Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Yksi osa ryynejä ja kaksi osaa vettä"

Vierailija
18.04.2012 |

Mä oon aina ajatellut tuon niin, että osia on kolme: jos vaikka osat olisivat desejä, puuroon tulisi 1 dl ryynejä ja 2 dl vettä. Mieheni on kuitenkin sitä mieltä, että tuolla tarkoitetaan sitä, että yksi on tässä puolet kahdesta, siis (esim.) 0,5 dl ryynejä ja 1 dl vettä.

Miten tämä nyt oikeasti menee?!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä matikkapäällä tätä mietit?

Olette molemmat oikeassa! Ihan sama mikä yksikkö se "osa" on, kunhan suhde on kunnossa. Sinä teet vain puuroa tuplamäärän mieheesi nähden.

Vierailija
2/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita osiahan on kolme, jos laittaa 0,5dl ryynejä ja 1dl (0,5dl+0,5dl) vettä:D että ootte molemmat oikessa. Jos laittaa 1dl ryynejä, niin sillon vettä 2dl (1dl+1dl). Ymmärsitkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä matikkapäällä tätä mietit?

Olette molemmat oikeassa! Ihan sama mikä yksikkö se "osa" on, kunhan suhde on kunnossa. Sinä teet vain puuroa tuplamäärän mieheesi nähden.

huolellisemmin. Mun ja miehen ajattelumallissa on eri mittasuhteet. Otin tuon desin vain esimerkiksi, voin toki antaa esimerkit eri määrillä.

Ap

Vierailija
4/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia on herättänyt keskustelua ennenkin :)

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/899977/riisin_keitta…

Vierailija
5/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on yksi legendaarisimmista. Jotenkin tulee mieleen, että ap haluaa saada sen saman huomion aikaan uudelleen.

Ketju on nostettu vuosien varrella kymmeniä kertoja esiin

Vierailija
6/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta sivua oleva keskustelu! Teitköhän tämän uutena provona? Se edellinen oli jossakin lehdesssäkin kysytty kokilta.

Vierailija
7/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä ajattelen, että puuroon tulisi ryynejä kolmasosa vedenmäärästä, mies ajattelee, että ryynejä puolet veden määrästä.

Ap

Vierailija
8/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja miehen ajattelumallissa on eri mittasuhteet.

Ap

Ei ole. Molemmissa vettä on kaksi kertaa niin paljon kuin hiutaleita. Mittasuhteet ovat täsmälleen samat.

Vierailija
9/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja miehen ajattelumallissa on eri mittasuhteet.

Ap

Mietipä itse asia huolellisemmin Ei ole. Molemmissa vettä on kaksi kertaa niin paljon kuin hiutaleita. Mittasuhteet ovat täsmälleen samat.

Mä kirjoitin väärin nuo määrät avaukseen.

Ap

Vierailija
10/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolellisemmin. Mun ja miehen ajattelumallissa on eri mittasuhteet. Otin tuon desin vain esimerkiksi, voin toki antaa esimerkit eri määrillä.

Ap

Ei todellakaan ole eri mittasuhteet. Yhden suhde kahteen (1:2) on 1/2 joka on aivan sama kuin 0,5:n suhde yhteen (0,5:1).

T: kakkonen

Menenpä nauramaan tai hakkaamaan päätäni seinään, en kestä miten hauskaa :D

Vierailija
11/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjua vielä asteen parempi provo, mutta nyt korjattuasi ollaan tismalleen samassa tilanteessa kuin silloin.

Eiks toi oo muuten ihan alakoulutason matikkaa? Montako esim. 1 desin osaa sun laskukaavalla ap tulis yhteensä? 3 vai peräti 4? Miehesi taitaa olla käynyt peruskoulun

Vierailija
12/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä ajattelen, että puuroon tulisi ryynejä kolmasosa vedenmäärästä, mies ajattelee, että ryynejä puolet veden määrästä.

Ap

Miehesi on oikeassa ja sinä olet väärässä. Jos kerran ryynejä tulee yksi osa ja vettä kaksi osaa, ei ryynejä voi mitenkään olla kolmasosa veden määrästä.

9, joka kirjoitti edellisen viestinsä ennen kuin näki tämän viestin.

Vierailija
13/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo alkuperäinen on loistava ja hauska. Tämä pelkkä kopio, joten sen voi jättää täysin omaan arvoonsa.

Vierailija
14/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Ei todellakaan ole eri mittasuhteet. Yhden suhde kahteen (1:2) on 1/2 joka on aivan sama kuin 0,5:n suhde yhteen (0,5:1).

T: kakkonen

Menenpä nauramaan tai hakkaamaan päätäni seinään, en kestä miten hauskaa :D

Kirjoitin avaukseen väärät määrät. Toki voit silti hakata päätäsi seinään, mikäli haluat.

Ap

Vierailija
15/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä tähän vastailemaan. Tuo alkuperäinen on loistava ja hauska. Tämä pelkkä kopio, joten sen voi jättää täysin omaan arvoonsa.

Olen kyllä tuon avauksen nähnyt, muttei ole koskaan kiinnostanut sitä lukea.

Ap

Vierailija
16/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

No niin. Vaaditaan huolellisuutta ensin itseltä, sitten muilta ;)

Miehesi on oikeassa.

Ajattele "osa" vaikka yksikkönä, mukina tms. Kaksi osaa KAIKESTA on vettä, yksi osa KAIKESTA on ryynejä.

Ajattele myös, jos tuohon lisättäisiin vielä kolme osaa maitoa ja yksi osa sokeria jne. Selkeyttää ehkä?

T: Kakkonen.

Vierailija
17/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Miehesi on oikeassa ja sinä olet väärässä. Jos kerran ryynejä tulee yksi osa ja vettä kaksi osaa, ei ryynejä voi mitenkään olla kolmasosa veden määrästä.

9, joka kirjoitti edellisen viestinsä ennen kuin näki tämän viestin.

ryynejä keittäessäni puuroa. Siksi tämä keskustelu.

Ap

Vierailija
18/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus oli matkia alkuperäistä, mutta hieman muuttaa sitä. Nyt kävi niin, että ap kompastui omaan "nokkeluuteensa".

Ei kannata koittaa astua legendojen saappaisiin. Näin siinä sitten käy. Tästä tuli vain noloa...

Vierailija
19/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus oli matkia alkuperäistä, mutta hieman muuttaa sitä. Nyt kävi niin, että ap kompastui omaan "nokkeluuteensa".

Ei kannata koittaa astua legendojen saappaisiin. Näin siinä sitten käy. Tästä tuli vain noloa...

Vierailija
20/21 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on osa ryyniä ja 2 osaa vettä niin siinä on osa ryyniä. Mikä tahansa määrä vaikka kattilallinen!

Kattilallinen ryyniä ja 2 kattilaa (2 osaa) vettä.

Mutta jos ryynistä tulee riita niin osta sihvilä ja valuta ylimääränen vesi pois. Jos keittäessä ryyni meinaa tarttua pohjaan niin lisätkää vettä.

Mutta ohjeessa sanotaan ihan suoraan että on 1 osa ja 2 osaa. Ei että yhden osan määrästä puolet.

Vaan se yksi osa on kaksi osaa. Tai 15 kertaa se sama osa!

Tee salaatti johon laitat yhden osan kaikkea, jos jotain tulee 2 osaa niin tulee sama määrä mitä yksi osa mutta toiseen kertaan. Se on joku X määrä, sama määrä, toistamiseen. Kolme osaa on sitten se yksi ja sama määrä mutta 3 kertaa.

Joko meni kaaliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän