaan sen väkivaltaisen vikako se sitten on kun perhe kuolee? Ihan niinkuin merkit eivät olisi olleet nähtävisssä jo aikaa sitten.
jos ei ole koulujaan käynyt ja ei ole työpaikkaa eikä omaa rahaa.
Sitä on nalkissa.
Tämän vuoksi yleensä kehoitetaan hankkimaan pitkä ura ja omaa pääomaa ennenkuin aletaan leikkimään kotia. Voi nainen sitten lähteä ja ottaa lapset turvaan.
Silti moni vaan jää miehen elätettäväksi ja jää nalkkiin.
jos ei ole koulujaan käynyt ja ei ole työpaikkaa eikä omaa rahaa. Sitä on nalkissa. Tämän vuoksi yleensä kehoitetaan hankkimaan pitkä ura ja omaa pääomaa ennenkuin aletaan leikkimään kotia. Voi nainen sitten lähteä ja ottaa lapset turvaan. Silti moni vaan jää miehen elätettäväksi ja jää nalkkiin.
Ei koulutustaso korreloi mitenkään väkivallalle alistumisen kanssa, itse asiassa koulutetut naiset kohtaavat ENEMMÄN parisuhdeväkivaltaa kuin kouluttamattomat.
Tässä on kyse mm. uhrin itsetunto-ongelmista, parisuhteen dynamiikasta, taloudellisista olosuhteista, tukiverkostojen puutteesta jne. Itsekin olen kouluttautunut, mutta silti vaan olen kärsinyt miehen henkisestä väkivallasta, fyysistä, lievää kyllä on joskus ollut.
... monelle naiselle tuttu helvet-ti on parempi kuin outo paratiisi.
Kyllä niihin surmiin ja murhiin on syytä miehissäkin. Jostakin merkillisestä syystä yllättävän moni suomalainen nainen jää mieluummin tapettavaksi kuin pelastaa itsensä ja lapsensa. Siinä mielessä sitä voidaan pitää "naisen omana syynä", jos olisi ollut mahdollisuus lähteä. Ja useimmilla olisi ollut, jos sen tilaisuuden olisi aikanaan käyttänyt.