Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko puolifeministi, kun minulla on 2-osainen sukunimi?

Vierailija
17.04.2012 |

Siis tyttönimi-miehen sukunimi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täysin typeriä tuollaiset sukunimet ovat. Siis miksei voi ottaa jompaa kumpaa? Hienoa kun meiliosoitteet on kilometrin pituisia. Ja kyllä noi vaan kuulostaa niin helkutin tyhmältä...

Vierailija
2/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tyhmempää, kuin ottaa miehen nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täysin typeriä tuollaiset sukunimet ovat. Siis miksei voi ottaa jompaa kumpaa? Hienoa kun meiliosoitteet on kilometrin pituisia. Ja kyllä noi vaan kuulostaa niin helkutin tyhmältä...

että halusin, että meidän perheellä on yhteinen sukunimi, mutta en halunnut luopua tyttönimestäni, koska se on kaunis. Mieheni ei voinut ottaa sukunimeäni, koska hänen nimensä on myös yrityksen nimi. En olisi myöskään halunnut hänen ottavan minun sukunimeäni, koska hänestä olisi tullut erään lähisukulaiseni täyskaima.

Ja sille, joka pitää kaksoissukunimiä osoituksena siitä, että kantaja haluaa osoittaa, että on PÄÄSSYT naimisiin, voin sanoa, että tuollaista keksii vain joku, jonka mielestä on saavutus päästä naimisiin.

Vierailija
4/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet päättämätön idiootti

Vierailija
5/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiä sukunimiä on muutenkin, samoin etunimiä. Musta on hassua, että jotakuta voi vaivata semmoinen asia kuin pitkä meiliosoite :D (Mulla tosin on osoite vain tyttönimelläni.)

Oma kaksoissukunimeni on tosi kaunis yhdistelmä.

Vierailija
6/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko vain unelmiisi. Kaksoissukunimet ovat ärsyttäviä.

Ja tähän tulokseen tulin kirjoittaessa kutsuja. Hermot meni siinä vaiheessa kun tuli kymmenes "Katariina-Marjaana Sydänmaanlakka-Uuspaavalniemi" tyylinen nimi. Ja tietysti kaikki nimet piti kirjoittaa, koska tiesin että suurin osa näistä halusivat että heidän koko nimeään käytetään.

Itsellänikin on pitkä etunimi, mutta olen sanonut että etunimen ensimäinen osa riittää.

Vierailija
7/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en voi kans ymmärtää näitä kaksiosaisia sukunimiä. Kamalimpia ovat ne joissa on etunimikin väliviivallinen kaksiosainen ja sitten on pakko tehdä vielä sukunimestäkin kaksiosainen.

Itsellä kaksiosainen väliviivallinen ristimänimi, ja olen sen aikuisena muuttanut (väliviiva pois).

Vierailija
8/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän tulokseen tulin kirjoittaessa kutsuja. Hermot meni siinä vaiheessa kun tuli kymmenes "Katariina-Marjaana Sydänmaanlakka-Uuspaavalniemi" tyylinen nimi. Ja tietysti kaikki nimet piti kirjoittaa, koska tiesin että suurin osa näistä halusivat että heidän koko nimeään käytetään.

Itsellänikin on pitkä etunimi, mutta olen sanonut että etunimen ensimäinen osa riittää.

Kai mä nyt itsekin tiedän, että se kuulostaa kauniilta, mutta myös monet muut ovat kehuneet kaunista yhdistelmää.

Voi voi, vai meni hermot kirjoittaessa kutsuja. Mitenhän mä sua nyt lohduttaisin? Pudota seuraavalla kerralla kaksoisnimiset vieraslistalta, niin säästyt mielipahalta.

Mä luulen, että jos alkaisin yleisesti kertomaan ihmisille, että voivat laittaa pelkän tyttönimeni kutsuihin, jotta niitä kirjoittaessa ei mene hermot, ihmiset pitäisivät mua outona.

Vierailija
9/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin äitini ja siskoni. :)

Siis tyttönimi-miehen sukunimi?

Vierailija
10/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiä ja niiden erilaisia kirjoitusasuja on maailmassa miljardeja, ja Suomessakin miljoonia, joten on parasta vain koettaa kestää erilaiset nimet.

Sitä paitsi kaikki yhdistelmäsukunimet (ts. naisen sukunimi-miehen sukunimi) eivät ole pitkiä. Esim. Kask-Valve. Ja etunimihän voi olla hyvinkin lyhyt, vaikka sukunimi olisi pidempi.

Vierailija
11/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"huomaattekos että olen päässyt naimisiin". Kiitos, av:lta irtosi taas päivän parhaat naurut.

Vierailija
12/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"huomaattekos että olen päässyt naimisiin". Kiitos, av:lta irtosi taas päivän parhaat naurut.

Mä ainakin tunnen yhden, jolla on yhdistelmä sukunimi juuri sen takia, että jo nimestä huomaa, että henkilö on naimisissa. Huvitti hieman minuakin.

Vierailija
13/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole puolifeministi, koska olet kaksoisnimen valitsemalla ottanut miehesi sukunimen ja pilannut sillä pyhän isäsi feministisen sukunimen. Häpeä! Tästä lähtien kysyt luvan feministeiltä.

Vierailija
14/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole puolifeministi, koska olet kaksoisnimen valitsemalla ottanut miehesi sukunimen ja pilannut sillä pyhän isäsi feministisen sukunimen. Häpeä! Tästä lähtien kysyt luvan feministeiltä.

Vierailija
15/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan hauskaa, jos joku käyttää aikaansa sukunimien miettimiseen, ja tekee kaikenlaisia päätelmiä siitä, että miksi jollakin on yhdistelmäsukunimi, eikä vain tyttönimi tai miehen nimi. Ettei sitten ole mitään muuta tekemistä kuin miettiä toisten sukunimiä.

Mä ainakin tunnen yhden, jolla on yhdistelmä sukunimi juuri sen takia, että jo nimestä huomaa, että henkilö on naimisissa. Huvitti hieman minuakin.

Vierailija
16/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiä sukunimiä on muutenkin, samoin etunimiä. Musta on hassua, että jotakuta voi vaivata semmoinen asia kuin pitkä meiliosoite :D (Mulla tosin on osoite vain tyttönimelläni.)

Mulla oma sukunimi ja miehellä omansa, olemme naimisissa. Kukin tekee niin kuin tykkää.

Kaksiosaisten nimien käyttäjille sanoisin kuitenkin sen, että jos kerran olette ottaneet kaksoisnimen niin käyttäkää sitten joka tilanteessa sitä virallista nimeä (myös meilissä...) - olisi kaikille helpompi.

Tiedän ihmisiä, joilla on kaksoisnimi, mutta käyttävät jossakin tilanteessa omaa sukunimeään, joissakin tilanteissa kaksoisnimeä ja jotkut ehkä kaiken huipuksi joissakin tilanteissa pelkkää miehen nimeä. Äärimmäisen sekavaa. Eli jos olet nimeltäsi mallia Ala-Penttilä-Mansikkamäki, niin ole sitä sitten aina ja kaikissa tilanteissa... ;) Miksi muuten edes olet ottanut sen nimen?

Vierailija
17/22 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalaa ja siksi, että kaikki varmasti näkevät, että olen naimisissa. Nämä ovat ne tärkeimmät syyt.

Vierailija
18/22 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä nyt itsekin tiedän, että se kuulostaa kauniilta, mutta myös monet muut ovat kehuneet kaunista yhdistelmää.

Voi voi, vai meni hermot kirjoittaessa kutsuja. Mitenhän mä sua nyt lohduttaisin? Pudota seuraavalla kerralla kaksoisnimiset vieraslistalta, niin säästyt mielipahalta.

Mä luulen, että jos alkaisin yleisesti kertomaan ihmisille, että voivat laittaa pelkän tyttönimeni kutsuihin, jotta niitä kirjoittaessa ei mene hermot, ihmiset pitäisivät mua outona.

Ja pakkohan ne nimet oli kirjoittaa kun olivat kutsutuissa. Työtäni minä silloin tein, en minä huvikseni kutsuja kirjoittele.

BTW kun kirjoitin että "haluavat koko nimeään käytetään" tarkoitin että sitä etunimeäkään ei saa lyhentää, vaan tosiaan näitä kärttynaamoja pitää kutsua Katariina-Marjaana Sydänmaanlakka-Uuspaavalniemiksi, kutsu olisi tullut takaisin jos siinä olisi lukenut Katariina Sydänmaanlakka-Uuspaavalniemi.

No yleensä nämä nimihirviöillä varustetut ihmiset ovat muutenkin "bättre folkkia", omasta mielestään siis.

Vierailija
19/22 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi vaikuttaa :d

Vierailija
20/22 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne ratkaisee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme