Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuusi vuotta yritystä ja lapsettomuushoitoja takana...

Vierailija
16.04.2012 |

Tuloksena yksi elävä lapsi ja yksi keskenmeno. Väsyttää. Kohtalotovereita?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana neljä vuotta yritystä. Ollaan hoidoissa. En tiedä miten tätä jaksaa... Raskainta on seurata vierestä, kun muut elävät elämää, jota itse haluaisi elää.

Vierailija
22/29 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän vuotta lapsettomuushoitoja takana, tuloksena viiden vuoden jälkeen yksi elävä lapsi ja keskenmeno. Se kolahti pahasti, se keskenmeno. Onneksi 6 kk:n päästä pärähti plussa tikkuun. :) Ja tuloksena toinen elävä lapsi.

Vaikka meille näin onnellisesti kävikin, oltiin molemmissa yrityksissä laitettu takaraja. Tajuttiin kyllä, että hoidot veivät henkisesti liikaa ja olivat kamala taloudellinen taakka. Ei oltu sovittu mitään ehdottomia päivämääriä vaan ihan tuntemusten mukaan mentiin.

Onnea teille yritykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut itselle 40 vee takarajaa, vielä on aikaa, mutta ei paljoa. Jotenkin väsyttää laskea päiviä ja miettiä, että pistetäänkö vai laitetaanko geeliä vai odotetaanko ovulaatiota. Ja toistaalta miettiä tuntuuko siellä kohdussa nyt mitään, onko ne rinnat edes vähän arat. Tai miten työkuviot menee jos nyt raskautuisin. Huuuh. Todellakin tämä kaikki on niin nähty jo. Ja samalla ympärillä raskaudutaan vahingossa ym.

t. 7 tuhatta

väsyttää myös, ei jaksaisi. Luovuttaakaan ei pysty.

t. 7 tuhatta

Meillä on nyt se tilanne, että loppu alkaa hoitojen kanssa häämöttää. Viimeistä hoitoa viedään. Ei ole enää rahaa eikä muutenkaan voimavaroja jatkaa, ikäkin alkaa pikkuhiljaa tulla vastaan. Toisaalta ihan hirveän surullista, toisaalta helpottavaa. Mä en enää jaksaa piikittää itseeni yhtään mitään. Luovuttaminenkaan ei ole ollut vaihtoehto, koska sitten olisi jäänyt ikuisesti mietityttämään, että mitä jos.

On kyllä takki ihan tyhjä.

t:ap

Vierailija
24/29 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lasketteko keskenmenot sitten kuolleiksi lapsiksenne?

Minulla on lapsettomuushoidoista tuloksena yksi "elävä lapsi", kolme keskenmenoa ja yksi kohtuun kuollut. En kyllä noita keskenmenoja laske lapsilukuuni.

Vierailija
25/29 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsettomuushoidoista tuloksena yksi "elävä lapsi", kolme keskenmenoa ja yksi kohtuun kuollut. En kyllä noita keskenmenoja laske lapsilukuuni.

Ööö. "Tuloksena yksi elävä lapsi ja keskenmeno."

Miten sä sait tän väännettyä mun lapsiluvuksi? Nuo on kuuden vuoden yrityksen ja lapsettomuushoitojen tulos, ei mun lapsiluku. Capiche?

t:aå

Vierailija
26/29 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö. "Tuloksena yksi elävä lapsi ja keskenmeno."

Miten sä sait tän väännettyä mun lapsiluvuksi? Nuo on kuuden vuoden yrityksen ja lapsettomuushoitojen tulos, ei mun lapsiluku. Capiche?

t:aå

"elävä lapsi". Miksei pelkästään "yksi lapsi ja keskenmeno". Väkisinkin tuosta elävyyden korostamisesta tulee vaikutelma, että keskenmeno = kuollut lapsi. Eihän ihmiset yleensä lapsista kysyessä sano, että "minulla on kaksi elävää lasta". Se sisältää oletusarvon, että kaikki lapset eivät mahdollisesti ole enää elossa.

Vierailija
27/29 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun pistää silmään, että sanot "elävä lapsi". Miksei pelkästään "yksi lapsi ja keskenmeno". Väkisinkin tuosta elävyyden korostamisesta tulee vaikutelma, että keskenmeno = kuollut lapsi. Eihän ihmiset yleensä lapsista kysyessä sano, että "minulla on kaksi elävää lasta". Se sisältää oletusarvon, että kaikki lapset eivät mahdollisesti ole enää elossa.

No voi hellanlettas, pitäiskö sun vähän löysentää pipoa, jos mun ilmaukset noin ärsyttää?

En kuule ajatellut mitään elävyyden korostamista, kunhan vaan mietin mitä kaikkea viimeiseen kuuteen vuoteen on mahtunut. Olisinhan tietty voinut listata vielä ne kymmenet alkioparat, mitkä ei ole selvinneet pakastuksesta jne, mutta siitä varmaan olisit pillastunut lisää?

Kuinka vaikeaa yleensä on pysyä alkuperäisessä aiheessa tai olla sitten hiljaa, jos ei ole siihen mitään sanottavaa?

t:ap

Vierailija
28/29 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan usein kertoa tarkasti millaisia tuloksia on tullut: haamuja, kemiallisia raskauksia, tuulimunia, keskenmenoja, kohtukuolemia, ja niitä eläviä lapsia.

Joku laskee vaan elävät lapset lapsiksi, toiselle se kohtuun rv 35 kuollut lapsi on myös lapsi. Se missä se lapsen raja kulkee niin on jokaisellla henkilökohtainen, varmasti on joku virallinenkin määritelmä. Mutta itse kunnioitan jokaisen omaa määritelmää.

t. 7 tuhatta

Vierailija
29/29 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa meni yhteensä n 45 tuhatta, hoitoja 9, 1 abortti, lapsi oli ekassa ultrassa aivan liian pieni, tokassa vkolla 12 näki selvästi puuttui vaikka mitä ja lääkärien neuvosta tehtiin abortti. Lääkärit, useita vakuuttivat ettei lapsi tule edes syntymään keskosena vaan raskaus loppuu aikaisemmin.

Toinen plussa johti toivottuun tulokseen ja kolmas raskaus vkolla 6 keskenmenoon.

Nyt ikä tuli täyteen, 42 v ja kaikki Kelan korvaukset loppuivat, jouduttiin vikassa hoidossa maksamaan lääkkeet 100 %, ei edes sitä Kelakorvausta mitä normaalisti tulee lääkekatosta puhumattakaan.

Mutta lapsen arvo on aina enemmän kuin käytetty raha. Se on rahaa vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan