Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jälkisupparit - neuvoja kaivataan!

17.04.2012 |

Moi,

Tuo synnytys osio on niin hiljainen, että laitan kysymyksen tänne.

Mulla ekasta synnytyksestä oli kipeitä supistuksia, oli perhehuone ja pääsin nopeasti kotiin, joten se ei haitannut.

Toisessa synnytyksessä jaoin huoneen toisen äidin kanssa. Kärsin järkyttävistä jälkisupistuksista. Yöllä huonekaverikin heräs, kun en voinut muuta kun huutaa tai ainakin äännellä kovaa. Se oli ihan kauhuissaan kun sillä ei ollut mitään jälkisuppareita. Söin kolmea eri lääkettä ne maksimimäärät mitä voitiin antaa, mutta teho kesti vähän aikaa vain.

Nyt kolmas synnytys tulossa ja kauhistuttaa mitä supistukset nyt on. Ok, se on hetkellistä ja kestän sen, mutta silti kaikki vinkit on tervetulleita!

Mikä noihin suppareihin on syy? Voisko niihin mitenkään vaikutta? Siis perinnöllistä se ei tunnu ainakaan olevan, koska äitellä ei oo ikinä ollut ainuttakaan.

Joku yritti lohduttaa, että sitä vaan kohtu supistuu nopeammin, kun on jälkisuppareita, mut esim lapsen imettäminen noina hetkinä on mahdotonta. Ja monestihan just imetys laukasee jälkisupistukset...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni jälkisupistukset olivat todella kipeitä, paljon pahempia kuin mitkään menkkakivut, mutta kohtu hävisi hyvinkin pian synnytyksen jälkeen.. Itse söin myös 3 eri särkylääkettä jälkisupistuksiin, mutta mielestä ei kovin suurta hyötyä niistä ollut.

Suurimman hyödyn ehkä sain lämpöpussista, joka lämmitettiin KUUMAKSI ei haaleaksi niin kuin osa osaston henkilökunnasta teki, kun eivät ymmärtäneet mitä kuuma on.

Kannattaa esim. kokeilla lämpöpussia mahalle samalla kun imettää, koska jälkisupistukset syntyvät juuri imetyksen aikana yleensä voimakkaimmin... Toki itselläni niitä oli mielestäni muulloinkin, kuin sillon kun imetin..

Mutta onneksi ne eivät kestä kuin 2-3 päivää, mutta kun on todella kipeitä niin ne tuntuvat kurjilta sen 2-3 päivää! Itselläni ne on ensi syksynä "taas" edessä, mutta jos kaikki menee hyvin niin saan viettää sen ajan kotona, jolloin vaikka kuin huutasin niin se ei häiritse ketään...

Onnea ja jaksamista sinulle tulevaan...

S + pömppis rv 14+2

2/5 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös toisen synnytksen jälkeen pahat jälkisupistukset. Mutta jos yhtään lohduttaa, niin ne ovat hyödyllisiä: kohtu supistuu nopeammin ja maidon tuotanto lähtee nopeammin käyntiin. Ja erityisesti jälkisupistuksia tulee juuri imettäessä, kun maito lähtee nousemaan.

Mulla myös auttoi lämmin vehnätyyny, joten kannattaa kokeilla.

Ja jälkisupistukset ovat voimakkaampia, mitä enemmän synnytyksiä on. Eli ensimmäisen synnytyksen jälkeen niitä ei tule, toisen jälkeen voi olla kipeitä, kolmannesta vielä kipeämpiä, jne. Ei ole tarkoitus pelotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ensimmäisen synnytyksen jälkeen voi tulla jälkisupistuksia, jotka ovat kipeitä! Nimimerkillä lokakuussa tulossa vasta toinen lapsi! Ja ensimmäisen kohdalla olin todella kipeä niistä... Eli syksyllä olen varmaan kahta kipeämpi niistä sitten...

4/5 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan täälläkin ollu ensimmäisen jälkeen, ja toisen vielä pahemmin ja 8kk päästä nähdään miten pahoja sitten sen kolmannen jälkeen tulee. Lämpöpussi tosiaan voi auttaa ja ajatus että olen jo kestänyt synnytyksen...nyt kroppa palautuu ja sit ei tartte (ainakaan tuon rakskauden syystä) kestää enää suppareita

Vierailija
5/5 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoisen kanssa kovat jälkisupistukset, ja niitä kesti lähemmäs viikon, toki lievempinä kuin alussa. Mä otin synnytyslaitoksella ilokaasua ja kotona sitten auttoi kun mies hieroi alaselkää (tai itse toisella kädellä) ja kuuma vehnäpussi alaselän päälle myös. Varmaan joku pussi johon saa kuumaa vettä vois myös toimia.

Ne jälkisupistukset on tosi ikäviä :( Varsinkin kun ne vielä tulee aina imettäessä, joka muutenkin tekee siinä alussa kipeää ja on hankalaa. Ja sitten ainakin mulla niihin supistuksiin vielä liittyi runsas jälkivuotokin. :( No, kohtuhan siinä menee kasaan, eli hyväähän ne supistukset keholle tekee. Ja onneksi ne ei kestää vain sen lyhyen ajan.