Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko palata takaisin, miten suhtautua mahdol. mielenterveys...

Vierailija
18.04.2012 |

Niin, eihän tähän vastausta täältä löydy. Eikä mistään tunnu löytyvän. Kunhan kirjoitan ajatuksiani, jos joku jotain kommentoisi. Olen niin loppu tämän ongelman takia. Vatvon ja mietin enkä oikeaa vastausta saa päähäni.

Jouduin muuttamaan pois kodistani koska mieheni epäili minua pettämisestä. Haki eroa, uhkaili ties millä yms. Mies ei uskonut mitään mitä hänelle sanoin. Miehen käytös oli aivan "sekopäistä" muutaman kuukauden ajan. En ollut tehnyt yhtään mitään väärin, ei siis ollut aihetta uskoa minun pettäneen häntä. Olemme tunteneet toisemme todella pitkän ajan. Meillä on lapsia.

Miehen katse, silmät olivat kuin jonkun toisen ihmisen niiden viikkojen aikana. Pelkäsin häntä :( Koskaan aikaisemmin en ole joutunut miestäni pelkäämään. Hän ei ole ollut väkivaltainen, omistushaluinen kylläkin ja mustasukkainen. Kun muistelen niitä hetkiä, miehen tekemisiä, sanoja kun syytti minua uskottomuudesta, alkaa minua puistattaa. Ajattelin että mies on menettänyt järkensä, siltä se tuntui.

Mies haluaisi jatkaa. Katuu tekojaan, sanoo että on pahasti erehtynyt jne. Olemme käyneet yht. keskusteluissa, tapahtuneita on yritetty käydä läpi ja miettiä ratkaisua. Mutta minä en luota häneen vieläkään. Mistä voin tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu???? Entä jos miehellä onkin jonkin sortin sairaus joka puhkeaa uudestaan päälle joku päivä? Mitä jos tässä onkin takana jotain vakavampaa jota en vain tajua? Rakastan miestäni, eihän rakkaus kuole tuosta noin vain pois kun yhteisiä vuosi on takana paljon. Mutta riittääkö rakkaus? Kieltämättä nämä hirveät uutiset perhesurmista saavat minut mietteliääksi vaikka en miehestäni voisi sellaista ikinä uskoakkaan mutta... Kun toiseen ei enää luota niin kaikenlaista alkaa pyöriä päässä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisiin voi vastata. Psykiatrinen arviokin vaatii useita käyntejä, ja monesti osastojakson. Ei yksittäinen lääkärikäynti mitään diagnoosia varmuudella selvitä. Sinuna ottaisin yhteyden esim. perheneuvolaan, missä asiaa voitaisiin selvittää. Ja huolehtisin omasta/ lasten turvallisuudesta. Masennus voi joskus laukaista vaikka psykoosin. Samoin juopottelu tai huumeiden käyttö. Hankalin ryhmä ovatkin sitten erilaiset persoonallisuushäiriöt; niiden toteaminen on vaikeaa, eikä vasten tahtoaan ketään voi hoitoonkaan pakottaa (jos ei ole psykoottinen). Mieti nyt, onko tuossa yhteen paluussa järkeä...

Vierailija
2/13 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä en luota häneen vieläkään. Mistä voin tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu????

No väittääkö mies luottavansa sinuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että luottaa täysin, miten voisinkaan kun luottamus toiseen on mennyt niin rikki. Arkihan toisen kanssa kertoisi jotain mutta kun siihenkään ei huvittaisi lähteä näillä eväillä. Kuitenkaan erokaan ei tunnu vielä ihan varmalta ratkaisulta.

ap

Vierailija
4/13 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinun pitäisi mennä takaisin? Miksi edes harkitset paluuta yhteen miehen kanssa? Miehesihän on arvaamaton hullu, jos noin kauniisti sanotaan. Ihan oikeasti, jos henkesi ja hyvinvointisi on sinulle tärkeää niin jatka elämääsi ilman miestä ja ole vain onnellinen, että lemppasi sinut pihalle.

Vierailija
5/13 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sekopää exällä oli kumma katse vihastuttuaan. Onneksi pääsin eroon hänestä.

Hänet on diagnosoitu psykopaatiksi.

Vierailija
6/13 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ja ajattelen että jospa tämmöistä ei enää koskaan tapahtuisi. Että jos mies onkin tajunnut mitä tuli tehtyä... Ja ei voi mitään että mietin sitäkin onko minussa jotain vikaa, mitä olen voinut tehdä niin väärin että ansaitsin tuollaisen käytöksen? Vaikka tajuan että en ole toiminut väärin niin siltikin kaikenlaisia ajatuksia tulee mieleen. Eihän meidän parisuhde ollut mikään hyvä ennen tätä sekoilua mutta ainahan niitä ylä ja alamäkiä pitkissä liitoissa tulee. En tiedä mitä tässä yritän selittää :( Miksi en vain pysty lopettaa liittoamme?

ap

Vierailija
7/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä lopeta liittoa, vaadi miestä menemään ammattiauttajalle puhumaan.

Perhesurmia tapahtuu ihan liikaa ja monesti syynä on niinkuin muissakin henkirikoksissa, "päässä sumeni".

Vaadi miestäsi hakemaan apua ja ole tukena, mutta älä palaa saman katon alle ennenkuin miehesi on saanut kunnollista apua tilanteeseensa. Voithan mennä mukaan keskuteluihin niin saat ammattilaisen arvion mikä miehelläsi on hätänä. Voit myös yksin käydä juttelemassa asiasta ja kysyä ammattilaisen mielipidettä.

Vierailija
8/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on velvollisuus turvata lapsen kasvuympäristö. Miettisin sitä ennemmin kuin mitään tulenpalavaa rakkautta. Jos epäilet että ette ole täysin turvassa miehen luona, älä mene takaisin. Mielenterveysongelmat ovat salakavalia ja pahenevat hoitamattomina ajan myötä.

Vierailija
9/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kerään tällä hetkellä rohkeutta siihen että uskaltaisin sanoa miehelleni että hänen pitäisi käydä ihan kunnon lääkärillä. Tässä ei nyt taida auttaa terapeut.psykol. Haluan jonkinlaisen "varmuuden" ns. ammattilaisen arvion tapahtumista. Mutta kyllä se on vaan vaikeaa toiselle tuollaista mennä sanomaan kun mies on voinut tietääkseni ihan hyvin viimeiset kuukaudet. Tai ainakaan minä taikka lapset ei olla huomattu käytöksessä mitään ihmeellistä...

ap

Vierailija
10/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä lopeta liittoa, vaadi miestä menemään ammattiauttajalle puhumaan. Perhesurmia tapahtuu ihan liikaa ja monesti syynä on niinkuin muissakin henkirikoksissa, "päässä sumeni". Vaadi miestäsi hakemaan apua ja ole tukena, mutta älä palaa saman katon alle ennenkuin miehesi on saanut kunnollista apua tilanteeseensa. Voithan mennä mukaan keskuteluihin niin saat ammattilaisen arvion mikä miehelläsi on hätänä. Voit myös yksin käydä juttelemassa asiasta ja kysyä ammattilaisen mielipidettä.

Miehesi "ongelma" kannattaa nyt selvittää juurta jaksaen. Vaikka päätyisittekin eroamaan, lapset olisivat varmaankin silti tekemisissä isänsä kanssa ja he ansaitsevat turvallisen ja tasapainoisen isän.

Vierailija
11/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pinnan alla kytee.

Jos aiemmin on käyttäytynyt täysin sekopäisesti ja erillain kuin ennen niin mitenpä siitä yhtäkkiä vain muuttuis takas normaaliksi...

Kuinka monen väkivallanteon ja henkirikoksen pohjimmainen syy on mustasukkaisuus tai omistushalu?

Ajattele lapsiasi ja vaadi miestäsi hoitoon!!!!

Vierailija
12/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kerään tällä hetkellä rohkeutta siihen että uskaltaisin sanoa miehelleni että hänen pitäisi käydä ihan kunnon lääkärillä. Tässä ei nyt taida auttaa terapeut.psykol. Haluan jonkinlaisen "varmuuden" ns. ammattilaisen arvion tapahtumista. Mutta kyllä se on vaan vaikeaa toiselle tuollaista mennä sanomaan kun mies on voinut tietääkseni ihan hyvin viimeiset kuukaudet. Tai ainakaan minä taikka lapset ei olla huomattu käytöksessä mitään ihmeellistä...

ap

Niin, hyvä jos jotain vaadit, mutta joku yksittäinen lääkärikäyntikään nyt ei varsinaisesti mitään selvyyttä tuo. Ei lääkärit ole mitään selvännäkijöitä, jotka pystyvät ihmisen näkemällä sanomaan mitä hänen päässään on vinksallaan.

Ja se että mustasukkainen henkilö peittelee mustasukkaisuuttaan ja omistushaluaan, sen ajan kun haluaa toisen takaisin, on kyllä varmasti heillä jokaisella se mitä tekevät. Jos teillä ei ole tänä aikana nyt ollut yhteistä arkea, jolloin näkisit miehen myös niinä hetkinä kun hän on väsynyt ja stressaantunut, niin en kyllä laittaisi kovin paljon painoarvoa tuolle että näyttää voivan hyvin. Ei mielenterveysongelma parane sillä, että lupaa olla enää sairastamatta.

Vierailija
13/13 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielenterveysongelmat perinnöllisiä? Ei varmaankaan aina? Voiko alan lääkäri nähdä potilaasta että mitä hän mahdollisesti voisi sairastaa, vai kuinka paljon menee "arvailun" puoleen? Mulla ei siis ole mitään hajua, tietoa näistä asioista... Entä voisiko alkoholin käytön lopettaminen laukaista mielenterveysongelmia jotka sitten eivät palaisi takaisin? Jos siis on alkoholi maistunut vapaapäivinä mutta muuten on pitänyt "kulissia" yllä. En tiedä tarkasti tuotakaan asiaa että onko miehellä ollut kuinka paha ongelma tuon juomisen kanssa. Salaili ainakin pullojaan. Tämäkin selvisi vasta kun pakkasin tavaroita. Noin kuukauden oli ollut ilman mitään juomisia kun "pimahdus" tapahtui. Kaikki mahdollisuudet yritän tässä miettiä ja käydä läpi. Entä masennus, voisiko siitä seurata ihan hullua käytöstä?

Kiitos vielä vastaajille!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi