MIstä kaikesta teet kauppaa miehesi kanssa?
TYyliin meillä oli se joskus, että jos minä hoidan vauvan kaikki kakanvaihdot, hän hoitaa seuraavat 10 vuotta viemärikaivojen pesut tms.
Tai jos minä painan kesällä 65kg, hän lähtee yhteen kulttuuritilanteeseen matkalle kanssani, mihin ei muuten haluaisi jne.
Tai arkisin kai, että jos toinen hoitaa kaikki lasten iltatoimet, toinen tekee huomenna sitä tai tätä...
Onks teillä vastaavia ja mitä?
Kommentit (3)
Toinen käy kaupassa kun toinen tiskaa. Mä laitan aina aamupalan, mies korjaa pois. Jos jotkut sovitut kotihommat on tehty niin saa pelata pelikoneella. Jos katsotaan yksi mun valitsema tvohjelma saa hän valita seuraavan ja toisin päin. ... Ei tule kaikki mieleen :D
Jos mieheni hieroo selluliittiäni niin minä vuorostaan otan suihin oikein himokkaasti. Muutoin otan suihin ihan tavallisesti.
mikäli se suinkin on mahdollista. Aina ei ole, sitten mies tietysti itse laittaa ruokaa ennen kuin on nälissään. Mies vastaavasti hoitaa kaikki lumityöt, jos mahdollista. Edelleen, tietysti mä mieluummin teen lumityöt kuin jään pois töistä jos mies on poissa.
Emme ole mieltäneet tätä niinkään kaupankäynniksi kuin työnjaoksi.
Lasten (molemmat päivähoidossa) viemiset ja hakemiset jaamme myös niin, että jos toinen joku päivä tekee molemmat vuorot (eli lyhentää työpäiväänsä molemmista päistä) niin se saa sitten korvaukseksi toisen päivän jolloin ei tarvitse tehdä kumpaakaan.