Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäriä tai röntgenhoitajaa paikalla? Magneettikuvauksesta

Vierailija
16.04.2012 |

haluaisin kysyä.

Minulta kuvattiin alaselkä magneetilla, mutta varjoainetta ei laitettu.

Näkyykö kasvaimet, pullistumat ym. ilman sitä?

Ja jos näkyy, niin pystytäänkö ne erottamaan selvästi muista samantyyppisistä jutuista ilman varjoainetta?

Iso kiitos jos joku vastaa. Myös kokemuksia muilta kuvauksissa käyneiltä, miten teillä tehty?

Pari viikkoa tässä nyt tuloksia kauhulla odotellaan: (.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kävit magneetilla?

Itse olen yksityisessä sairaalassa töissä ja meillä magneettikuvat lausutaan viimeistään seuraavana päivänä... tuloksia voi tulla kuulemaan (ja keskustelemaan jatkosta) tai sitten puhelimitse selvitellään tuloksia.

Ja ilman varjoainetta näkyy kyllä kaikki ylimääräiset muhkulat, ole ihan huoleti. Magneettikuvaus on tosi tarkkaa.

Vierailija
2/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olisi kasvain, silloinkaan ei tarvitse lisäillä varjoainetta?

Kun hoitaja vaan sanoi, että mahdollisesti joudutaan käyttämään sitä. Milloin sitä varjoainetta sitten lisätään kesken kuvauksen, siis mitä täytyy löytyä? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjoainetta käytetään esim. rustovaurioita tutkittaessa.

Vierailija
4/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen lisää enää varjoainetta? Onko se niin selvä, eikä varjoaineesta ole enää hyötyä?

Kasvainta sieltä etsivät: (. Ap

Vierailija
5/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut nyt kyllä odottamaan että röntgenlääkäri lausuu kuvasi, ei tulosta voi kukaan tietää etukäteen.

Vierailija
6/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poissuljettiin kasvain. Onneksi kummallakaan ei ollut sellaista. Varjoainetta ei käytetty.

Vierailija
7/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän jonkinlaisia yleisiä käytäntöjä varmaankin on. Että jos vaikka löytyisi kasvain, niin silloin ei koskaan käytetä, kun ilman sitäkin asia selvä.

Mä olen ihan järkyttyneenä nyt, siksi kyselen täältä jos jollakin vaikka olisi omakohtaista kokemusta näistä kuvauksista.

Mulle on aikaisemmassa kuvauksessa kerrottu heti kuvauksen yhteydessä, että ei ole mitään isompaa, ole nyt ihan rauhassa.

Nyt tiedän että lääkärikin on kuvauksen aikana katsonut kuvaa, vaikka oli mun mentäessä kuvaan muualla. Ap

Vierailija
8/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä yksityisessä kuvantamisyksikössä, jossa tehdään myös julkisen puolen kuvauksia ostopalveluna. Yleensä aina laitetaan tehosteainetta , jos kuvissa näkyy kasvain, mutta tehosteen käyttö ei ole mikään perusteellisen tutkimuksen edellytys.

Vierailija
9/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei halunnut lisäkuvia, eli ilmeisen selvä juttu on. Se selviää kun menen lääkäriin kuulemaan tulokset.

Itse ihmettelen ettei varjoainetta laitettu. Ja luulisi että jos olisi kasvain niin olisivat laittaneet. Laitetaanko teillä aina varjoaine jos kasvain vai riittääkö ilman sitäkin?

Luulisi että nyt samalla kuvaavat riittävästi. Kasvaimen mahdollisuus on suuri.Ap

Vierailija
10/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varjoaine, liekö rahastusta, kun helpolla laittoivat.