Help! Älypuhelin, WLAN, datapaketti
Olen huomenna menossa ostamaan ihka ensimmäistä älypuhelinta, enkä ymmärrä, että tarvitsenko jonkin datapaketin, kun puhelimessa on WLAN? Maksaako se netti sitten jotain, jos olen samassa verkossa kuin kotiläppäri?
Mitä se datapaketti oikein edes tarkoittaa? Maksan parikymppiä kuussa ja voin surffailla niin paljon kuin haluan tai muuten tulee monen sadan lasku, niinkö?
Kiitos avusta, en halua mennä puhelinkauppaan ihan tumpelona, kun sitten ne myy mulle kuitenkin jotain tarpeetonta...
Kommentit (6)
perjantaina ekan älypuhelimen ostaneena.
Mulla itselläni on normaali Saunalahden liittymä. Ostin älypuhelimen. Kotona Saunalahden nettisivun kautta tilasin itselleni vanhan liittymän LISÄKSI mobiililaajakaistan. Kolme eri nopeutta, itse otin hitaimman joka maksaa 4,99 kuussa. Sillä saa olla vaikka koko ajan netissä sillä hinnalla. Hyvin toimii ja tarpeeksi nopsaan.
Ja saa siellä kaupassa kysyä ihan tyhmiäkin.
minun piti vielä sanoa että tuolla vitosen hinnalla siis voi surffata missä vaan.
minun piti vielä sanoa että tuolla vitosen hinnalla siis voi surffata missä vaan.
Mutta mikä järki siinä on, jos kotona on nopeampi langaton netti? Ihan tosiko käytät kotona hitainta mahdollista? Järkevästi ajateltuna sitä nettipakettia käyttää vain silloin kun wi-fiä ei ole saatavilla.
yritän etsiä sen lempeimmäin näköisen myyjän, joka oikeasti haluaa auttaa eikä vain myydä :) Mutta siis jonkinlaisen datapaketin siis tarvitsen, jotta julkisissa istuessani voin sitten lueskella uutisia.
oikeasti maksa mitään, jos käyttää kodin laajakaistaa? Eli wlan voi olla siis koko ajan päällä puhelimessa?
Wlanilla voit käyttää nettiä langattomasti kaikkialla missä sitä on tarjolla, eli esimerkiksi kotonasi jos sulla siis on langaton netti. Liittymän nettipakettia taas käytät silloin kun tarvitset nettiä mutta wi-fi ei ole saatavilla.