Käykö muille niin, että pestyt pyykit jää koppaan useaksi päiväksi.
Joskus tulee kyllä pestyä lisää, mutta se viikkaaminen on vaan jotenkin niin vaikeeta?
Pitäis kyllä heti viikata kaappiin, kun ahdistaa se saamattomuus ihan oikeasti, kuten muutkin tekemättömät työt.
Kommentit (37)
Kyllä ne kuivuu ensin ihan normaalisti.
ihan eri puolella taloa kuin vaatekaapit. Ja kyllä tuon ne korissa makuuhuoneeseen. Olisivat siinä korissa monta päivää, mutta nyt olen ottanut tavaksi kipata ne sängylle. Ne on pakko leipata kaappiin viimestään ennen nukkumaan menoa.
kannattaisko kuitenkin ripustaa kuivumaan ensin? Ja eipä nuo kaapit yleensä pesuhuoneessa kellään ole.
täällä on muitakin kuin minä, joka en silitä kuin "pakolliset"? Oion ja venytän vaatteet hyvin kuivumaan laittaessani, niin ei tarvitse kaikkia silitellä! Viikattavien kasa joskus viipyilee olohuoneessa/korissa päiviä muutamia.
tai siis mä viikkaan suoraan kuivurista/narulta isoon "koriin", lastenvaatteet, koska en jaksa yhtä pinoa kerrallaan viedä yläkertaan ja rampata monta kertaa vaan sitten vien korillisen kerrallaan ja laitan siitä suoraan pinot vaatekaappeihin. Mutta usein se lasten kori jää siihen koko viikoksi ja lapset käy sieltä hakemassa vaatteitaan. Omat ja miehen vaatteet tulee kanssa heti viikattua, mutta saattavat jäädä joksikin aikaa pinoon siihen kodinhoitohuoneen pöydälle. Ei see viikkaus iso homma ole, menee tosi nopsaa samalla kun ottaa kuivaajasta tai narulta, mutta se paikalleen vieminen on se ongelma. Kun kaikki on yläkerrassa.
Ihmettelen kenellä on mahdollista pitää vaatteita "lojumassa" useita päiviä? Miten paljon teillä on vaatteita?
Jos haluaa estyä silittämiseltä, kannattaisi viikata puhtaat pyykit suoraan narulta tai kuivausrummusta kaappiin.
Puhtaita vaatteita on aivan ihana käsitellä:)
että pesen samaa koneellista jopa kolme kertaa. En vaan ehdi/muista ripustaa niitä kuivumaan ja pitkään märkänä olleet vaatteet on pakko pestä uudelleen.
Kolmannen lapsen jälkeen meidän pyykkyhuolto on räjähtänyt käsiin. Jatkuvasti on ihan järkyttävä pyykkivuori.
Tämä ongelma ratkeaa sillä, että sama kone sekä pesee että kuivaa. Miksi et hankkisi sellaista?
ei ole edes tilaa säilytellä jotain viikkaamattomia pyykkejä jossain koreissa.
Kun en jaksa tai ehdi viikata, mutta tarvitsen tilaa kylppärissä (kuivatan telineellä siellä), laitan puhtaat pyykit vain koriin ja kun siihen ei enää mahdu, kippaan pyykit pinnasänkyyn. Sieltä viikkasin sitten tänään kun alkoi pursuta laitojen yli.
Kuivurista otan vaatteet syliin ja heitän ne sängyn päälle, sitten viikkaan omani ja miehen vaatteet kaappiin ja huudan teinit viikkaamaan omansa.
ja en sitä ehdi joka ilta tekemään,joten aina on silitettävää (lähes) kopassa-
ne lisäsiivet käytössä). 5 min ei todellakaan riittänyt tähän!
Lasten vaatteita ja paljon sukkia ja alusvaatteita joten aikaa menee. Tokhan sitä viikkaa esim. koneellisen pyyhkeitä muutamassa minuutissa mutta kaikki ei käy niin nopsaan.
Taidat pestä aika pieniä koneellisia?
Joko minä tai mies viikkaa suoraan kuivurista. Viiden minuutin homma, mitä sitä vitkuttelemaan.
mutta miten ihmeessä täydenkään koneen (meillä 7 kg) viikkaamiseen saisi aikaa käytettyä yli 5 min?
jäävät viikattuna pitkin lipastoja ja tuoleja. Jotenkin niitä ei sit siitä saa kaappiin :)
Meillä hyvä (teko)syy on tuo 3v "apulainen", jonka kanssa voi kyllä laittaa pyykit koneeseen ja kuivuriin, mutta viikatessa syntyy vain tappelu, kun yrittää auttaa, eli levittelee minun juuri viikkaamiani vaatteita. Joten se homma pitäisi tehdä sitten kun lapsi on saatu nukkumaan ja kuka hullu sitä haluaa enää siihen aikaan tehdä muuta kuin lösähtää sohvalle... Eli joo, makuuhuoneen lattialla on niin iso pino viikkaamattomia vaatteita, että mieskin jo (huumorilla) heitti, että ihan turhaan hän näköjään osti kalliit hyllyt vaatehuoneeseen, kun ei niille ole käyttöä.
mulla se kynnyskysymys on saada viikatut pyykit korista kaappiin. Olen ratkaissut ongelman ostamalla riittävän monta pyykkikoria, sama kai se missä ne vaatteet säilyttää...
5 min ei todellakaan riittänyt tähän!
Lasten vaatteita ja paljon sukkia ja alusvaatteita joten aikaa menee. Tokhan sitä viikkaa esim. koneellisen pyyhkeitä muutamassa minuutissa mutta kaikki ei käy niin nopsaan.
Täysi iso koneellinen vaatteita viikattuna eri perheenjäsenten pinoihin. Aikaa meni 2 min 38 sek. Sukkia ja pikkareita oli paljon. Nehän juuri on nopeinta viikata.
jokainen perheenjjäsen hakee oman pinonsa ja vie omaan kaappiinsa. Tai no, minä vien nuorimman vaatteet.