Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä luovia ihmisiä? Pelottaako teitä koskaan luovuutenne?

Vierailija
18.04.2012 |

Minulla on niin korkealentoisia ideoita, että ihan päässä huippaa... Ihan melkein voisi sanoa, että pelottaa..Iso pyörä pyörii ja kovaa!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ei tiedä mitä tuloksena kun tartun virkkuukoukkuun ja villalankaan

Pelottavaa...

Vierailija
2/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa...

jos päässä on valmis malli villasukista/villapaidasta jne., jotka on jo keksitty aikoja sitten? Minulla päässä pyörii taas asioita, joita ei vielä ole. ap

Vierailija
4/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ei tiedä mitä tuloksena kun tartun virkkuukoukkuun ja villalankaan Pelottavaa...

jos päässä on valmis malli villasukista/villapaidasta jne., jotka on jo keksitty aikoja sitten? Minulla päässä pyörii taas asioita, joita ei vielä ole. ap

mitä tuo yksi meinasi virkata? Vaikka auton!

Älä ole ap epäluova ja juutu johonkin suppeaan käsitykseen luovuudesta.

Vierailija
5/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä maniassa suorastaan ratsastan sillä.

Vierailija
6/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ei tiedä mitä tuloksena kun tartun virkkuukoukkuun ja villalankaan Pelottavaa...

mitä tuo yksi meinasi virkata? Vaikka auton!

Älä ole ap epäluova ja juutu johonkin suppeaan käsitykseen luovuudesta.

tuollainen kärkäs niin tällainen pikku päätelmä vaan tuli. En minäkään mistään maalaamisesta puhu.

ap

Vierailija
7/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten miksi huimintakaan ideaa pitäisi pelätä?

Vierailija
8/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan lähes joka päivä aika kauheita ideoita mitä hautoa. En tietenkään puhu niistä koska pelkään että joku yritteliäs, aktiivinen ja pahansuopa persoona lopulta kuulee ja omaksuu idean ja kokeilee sitä käytännössä, puhdasta pahuuttaan. Tiedän että minua älykkäämpiä, luovempia ja paljon pahempia ihmisiä on olemassa. Elämäni on pientä helvettiä tämän ansiosta. Luovuus, älykkyys, pessimismi, paranoia ja pelko yhdessä muodostavat kirouksen jota on vaikea ravistella.

Se on lievästi sanottuna kuluttavaa kun tulee ajatelleeksi satoja keinoja miten ihmisille voi tehdä pahaa, tai miten saavuttaa jotain siten että muista ihmisistä ei tarvitse välittää, samalla kun pitää mielessä että joku tuolla jossain on jo ehkä tullut ajatelleeksi sitä samaa pahaa ideaa ja ehkä yrittänytkin sitä käytännössä. Toisaalta taas jokainen uusi päivä minkä näen on merkki siitä että kukaan ei ole onnistunut räjäyttämään maailmaa, ja tämä antaa pientä toivoa.

Vastapainona yritän mielessäni ajatella mikä suuren ja viekkaan pahuuden estää tai miten se voidaan kumota, mutta tuntuu siltä että tuo ajattelukierre on ikuinen. En tuntisi oloani paremmaksi vaikka osaisinkin luopua ajatuksistani. Lähinnä tuntisin syyllisyyttä. Jonkunhan se on ajateltava pahoja asioita jotta ne eivät toteudu, tai jos toteutuvat niin silloin edes minä olen valmis.

Vierailija
9/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen on luova, ihan jokainen. Luovia ratkaisuja tehdään ihan arkielämässä, lähtien siitä että yhdistetään ruoka-aineita ja kokeillaan uusia juttuja.

Taiteellinen luovuus, jota yleisimmin ajatellaan, kun luovuudesta puhutaan, on sekin meillä jokaisella. Taiteilijat ovat lahjakkaita mutta myös tietoisesti kehittäneet luovuuttaan.

Miksi luovuus on sinusta pelottavaa? Tuntuu, että käytät nyt väärää sanaa. Onko sinulla pakkoajatuksia tai väkivaltaisia kuvitelmia? Niissä ei ole perusvire luovuudessa vaan esim. mielialahäiriössä tai muissa mielenterveysongelmissa.

Vierailija
10/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasin jostain hömppäkatalogista itseni suunnitteleman härpäkkeen,se oli pelottavaa.Olin jossain kurssilla tehnyt mielikuvitus laitteen jota sitten piti mainostaa parhaansa mukaan,enkä voi vieläkään ymmärtää kuinka se on päätynyt katalogiin.

Vierailija
11/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma luovuuteni ainakin on. Minun luovuuteni on sellaista että kun vaikka kävelen kadulla, luon omassa päässäni kokonaisia maailmoita. Sitten reagoin näihin luomuksiini tunnepohjaisesti kuten reagoisin tosielämän tapahtumiin, vaikka koko ajan tiedän että kyseessä on oma fantasiani, oma romaani joka on vain mentaalisessa, ei kirjallisessa muodossa. Eilen esim. olin lenkin jälkeen ihan loppu, koska fantasioin tilanteen jossa olin tavannut ihanan miehen, ja suhde tämän miehen kanssa loppui hirvittävällä tavalla. Oli vaikea pidättää itkua ja koko loppuilta oli surullien kunnes kehitin ihan toisensuuntaisen fantasian.

Vierailija
12/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS ap kuulostat maanis-depressiiviseltä, et luovalta.

Vierailija
13/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luovuus on sinusta pelottavaa? Tuntuu, että käytät nyt väärää sanaa. Onko sinulla pakkoajatuksia tai väkivaltaisia kuvitelmia? Niissä ei ole perusvire luovuudessa vaan esim. mielialahäiriössä tai muissa mielenterveysongelmissa.

ei, en puhu pakkoajatukista ja väkivallasta.

ap

Vierailija
14/14 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, en puhu pakkoajatukista ja väkivallasta.

ap