Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seronilia (fluoksetiini) PMS:ään, muita?

Vierailija
17.04.2012 |

Sain lääkäriltä reseptin ja koska oireet ovat hankalia (itsetuhoisiin ajatuksiin ja syvään epätoivoon vaipumista) aloitin Seronilin. Sain lääkäriltä ohjeen syödä ensin 1 kk ja sitten aina 2 vkoa ennen kuukautisten alkua.

Lääke on hieman auttanut siihen syvimpään ahdistukseen, olen tasaisempi ja miehelleni huomattavasti mukavampi. Mutta kuukauden lääkkeen syömisen jälkeen olen aivan uneton. PÄivällä olen mielettömän väsynyt, työssä olen kuin zombie ja työni on vielä aika vaativaa asiakastyötä, joten haukottele siinä sitten vedet silmissä...

Ja nyt kun jätin lääkeen tauolle, tuntuu että saan sivuvaikutuksena taas vielä pahenevaa unettomuutta... Eikä mulla ollu mitään tällaista ennen lääkkeen aloitusta. Mietinkin uskallanko enää jatkaa lääkitystä jaksoittaisena. Taisi jäädä aika lyhyeksi minun mielialalääkekokeiluni. Mietin myös pitäisikö lääkettä kuitenkin syödä ihan jatkuvasti, jos alkuvaiheen sivuvaikutukset vähitellen katoaisivat.

Tämä lääkitys on siis aikas plus miinus nolla ollut minulle, mutta kaipaisin kokemuksia muiltakin. Jotain positiivistakin on ollut, nimittäin yleensä fluoksetiini vähentää seksuaalista halukkuutta ja aiheuttaa orgasmikyvyttömyyttä, mutta olen jostain syystä saanut aivan mahtavia emätinorgasmeja parilla peräkkäisellä kerralla, kun olen saanut niitä elämäni aikana alle kymmenellä yhdyntäkerralla. Mä taidan saada ihan outoja vaikutuksia tästä lääkkeestä. Mut epäilen vahvasti, että haluaisin voimakkaan unettomuuden ja siitä seuraavan väsymyksen vuoksi enää jatkaa lääkitystä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän hoitotason saavuttaminen kestää kauan eli tuossa ei ole mitään järkeä. LÄäkepitoisuus pitää saada tasaiseksi! Oikea annos on yksilöllinen, mutta sitä syödään jatkuvasti.

T. lääkäri, jonka lapsi syö samaa kamaa

Vierailija
2/4 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa PMS:ään on saatu helpotusta jaksottaisella syömisellä. Ja työterveyslääkäri antoi minulle tämän ohjeen. Ymmärsin, että koska PMS:ssä serotiinitasot laskevat voimakkaasti ennen kuukautisia ja muutoin ovat normaalilla tasolla (toisin kuin masentuneella), riittää fluoksetiinin popsiminen ennen kuukautisia ovulaation jälkeen. Aluksi fluoksetiinia syödään 1 kk, jotta vaikutus ehtisi alkaa. Ja ymmärtääkseni vaikutus lakkaa vasta 4 - 6 vkon jälkeen lääkkeen lopetuksesta. Siten parin viikon tauko lääkkeen otossa ei haittaa. Näin ymmärsin ja päättelin.

Nyt kun olen ollut viikon ilman lääkettä, alkaa unettomuus hellittää ja jaksan kohta varmaan taas normaalisti. Ei sopinut minulle tämä lääke. t.Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paha pms siis. mulle on paras venlafaksiini. menee ihan pienellä annoksella eikä sivuvaikutuksia juurikaan. välillä unohdan ottaa niitä koska mulla ei ole muuta vaivaa kuin nuo pms:ssät, ei siis mitään mielialasairauksia.

Vierailija
4/4 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina tähdennetty, miten tärkeää on ottaa fluoksetiini säännöllisesti. Mulla tosin seronil on käytössä elämän loppuun saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi