Onko enää ketään muuta, joka liputtaa PERUNAN puolesta?
Vai onko maailma nykyään niin karppia, että perunaa ei kukaan tunnusta käyttävänsä? Peruna sentään on pelastanut monta suomalaista sukupolvea nälältä.
Meillä syödään perunaa, useita kertoja viikossa ja tykätään siitä :)
Kommentit (32)
Peruna on herkkua, meillä syödään sitä joka päivä. Keitettyä perunaa, uuniperunaa, muusia, paistettua perunaa. Sitä laitetaan keittoihin, laatikoihin, patoihin. Ranskiksiakin syödään välillä.
Eikä mikään ole niin hyvää kuin uudet perunat, tilli ja voi. Kohta sitä taas saa, voi mikä autuus!
mutta en syö perunaa,hyväähän se on mutta turvottaa niin perkuleesti,samoin pasta ja riisi,muuten syön paljon hyviä hiilareita,kasviksia,marjoja ja ruisleipää joka päivä..toki välillä uhmaan turvotusta ja syön itse tekemääni muussia,se on parasta!
uusia perunoita!
Lisäksi useiden liharuokien kanssa paras lisuke on peruna. Samoin kalaruokien! Täysin mauttomia jonkun riisihutun kanssa. Sen sijaan peruna korostaa hyvin kalan makua.
Onneksi ei tarvi karpata vaan voin syödä monipuolisesti mitä vain.
Samoin perheeni - lapsille joutuu koko ajan määrittelemään että kuinka paljon pitää syödä lihaa suhteessa perunaan, muuten söisivät liiankin perunapainotteisesti.
ja karpatessa tuli kyllä syötyä kasviksia monipuolisemmin kun se peruna jäi pois..
Mutta kun peruna on hyvää ja halpaa ja kaikki tykkää.Tänä kesänä ajattelin kokeilla perunan kasvatusta ämpärissä!
harmi, ettei se ole niin halpaa kuin nuo yleisperunat.
Luultavasti kotoa saatu malli, joka on perua miehesi isovanhemmilta.
Vai onko maailma nykyään niin karppia, että perunaa ei kukaan tunnusta käyttävänsä? Peruna sentään on pelastanut monta suomalaista sukupolvea nälältä. Meillä syödään perunaa, useita kertoja viikossa ja tykätään siitä :)
Siitä saa monipuolista ruokaa ja peruna on hyvää, ihan vaikka voin kera :)
En välitä yhtään riisistä. Syön sitä kyllä, mut ei ole mun juttu. Makaroni menettelee.
Lihan voisin jättää kokonaan pois ruokavaliosta. Syön sitä jo nyt minimaalisen vähän.
Saatan kuoria 5 pottua lautaselle ja ottaa toisen puoliskon salaattia. Vaikka voita pottuihin tai vähän lihaa tai kalaa. Eikä ole kyllä pottu koskaan turvottanut.
Se, mikä minulla turvottaa on rasvaiset liharuoat. Siksi voisin jättää lihan kokonaan pois. Kalasta tykkään. Kala ja pottu, nam.
Siitä saa monipuolista ruokaa ja peruna on hyvää, ihan vaikka voin kera :)
En välitä yhtään riisistä. Syön sitä kyllä, mut ei ole mun juttu. Makaroni menettelee.
Lihan voisin jättää kokonaan pois ruokavaliosta. Syön sitä jo nyt minimaalisen vähän.
Varmaan ollut anoppi kova laittaa perunoita kun mies asunut kotona, mikään riisi tai pasta ei miehelle kelpaa, saati sitten että tarjoaisin pelkkää wokkia jossa kasviksia ja lihaa, "oho, eikai tää meijän päiväruoka sentään ole??" ei ole ei, on sen kanssa näitä perunoita täällä keitetty "no hyvä juttu joo, säikähinki jo". perunoita miehelle neljä ja muille nolla.