Kyllä korpee - sukulaispoika meillä loisimassa
Nyt keittää!
Olen itse palannut vuodenvaihteessa työelämään ja meillä on arkipäivisin kello 8-16 lastenhoitaja kotona. Minä ja mies siis käymme täyttä päivää töissä.
Viikonloppuna meille saapui miehen sukulaispoika kylään. Hänellä on tällä viikolla kolmet eri pääsykokeet täällä pääkaupunkiseudulla eikä siis ole järkeä, että hän päivittäin ajaisi autolla parin tunnin matkan suuntaansa kotiinsa nukkumaan.
Meillä on siis kaksi alle kouluikäistä lasta, nuorempi 1,5 vee, vielä vaipoissa.
Sukulaiskundi ei millään tavoin osallistu vierailunsa aikana kotitöihin.
Hän kyllä kysyy heti, kun tulen töistä, että milloinkas on ruoka.
Eilen illalla hän valitteli väsymystään ja vetäytyi vierashuoneeseen muka lukemaan pääsykokeisiin. Silti television ääni kuului yöllä kolmeen asti. Hän jo illalla sanoi, että haluaa sitten aamulla nukkua pitkään, kun tänään onkin kokeista vapaa päivä.
Illalla miehelle selvisi, että tänä aamuna hänen pitäisi päästä myös aikaisin lähtemään töihin. Minä siis lähden joka aamu kello 6, että ehdin töistä taksisin kotiin kello 16 mennessä. Miehen piti tänä aamuna päästä lähtemään kello 7 eli tuntia aiemmin kuin hoitaja tulee normaalisti.
Kysyimme tältä vieraanamme olevalta nuorelta mieheltä, että voisiko hän mahdollisesti seurustella lastemme kanssa sen tunnin aamulla ennen kuin hoitaja ilmaantuu paikalle. Toinen lapsista ei välttämättä vielä edes herää silloin.
Vastaus: "No emmää oikein viittis. Kun pitäisi ladata akkuja ja nukkua kunnolla."
Soitimme sitten iltakymmeneltä lapsenhoitajalle ja pyysimme häntä ylitöihin aamulla, koska meidän vieraanvaraisuuttamme korvauksetta käyttävä kolli ei voi herätä niin aikaisin, että jaksaisi tuntia seurustella lapsemme kanssa aamulla.
Mua ihan raivostuttaa mennä tänään töistä kotiin kattomaan, kun kolli siellä on koko päivän loikoillut ja katsellut telkkaria. Hän ei kuulema pysty olemaan illallakaan hetkeä lasten kanssa yksin, kun ehdotin, että käväisisin kaupassa.
Joudun siis käymään tänään kaupassa hankkimassa ylimääräisiä ruokatarvikkeita nyt ruokiksella, koska illalla en pääse, kun pitää laittaa vieraalle lämmin ruoka.
Mä oon ihan raivona!!!!!
Kommentit (147)
Siksi aamiaistarpeet jäivät koko päiväksi pöydälle, kun nuorimies oli vienyt ne sinne vierashuoneeseen ja katsellut siellä aamulla telkkaria syödessään. Ei lastenhoitaja käy siellä tarkistamassa - tosin nyt kyllä olen pyytänyt, että käy kurkkaamassa.
Kuten jo aiemmin kommentoin, miehelle tuli poikkeustilanne eli soitto, että aamulla piti tulla tuntia aiemmin. Ei meillä normaalisti sellaista tilannetta ole. Hän lupasi hoitaa asian, koska kuvitteli että hoitojärjestely on kunnossa kun talossa kerran on koko kyseisen päivän vapaalla oleva aikuinen ihminen. Ja yhdestä tunnista oli kyse.
Vierashuoneeseen on erillinen sisäänkäynti, mutta on kyllä ovi myös ihan meidän makuuhuoneiden ovien vieressä eli varsin selkeästi kuuluu television äänet läpi, vaikka väliovi on kiinni. Kolmelta katsoin kelloa, kun äänet vihdoin hiljenivät ja vieras kävi vessassa.
Ja sitten vielä kommentti pääsykokeista. On siis kyse ammattikorkean kokeista. Itse olen opiskellut yliopistossa ja olin aika yllättynyt, että näihin kokeisiin ei ollut tarvinnut lukea mitään varsinaisia päääsykoekirjoja, vaan suurin osa testattavista asioista oli suullista kielitaitoa.
Poikaa emme varsinaisesti olleet kutsuneet meille. Hänen vanhempansa "ilmoittivat" että "NIko" tulisi sitten teille pariksi yöksi, kun on pääsykokeet siellä pääkaupunkiseudulla. Parin yön venymien lähes viikoksi selvisi vasta silloin sunnuntaina, kun nuorimies saapui ja kertoi, että kokeita on kolmet ja että hän vielä haluaisi käydä perjantai-iltana kavereiden kanssa bilettämässä. Eli meillä ei kauheasti ollut mahdollisuuksia kieltäytyä, vaikka käymme molemmat töissä ja arjen pyörittäminen pikkulapsiperheessä on jo haasteellista sinällään.
kommentoi jälleen,
Ap
joka ei siivoa niitä maitoja ja voita kaappiin. Ainakin meillä lastenhoitaja laittoi lapsille aamupalaa ja tarvitsi maitoa ja leipää ja voita. Jokin tässä kuviossa ei toimi. Poika siis käy aamupalalla ja jättää voin ja maidon pöydälle odottamaan, että lastenhoitaja antaa lapsille niitä. Lastenhoitaja jättää ne kaikki pöydälle iltaan asti, eikä saa laiettua niitä kaappiin. Vai onko ap.n perheessä erikseen voi ja maito pojan nimillä, jotta lastenhoitaja tietää, että juuri näihin voihin ja maitoihin ei saa koskea kun ne on pojan. Toinen seikka tosiaan on se, että miten ap on pärjännyt muilla viikoilla jos miehen pomo soittelee klo 22 ja kutsuu aiemmin töihin. Kolmas,miksi ap ei ole nukkunut vaan hiipinyt sukulaispoikansa oven takana kuuntelemassa, onko telkkari päällä ja kurkkimassa huoneeseen. Sinnehän piti vielä kiertää ulkokautta, koska siihen huoneeseen oli oma sisäänkäynti. Eli ap ei ole voinut muuten nähdä pojan valvovan klo 3 yöllä, ellei ole kiertänyt ulkokautta katsomaan. Vähän kehno provo kun on näin paljon epäkohtia.
Ei meillä vieraiden tarvitse käydä kaupassa.
Minut yllätti ruuankulutuksen kasvu, kun ei meillä kukaan syö sellsita määrää ruokaa, mitä tähän nuoreen mieheen mahtuu.
Olisin toivonut pääseväni tänä iltana käymään erikseen kaupassa, mutta nyt olen joutunut joka päivä töistä tullessani heti valmistamaan lämmintä ruokaa nälkäisenä odottavalle 22-vuotiaalle nuorelle miehelle ja sitten vielä iltapala.
kommentoi jälleen,
Ap
Ja sitten vielä kommentti pääsykokeista. On siis kyse ammattikorkean kokeista. Itse olen opiskellut yliopistossa ja olin aika yllättynyt, että näihin kokeisiin ei ollut tarvinnut lukea mitään varsinaisia päääsykoekirjoja, vaan suurin osa testattavista asioista oli suullista kielitaitoa.
Vieraskielisen AMK-koulutuksen haku on juuri nyt. Yliopistoon hakevalta kysytään lähinnä hyviä perslihaksia, jotta jaksaa istua ja lukea, AMK:ssa joutuu alusta alkaen käyttämään aivojaan. Tuonne vieraskieliseen koulutukseen päästäkseen täytyy osata kyseistä kieltä, usein englantia. Ei ole tarpeen testata jonkun kirjan osaamista vaan kielitaitoa.
Tosin poika on varmaan sen kertonutkin, mutta koska lastenhoitajallasi on täysi työ pikkulapsiperheen arjen pyörittämisessä, niin et ole asiaa kuunnellut.
pyydellä yhtään mitään. Enkä kyllä pyytäiskään, kyllä mä osaan omat hommani hoitaa. Toki meillä olisi tehty selväksi heti taloon tullessa, että vain ja ainoastaan keittiössä syödään ruokaa.
Meillä on useinkin ollut ihmisiä yökylässä, toki pääasiassa niin, että ollaan kuultu, että ko. henkilö on tulossa tänne päin ja ollaan aina sanottu, että meille saa tulla niin ei tarvi mennä hotelliin tai miettiä majapaikkaa. Ja todellakin teen aamupalat ja muut ruuat, laitan lakanat ym. valmiiksi, sanotaan, että saa vapaasti käydä ruokakaapeilla, jos on nälkä jne. Ei tulisi mieleenkään pyytää vahtimaan lapsia, on sitten mies tai nainen tai vanha tai nuori, tai tekemään mitään muutakaan. Jos tarjoutuu auttamaan ruuanlaitossa esimerkiksi niin yleensä sanon, ettei tarvitse. Jos pesen pyykkiä kysyn onko jotain, mitä haluaisi heittää pyykkiin mukaan, muuten saa itse pestä pyykkiään.
Miksi ap et voinut mennä kauppaan lasten kanssa? Suuri osa ihmisistä tekee niin, se ei ole kovinkaan hankalaa ja jos on teillä harvinaista, niin sehän voisi olla ihan elämysretki lapsille.
Enkä todellakaan kehtaisi pyytää ketään heräämään klo 7 hoitamaan mun lapsia.
ja miten voi mies asennoitua niin, että kun meille on nyt yksi aikuinen tulossa, niin mä voin olla pitempään töissä. Toi on musta ihan käsittämätöntä, että jo ennen toisen tuloa, toiselta kysymättä laskee siis sen varaan, että vieras tarvittaessa hoitaa lapsia.
Kyllä mulla lähinnä poikaa käy sääliksi.
No, toivottavasti se poika ei eksy av:lle;)
Yritä hienovaraisesti mainita, kuin ohimennen, siitä
kuinka paljon hommaa sulla on kotona.
Puhut miehellesi tai lastenhoitajallesi ja silleen että se poika kuulee.
Jos sitten tajuais mikä tilanne on.
Mielestäni törkeää ettei voinut olla silloin vahtina
kun olisit kaupassa käynyt!
te, jotka olette sitä mieltä että teidän vieraiden pitää hoitaa teidän kersoja niin koskeeko nämä säännöt kaikkia vieraita, eli myös vanhempia pariskuntia, esim. teidän enot vaimoineen, tädit vaimoineen, isovanhemmat, vai koskeeko pelkästään nuoria ihmisiä, joilla ei ole vielä omaisuutta kertynyt?
Minusta sivistys on sitä että kohtelee kaikkia ihmisiä samalla tavalla rippumatta omaisuuden määrästä tai muista ulkoisista seikoista.
Muu käytös kuten ap:n on white trashia. Nuolla rikkaan persettä ja komentaa nuoria vieraita töihin.
tää on mun mielipide.
Itse yrittäisin ehkä keksiä jonkin keinon kieltäytyä jos joku sukulaispoika yrittäisi tulla viikoksi meille syömään ja passuuttamaan.
Mutta jos menisin lupaamaan, niin ei tulisi pieneen mieleen komentaa vahtimaan mun kakaroita. Mun alapäästä ne on tulleet, kukaan muu niitä ei ole velvollinen hoitamaan, ei kuuntelemaan mekastusta, jne, kaikki mitä niistä aiheutuu on mun vastuulla. ja miehen.
Jos joku haluaa muu heidän kanssa aikaa viettää niin se on aina mukavaa ja tervetullutta, mutta toisten ei-sana on hyväksyttävä mukisematta, ilman mitään selitysten vaatimusta.
ei on ei. ja se pitäisi teidän oppia.
Mielenkiinnosta vaan kyselen, oletteko yhtä topakkana vaatimassa palveluksia myös muilta? kuin nuorilta?
Miksi juuri nuorten pitäisi tehdä ilmaista työtä? kyllähän valtio sitä jo teetättää juuri nuorilla ihan tarpeeksi.
Jos sinä aiot saada kunnioitusta muilta, niin kunnioita itse muita ihmisiä varallisuuteen tai ikään jne katsomatta.
Ei mies laskenut töitään sen varaan, että meille on tulossa yövieras. Vieras on siis ollut kylässä jo viime sunnuntai-iltapäivästä (silloin selvisi, että hän onkin meillä lähes koko viikon) ja on siis käyttänyt talon vieraanvaraisuutta hyväksi jo neljättä päivää. Ja siis ma-ti pääsykokeissa ja nyt huomenna to pääsykokeissa.
Lastenvahdiksi häntä tunniksi tänä aamuna ajattelimme siksi, että hän nyt sattuisi olemaan paikalla (ja lisätietona, hänellä on pieniä sisaruksia eli lastenhoito ei pitäisi olla ihan vierasta) ja omasta mielestäni olisi ollut ihan kohtuullista, että lähes viikon majoituspalvelua vastaan olisi jeesinyt meitä tällaisessa tilanteessa.
Miksi muuten aamulla kello 7 herääminen on joillekin mahdoton pyyntö? Eihän lasten seurana olemista varten tarvitse yökkäreitä vaihtaa pois ja voi vaikka maata sohvalla - kunhan vain olisi sen verran silmät auki, että näkee mitä muksut touhuavat.
pohtii,
Ap
pyydellä yhtään mitään. Enkä kyllä pyytäiskään, kyllä mä osaan omat hommani hoitaa. Toki meillä olisi tehty selväksi heti taloon tullessa, että vain ja ainoastaan keittiössä syödään ruokaa. Meillä on useinkin ollut ihmisiä yökylässä, toki pääasiassa niin, että ollaan kuultu, että ko. henkilö on tulossa tänne päin ja ollaan aina sanottu, että meille saa tulla niin ei tarvi mennä hotelliin tai miettiä majapaikkaa. Ja todellakin teen aamupalat ja muut ruuat, laitan lakanat ym. valmiiksi, sanotaan, että saa vapaasti käydä ruokakaapeilla, jos on nälkä jne. Ei tulisi mieleenkään pyytää vahtimaan lapsia, on sitten mies tai nainen tai vanha tai nuori, tai tekemään mitään muutakaan. Jos tarjoutuu auttamaan ruuanlaitossa esimerkiksi niin yleensä sanon, ettei tarvitse. Jos pesen pyykkiä kysyn onko jotain, mitä haluaisi heittää pyykkiin mukaan, muuten saa itse pestä pyykkiään. Miksi ap et voinut mennä kauppaan lasten kanssa? Suuri osa ihmisistä tekee niin, se ei ole kovinkaan hankalaa ja jos on teillä harvinaista, niin sehän voisi olla ihan elämysretki lapsille. Enkä todellakaan kehtaisi pyytää ketään heräämään klo 7 hoitamaan mun lapsia. ja miten voi mies asennoitua niin, että kun meille on nyt yksi aikuinen tulossa, niin mä voin olla pitempään töissä. Toi on musta ihan käsittämätöntä, että jo ennen toisen tuloa, toiselta kysymättä laskee siis sen varaan, että vieras tarvittaessa hoitaa lapsia. Kyllä mulla lähinnä poikaa käy sääliksi.
Niin joo ja oma sisko on ollut käymässä ja nukkunut kymmeneen yhteentoista ja itse olen herännyt lasten kanssa ja yrittänyt vaan pitää lapset hiljaisena, vaikka haluaisivat mennä herättämään.
en kehtaisi vaatia edes siskolta, että herää MUN tekemien lasten takia kello 7 kylässä.
vaikka minusta sen nuoren elämä olisi pelkkää loisimista ja mun elämä lasten kanssa rankkaa, niin sitä se vaan on kun lapsia tekee.
Mikset sano ko. herralle asiasta? Mielestäni on asiallista, että kerrot hänelle ne asiat mitä sanot täällä. Esim. toivotte, että kun hän saa olla teillä niin auttaisi lasten hoidossa jos tulee tarve kuten aamun tilanne. Kerro hänelle, että te olette pienten lasten vanhempia ja pitää elää sen mukaisesti, ettei voi vaatia ruokaa silloin kun hänelle sopii. Voit myös sanoa, että hän on jo iso mies ja osaa itsekin laittaa ruokaa itselle ja koko porukalle. On kuitenkin kohtuutonta rueta vaatimaan maksua, siitä olisi pitänyt sopia etukäteen ja jos haluaa olla jossain väleissä tulevaisuudessakin.
mutta eikö nää työvaatimuksetkin ois pitänyt sitten sanoa etukäteen, jos maksutkin. eräänlainen maksuhan sekin on.
muistaakseni 17v, ei sillä ainakaan ajokorttia ja autoa ollut. Meille muutti, koska kotoaan oli liian pitkä ja hankala matka ammattikouluun. Euroakaan ei maksanut, meitä lapsia ei koskaan hoitanut, taloustöitä ei tehnyt.
Ja niin piti ollakin: hänen tehtävänsä oli käydä koulua, opintotuki meni matkoihin ja opiskeluun, tuskin riittikään. Vanhemmillani ei ollut niin isoa puutetta rahasta, että olisivat vaatineet nuorelta ja vanhemmiltaan rahaa vastineeksi.
Nyt omat lapseni saavat viettää lomiaan serkun luona Sveitsissä. Matkat maksan, perillä kaikesta huolehtii tuo sukulainen ja jopa mielellään. Sanoo, että hän sai vanhemmiltani apua tilanteessa, jossa eniten tarvitsi ja haluaa nyt tarjota jotain vastaavaa takaisin.
Jos vanhempani olisivat tehneet hänestä ilmaisen lastenhoitajan ja kotiapulaisen, niin tuskin me reissaisimme luokseen täysihoitoon kerran vuodessa.
Nuoret syö saakelin paljon, ei kai sulle tällainen asia yllätyksenä tullut?
no, ensi kerralla osaat kieltäytyä majoituspalveluista. Eikö niin?
tiesi sukulaispoikansa tulevan viikoksi meille. Siksi uskalsi luvata näin pitkiä päiviä. Eihän mieheni voinut kuvitella, että poika viettää päivät pääsykokeissa ja illat loisii ja nukkuu.
Olen kyllä tosi tyrmistynyt tähän, että aikuinen mies ei ymmärrä auttaa. Lasten hoitaja on palkattu 8-16 ja tekee vain lapsille ruoan, ei meille aikuisille. Poika olisi voinut tehdä kokeista tullessa ruoan minullekin kun tulen töistä.
ap
täh? Meillä ei edes lasten mummo ole koskaan tehnyt yhtään mitää keittiössä.
siis oletko ap vai onko tää joku muu pelleilemässä? että ajattelitte hänen tulevan teille ruoanlaittoon ja lastenhoitoon?
Ei meillä vieraiden tarvitse käydä kaupassa.
Minut yllätti ruuankulutuksen kasvu, kun ei meillä kukaan syö sellsita määrää ruokaa, mitä tähän nuoreen mieheen mahtuu.Olisin toivonut pääseväni tänä iltana käymään erikseen kaupassa, mutta nyt olen joutunut joka päivä töistä tullessani heti valmistamaan lämmintä ruokaa nälkäisenä odottavalle 22-vuotiaalle nuorelle miehelle ja sitten vielä iltapala.
kommentoi jälleen,
Ap
mikset ottanut lapsia mukaan kauppaan? pitääkö kaupassa aina käydä yksin? Meillä ainakin 1 v ja 2v tykkää kovasti käydä kaupassa.
toisekseen olisithan voinut ottaa lapset ja tämän vieraan matkaasi ja olisitte menneet ulos syömään. Eikös se yleensä tarkoita sitä, että kun tulee vieraita niin heidän kanssaan tehdään jotain/vietetään aikaa.
aika kamalalta teidän elämä kyllä kuulostaa jos töitä todella tehdään 7-21 ja isäkin tyytyväisenä sopii tällaisia ylipitkiä työpäiviä ja sinä haaveilet vaan yksinäisistä kauppareissuista töittesi jälkeen.
vinkiksi vielä sellainen kun kerran asutte pääkaupunkiseudulla että esim alepalla toimii nettiruokakauppa, joka toimittaa valitsemasi ostokset kotiin. Sä voit tehdä töissäsi ruokatauolla sinne tilauksen ja tavarat on valmiina kotona kun tulet töistä.
Tässä alla oleva lainaus ei ole ap:n käsialaa.
Huomasin vasta nyt.
kommentoi,
Ap
tiesi sukulaispoikansa tulevan viikoksi meille. Siksi uskalsi luvata näin pitkiä päiviä. Eihän mieheni voinut kuvitella, että poika viettää päivät pääsykokeissa ja illat loisii ja nukkuu. Olen kyllä tosi tyrmistynyt tähän, että aikuinen mies ei ymmärrä auttaa. Lasten hoitaja on palkattu 8-16 ja tekee vain lapsille ruoan, ei meille aikuisille. Poika olisi voinut tehdä kokeista tullessa ruoan minullekin kun tulen töistä. ap
täh? Meillä ei edes lasten mummo ole koskaan tehnyt yhtään mitää keittiössä. siis oletko ap vai onko tää joku muu pelleilemässä? että ajattelitte hänen tulevan teille ruoanlaittoon ja lastenhoitoon?
on mitä ilmeisimminkin vanhempiensa ylihyysäyksen tulos, kun ei osaa käyttäytyä ja huomioida vieraspaikkaansa ikäisellään tasolla.
Jokainen normaaliälyinen olisi valmis auttamaan isäntäperhettä pikkuisen hätätilanteessa.
Jokainen normaaliälyinen myös korjaisi jälkeensä jättäneet aamiaisruuat ruokapöydästä pois.
Meillä jopa 10-12 -vuotiaat pojat osaisivat - miten voi olla mahdollista ettei joku kolmattakymmenettä käyvä aikamies. Surkuhupaisaa!
Ap, millaisesta perheestä vieraanne on: onko hän ainoa lapsi? Ovatko vanhemmat hyvin vanhoja tai ovatko he jotenkin outoja?
Olen ollut kutsuttu veljeni perheeseen ja joskus päiväkausiksi mutta rivien välistä olen ymmärtänyt
ja joskus veljeni on sanonutkin että pitää jotain tehdäkin.
Eli lasten paimentamista, ruoanlaittoa.
Mutta tämä onkin eri asia kuin ap:n miehen sukulaispoika, joka tuli vain lukemaan pääsykokeisiin.
Siksi aamiaistarpeet jäivät koko päiväksi pöydälle, kun nuorimies oli vienyt ne sinne vierashuoneeseen ja katsellut siellä aamulla telkkaria syödessään. Ei lastenhoitaja käy siellä tarkistamassa - tosin nyt kyllä olen pyytänyt, että käy kurkkaamassa.
