Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei yli 35-vuotiaina raskautuneet!!

Vierailija
16.04.2012 |

Oliko teillä ennen raskautta merkkejä hedelmällisyyden heikentymisestä esim. kk-kierron muuttumisen, hormoniarvojen tai jopa vaihdevuosioireiden perusteella? Olen 37 v ja nyt on 9 kuukauden sisään yllättäen tullut kolme 24 pv:n kiertoa entisen melko säännöllisen 28:n sijaan! Mietin vain, että onko tässä toivo jo menetetty iltatähden suhteen?? Yksi lapsi ennestään, vähän alle kolmekymppisenä saatu.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin 37v.

Nyt viisi vuotta myöhemmin ensimmäisiä merkkejä kuukautiskierron epäsäännöllisyydestä.

Vierailija
2/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä kk-kierto muuttui 23-päiväiseksi toisen lapsen syntymän jälkeen, 32-vuotiaana. Sen jälkeen sain vielä kolme lasta, ja hyvin helposti saivatkin alkunsa. Sain heidät 33-, 36- ja 42-vuotiaana. Kierto on muuten edelleen tuo 23 vrk, ja ikää mulla on nyt 52 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeesti mikä oli tietty hyvä homma, mutta raskaaksi tulin ihan kertalaakista 39 veenä ja 41 veenäkin vielä ihan parin kierron jälkeen.

Muut lapset 25veenä saatu sekä 31 ja 33 v.

Vierailija
4/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pysty vastaamaan kysmykseesi

Vierailija
5/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyheni 37 vuoden ikäisenä. Tulin raskaaksi 39 vuotiaana eka yrityksellä. Kyseessä ensimmäinen lapsi.

Vierailija
6/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa juuri tossa iässä alkoi tulla merkkejä. Kierto lyhentyi, pidentyi ja lopuksi oli hormonihäiriöitä. Kaikesta huolimatta sain toivotun vauvan.

Vierailija
7/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaana ekasta kierrosta, samoin 37-vuotiaana mutta tämä meni kesken. Keskenmenon jälkeen oli kolme kiertoa ennenkuin raskauduin ja nyt ollaan raskaana rv 15... Kierto on ollut aina säännöllinen, n. 30pv, päivän heitto sinne tai tänne.

Vierailija
8/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierto oli 30 kuten on edelleen nyt 45v.

Vierailija
9/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali kierto ja tunnistin myös ovulaatioajat. Kuopus sai alkunsa 2kk edellisen syntymästä, eli olin tosi hedelmällinen kolmevitosena. Luulisin, että tulisin yhä raskaaksi helposti. Olen kohta 42v ja kierto on yhä säännöllinen eikä ulkonäkö ole "ikääntynyt" lainkaan.

Ainoa ero on se, että hormonikierukasta huolimatta tunnen aika voimakkaita mielialamuutoksia 3 päivää ennen menkkoja, eli varmaan ekoja oireita vaihdevuosista sitten joskus.

Vierailija
10/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjaa kuukautisista. Tulin raskaaksi 35-vuotiaana ja toisen kerran 37-vuotiaana. Kummastakaan lapsesta en edes osannut neuvolassa sanoa, milloin olivat saaneet alkunsa, koska en pitänyt kirjaa menkoista. Eli en tiedä mistään kierroista, enkä hormonitasoista, koska molemmat raskaudet vain saivat alkunsa ilman mitään laskelmia, aamulämmön mittauksia tms.

Vierailija
11/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen syntyi ensimmäisellä yrittämällä ja toinen toisella. Sitä ennen olin popsinut e-pillereitä noin 20 vuotta. Muutaman vuoden taukoja oli toki välissä, kun ehkäisyn tarvetta ei parisuhteen puuttumisen takia ollut.

Ne pillerit, joita söin viimeksi, olivat niin tehokkaita, että kuukautiset olivat hyvin niukat. Parina päivänä pikkuhousunsuoja hieman värjääntyi. Muistan, kuinka panikoin, kun pillereiden poisjättämisen jälkeen mensuja ei alkanut ollenkaan kuulumaan, että just joo, nyt se iski sitten menopaussi kun vihdoin löytyi oikea mies. Nyt tuo "menopaussi" on jo eskarissa ;-).

Vierailija
12/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin aina kuulleeni, että kun hedelmällisyys alkaa heiketä, niin kierto pitenee, ei lyhene.

Tohtori.fi kertookin, että "vaihdevuosia lähestyttäessä aivolisäkehormonien ja estrogeenin erityshäiriöt voivat aiheuttaa kierron pidentymistä ja munasolu jää useissa kierroissa irtoamatta."