Kyllä korpee - sukulaispoika meillä loisimassa
Nyt keittää!
Olen itse palannut vuodenvaihteessa työelämään ja meillä on arkipäivisin kello 8-16 lastenhoitaja kotona. Minä ja mies siis käymme täyttä päivää töissä.
Viikonloppuna meille saapui miehen sukulaispoika kylään. Hänellä on tällä viikolla kolmet eri pääsykokeet täällä pääkaupunkiseudulla eikä siis ole järkeä, että hän päivittäin ajaisi autolla parin tunnin matkan suuntaansa kotiinsa nukkumaan.
Meillä on siis kaksi alle kouluikäistä lasta, nuorempi 1,5 vee, vielä vaipoissa.
Sukulaiskundi ei millään tavoin osallistu vierailunsa aikana kotitöihin.
Hän kyllä kysyy heti, kun tulen töistä, että milloinkas on ruoka.
Eilen illalla hän valitteli väsymystään ja vetäytyi vierashuoneeseen muka lukemaan pääsykokeisiin. Silti television ääni kuului yöllä kolmeen asti. Hän jo illalla sanoi, että haluaa sitten aamulla nukkua pitkään, kun tänään onkin kokeista vapaa päivä.
Illalla miehelle selvisi, että tänä aamuna hänen pitäisi päästä myös aikaisin lähtemään töihin. Minä siis lähden joka aamu kello 6, että ehdin töistä taksisin kotiin kello 16 mennessä. Miehen piti tänä aamuna päästä lähtemään kello 7 eli tuntia aiemmin kuin hoitaja tulee normaalisti.
Kysyimme tältä vieraanamme olevalta nuorelta mieheltä, että voisiko hän mahdollisesti seurustella lastemme kanssa sen tunnin aamulla ennen kuin hoitaja ilmaantuu paikalle. Toinen lapsista ei välttämättä vielä edes herää silloin.
Vastaus: "No emmää oikein viittis. Kun pitäisi ladata akkuja ja nukkua kunnolla."
Soitimme sitten iltakymmeneltä lapsenhoitajalle ja pyysimme häntä ylitöihin aamulla, koska meidän vieraanvaraisuuttamme korvauksetta käyttävä kolli ei voi herätä niin aikaisin, että jaksaisi tuntia seurustella lapsemme kanssa aamulla.
Mua ihan raivostuttaa mennä tänään töistä kotiin kattomaan, kun kolli siellä on koko päivän loikoillut ja katsellut telkkaria. Hän ei kuulema pysty olemaan illallakaan hetkeä lasten kanssa yksin, kun ehdotin, että käväisisin kaupassa.
Joudun siis käymään tänään kaupassa hankkimassa ylimääräisiä ruokatarvikkeita nyt ruokiksella, koska illalla en pääse, kun pitää laittaa vieraalle lämmin ruoka.
Mä oon ihan raivona!!!!!
Kommentit (147)
jo kun tulo on tiedossa, ettei meillä loisita!
22-vuotias on aikuinen mies, monet käyvät ihan ansiotöissäkin samalla, kun valmistautuvat pääsykokeisiin!Mieheni olisi kyllä sanonut "Nikolle", että hän herättää lähitessään tämän lasten seuraksi, siihen asti, kun hoitaja saapuu ja samaan hengenvetoon, että pesti jatkuu hoitajan lähdettyä kunnes itse kotiudutte! Aivan sama onko viime vuonna päässyt peruskoulusta vai lukiosta kirjoittanut tätä keväänä, on sen verran iso poika jo, että voi osallistua talon elämään. Eihän hän ole kutsuttuna vieraana juhlimassa tai lomailemassa teillä! Ja kyllä kukin voi kotonaan ilmoittaa, että meillä alkaa hiljaisuus sitten klo 22 jne.
olisi kääntänyt kylkeään, jatkanut uniaan ja lapset olisivat olleet keskenään. Ihan niin kuin vieraan tuleekin, ellei mies sitten erikseen kerro, että koska lastenhoitaja saa tästä työstä 12 e/h, maksamme tietysti sinulle sen saman.Vai oletteko niitä perheitä, joissa ei lastenhoitajalle makseta palkkaa?
Ja monet hoitavat vielä omia lapsiaan ja kotiaankin samalla.
Ihan oikeesti, millasia ihmisiä täällä on jos ei ymmärrä että AP:ta voi kevyesti ottaa kupoliin?
Anna sille Ap luento toisten ihmisten huomioon ottamisesta.
Ja ei, ei maatilallakaan makseta kaupunkilaisoijalle aidankorjauksesta.
Lapset päiväkotiin, silloin ne voi viedä koska tahansa 6.30 jälkeen ja hakea pois 17.00, ehtii käymään kaupassa rauhassa eikä tule ongelmia, jos isä päättää tehdä ylimääräsiä töitä. Hintaakin tulisi alle 300 e/kk/lapsi, joten säästyisi rahaa.
Silloin ei tarvitsisi itkeä vieraita laittamaan teille ruokaa ja hoitamaan lapsia, kun itse olette töissä tienaamassa.
jokaiselle kutsutulle lista, mitä pitää hankkia ja onko siivous-, kattaus- vai ruuanlaittoryhmässä. Eihän kutsutut vieraat nyt jouten voi olla!
en kadehdi aloittajaa, en haluaisi meille ketään makoilemaan jos itsellä kädetä täynnä työtä.
mutta niinhän vieraat just tekevät. en jotenkaan usko että ap järjestää lastenhoitoa esim. tämän pojan isälle jos käy asioilla ja yöpyy aloittajalla.
Meillä sukulaiset on aina kolme yötä ja ne on meidän vieraita ja niiden ei tarvi tehdä mitään.
Itse en käy missään vierailulla juuri sen takia, että ihmiset on ihmeellisiä kärttynaamoja, jotka ottavat vieraita ja sitten vaan valitetaan.
Pyydän vieraat mielummin meille kyläilemään moneksi yösi.
Tuloni ovat vielä 700 euroa kuukaudessa jaa en silti valita.
että tuonikäinen nuori mies syö paljon???
Kun kauppaan pääsisin lähtemään vasta kello 19 jälkeen, ei siinä vaiheessa enää lapsia voi ottaa mukaan. Olisivat niin väsyneitä. Ihan käytännön valinta.
Normaalisti en siis viikolla käy edes kaupassa, kun viikonloppuna teemme pääosan viikon ostoksista. Arkisin haen normaalisti lounastunnilla vain jotain täytehankintaa. Nyt siis arki-illan kauppatarve yllätti, kun vieraan ansiosta jääkaappi täysin tyhjä.
kommentoi,
Ap