Kuten jo aiemmin kommentoin, miehelle tuli poikkeustilanne eli soitto, että aamulla piti tulla tuntia aiemmin. Ei meillä normaalisti sellaista tilannetta ole. Hän lupasi hoitaa asian, koska kuvitteli että hoitojärjestely on kunnossa kun talossa kerran on koko kyseisen päivän vapaalla oleva aikuinen ihminen. Ja yhdestä tunnista oli kyse.
Vierashuoneeseen on erillinen sisäänkäynti, mutta on kyllä ovi myös ihan meidän makuuhuoneiden ovien vieressä eli varsin selkeästi kuuluu television äänet läpi, vaikka väliovi on kiinni. Kolmelta katsoin kelloa, kun äänet vihdoin hiljenivät ja vieras kävi vessassa.
Poikaa emme varsinaisesti olleet kutsuneet meille. Hänen vanhempansa "ilmoittivat" että "NIko" tulisi sitten teille pariksi yöksi, kun on pääsykokeet siellä pääkaupunkiseudulla. Parin yön venymien lähes viikoksi selvisi vasta silloin sunnuntaina, kun nuorimies saapui ja kertoi, että kokeita on kolmet ja että hän vielä haluaisi käydä perjantai-iltana kavereiden kanssa bilettämässä. Eli meillä ei kauheasti ollut mahdollisuuksia kieltäytyä, vaikka käymme molemmat töissä ja arjen pyörittäminen pikkulapsiperheessä on jo haasteellista sinällään.
kommentoi jälleen,
Apjoka ei siivoa niitä maitoja ja voita kaappiin. Ainakin meillä lastenhoitaja laittoi lapsille aamupalaa ja tarvitsi maitoa ja leipää ja voita. Jokin tässä kuviossa ei toimi. Poika siis käy aamupalalla ja jättää voin ja maidon pöydälle odottamaan, että lastenhoitaja antaa lapsille niitä. Lastenhoitaja jättää ne kaikki pöydälle iltaan asti, eikä saa laiettua niitä kaappiin. Vai onko ap.n perheessä erikseen voi ja maito pojan nimillä, jotta lastenhoitaja tietää, että juuri näihin voihin ja maitoihin ei saa koskea kun ne on pojan. Toinen seikka tosiaan on se, että miten ap on pärjännyt muilla viikoilla jos miehen pomo soittelee klo 22 ja kutsuu aiemmin töihin. Kolmas,miksi ap ei ole nukkunut vaan hiipinyt sukulaispoikansa oven takana kuuntelemassa, onko telkkari päällä ja kurkkimassa huoneeseen. Sinnehän piti vielä kiertää ulkokautta, koska siihen huoneeseen oli oma sisäänkäynti. Eli ap ei ole voinut muuten nähdä pojan valvovan klo 3 yöllä, ellei ole kiertänyt ulkokautta katsomaan. Vähän kehno provo kun on näin paljon epäkohtia.
tuota aika röyhkeää noin ilmoittaa oman kersan saapumisesta. Eikö kuuluisi kysyä että sopiiko?
Yleensä jos tulee pääsykokeisiin, niin on päivät pääsykokeissa. Varmaan aika uusi tieto sinulle? Ja ihan yhtä uusi tieto taitaa olla sekin, että jos haluaa työntekijän, niin sopii etukäteen. Vieraiden tehtävänä ei ole auttaa perhettä, jossa isä ei halua huolehtia isänä olemisen vastuista! Hanki lapsille ns. isäkaveri, jos miehesi on kyvytön olemaan isä.
Pitääkö teillä muuten kaikkien vieraiden käydä puolestanne kaupassa vai koskeeko tämä sääntö vain tätä yhtä ainoaa vierasta? Laitatteko synttärikutsuunkin, että käy tullessasi hakemassa keksejä, kahvia ja kaksi litraa maitoa?