Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä juurihoidossa konkreettisesti tapahtuu?

Vierailija
17.04.2012 |

Selittäkäähän mulle typerykselle juurihoidon anatomia: mitä siinä selkokielellä tehdään? Vaihe vaiheelta?

Entä meneekö ko. hoidossa kauan, tarvitseeko monta käyntikertaa, onko kallista?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla avataan hammas ja tyhjätään kanava hammasjuuresta, vaatii tymäkän puudutuksen. Laitetaan lääkettä ja väliaikainen paikka. Särkee todennäköisesti jonkin verran päivän, kaksi - varaa 600mg ibuprofeenia.

Siitä noin viikon päästä avataan väliaikainen paikka ja putsataan lisää sitä hampaan ydintä ja juurikanavia. Jos homma sujuu hyvin, voidaan panna jo juuritäyte ja paikka - usein kuitenkin pannaan vielä uusi väliaikainen paikka ja homma saatetaan loppuun kolmannella vastaanottoajalla.

Joskus se ei onnistu kunnolla, mutta yleensä siis tarvitaan 2-3 vastaanottoaikaa.

En tiedä, mitä se maksaa, olen saanut sen työpaikan hammashuollosta ilmaiseksi.

http://www.hammaslaakariliitto.fi/suun-terveys/suun-hoito/juurihoito/

http://fi.wikipedia.org/wiki/Juurihoito

Vierailija
2/3 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu myös siihen että hoito ei onnistu ensirykäyksellä, ja että uusia hoitokertoja tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaatinut 3-4 käyntikertaa per hammas: erityisesti isot poskihampaat on hitaita kun niissä on vähintään se 3 juurta.

Ekalla kerralla hammas avataan ja juuria putsataan, tokalla kerralla juuria putsataan ja laitetaan se aine vaikuttamaan jos ei ole ekalla kerralla jo ehditty, kolmannella kerralla aine poistetaan ja juuret täytetään + mahdollisesti hammas rakennetaan uudelleen tai sit siihen laitetaan vaan väliaikainen paikka ja paikataan lopullisesti vasta neljännellä kerralla.

Melko kallista huvia on jos yksityisellä tehdään ja omasta pussista maksetaan. Varmaan 200-250 euron pintaan per käyntikerta eli yhteensä lähelle 1000 euroa/hammas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän