Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TAMMIMASUJEN VIIKONLOPPU***

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Se olis taas viikoloppu, tyhmää. Tai muutenhan se olis oikeinkin iloinen asia, mutta kun oon taas flunssassa enkä jaksa juuri mitään tehdä. Ja kämpässä joka nurkka huutaa jos jonkinlaista työtä, että tee, tee kun viikolla oli ihan hullu kiire, ehdin vain pakolliseen ruoanlaittoon ja pyykkäykseen. Pitäis sitä ja pitäis tätä, mutta kun Höyhensaaret vaan vetää puoleensa. Ja pakkohan sitä on kroppaansa kuunnella ja ottaa nyt vaan iisisti. Harmi vaan, että mies on tänään töissä - yksin on kaksinverroin kurjempaa sairastaa. Etenkin, kun mies on maailman ihanin hoituri. Toissa ja viime yönä se on käynyt kesken unien keittämässä mulle lämmintä mehua, kun kurkkuun on sattunut niin lujaa. Sanoo vaan, että mun pitää levätä, kyllä hän nousee. Musta tuollainen on NIIN liikuttavaa, että pakahdun melkein!

Pikkuisella tuntuu kaikki olevan hyvin masussa. Siellä se potkiskelee... tai tänä aamuna on ollut tavallista rauhallisempaa, ihan pikkuista liikehdintää tuntuu vain. No, ei kai sekään aina jaksa. Oikeastaan ihan hyväkin juttu, saa sisuskalutkin levätä. Sellaista jumppaa siellä on viime päivinä pidetty, että oksat pois <3.

Eipä tänne muuta, taidan vetäytyä vielä aamupäivälevolle ennen lopullista ylösnousua. Jos lukis vähän kirjaa (ja nukahtais...).

Mukavaa viikonloppua kaikille, vointeja!

:) SolAngel & masuaarre nimeltä Rontti 30+2 (Iik, h-hetki lähestyy!!!)

Vierailija
2/11 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkeilysäkki olo senkun jatkuu!!!Joka lihas kipee ja kolottaa ja tuo meidän masunyrkkeilijä pitää huolen, että kolotus lähtee ihan sisuskaluista alkaen!!Mahdoton liikkuja...ja hikottelija on hän!!!Pari-kolme kertaa päivässä maha hytkyy, kun nikkakohtaus yllättää!!Tulenee vahvat keuhkot, kun harjoittaa niitä lihaksia niin ahkeraan!!Ettei vain äidiltä jäisi kuulematta, kun hätä on suurin :))

Vatsa on ollu kipeenä ja supistelee iltaisin ja öisin aika napakasti, muttei säännöllisesti. Onneksi. Luulen, että alkaa olla toimistohommat hoideltu mun osalta ja työpaikkalääkäri kutsuu....Vaikkei olisi kuin alle 20 työpäivää enää jäljellä. Mutta eipä se nyt taida auttaa.

Ensi viikolla onkin sitten eka valmennus!!!Mielenkiintoista!!!!

Meeris 31 tasan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli leivotaan pipareita kunhan on siivottu.

Viimepäivinä olen ajatellut ajan kulumista. Raskausaikoja olen aina tottunut hahmottamaan vuodenaikojen mukaan. Nytkin mietin keväällä plussan tehtyäni, että lehtien pitää puihin puhjeta, kesä kukkia ja syksyn saapua, vasta joulun mentyä vauva tulee. Silloin nämä vaiheet tuntuivat etäisiltä, mutta niin vaan ollaan hetkessä jolloin joulua tuppaa jo joka raosta.

Toinen tapa hahmottaa aikaa on takaperin laskeminen. Nyt olen kohta viikolla 34, joten edessä on jotain 6vkoa. Vastaa siis sitä aikaa, joka on tästä hetkestä taaksepäin viikolla 28. Kai. Eikä siitä tunnu olevan kauaakaan.

hui

enyo 33+4

Vierailija
4/11 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipä tossa ottaa pikku torkut aamupalan jälkeen,mies lähti käväseen töissä ja tyttö meni kaverin kans pihalle leikkiin.Nyt pitäis piristyä,mitenköhän se onnistuis.Illalla mennään vielä matsiin joten pitää ny juoda jotain vitamiinipitoista,tuntuu että nukkuminen nukuttaa lisää ;)Lähden käymään kaupassa ja kävelyllä ja raavin samalla auton on meinaan ihan pakastiminen näköinen.On mennyt tuo kävely kahta hankalammaksi..meinaa kyllä supistella ja vaavikin tuntuu painavan (pylly ja jalat) aina kun liikkeelle lähtee..Masuun ei mitään uutta..samaa rataa,(sais mennäkin näin..ainakin sen kolmisen viikkoo...) Siis mua kyllä hieman pelottaa tuo tuleva synnytys...välillä iskee kauhee paniikki et jos vauvalle tai ittelle tapahtuu jotain synnytyksessä,välillä taas on ihan rento-olo,aattelee et siellä on osaava henkilökunta paikalla jos jotain poikkeavaa tapahtuu..Kaverin kans juttelin (hänellä on 7kk ikäinen poika),Sanoi et hänellä oli juuri samoja tuntemuksia mut sit kun vauva lähti syntymään niin sitä eli vaan sitä hetkeä eikä muista murehtinut .Olenm kyllä ittekin synnyttänyt aiemmin mut kuten aiemmin mainittu niin 8-vuotta sitten joten olen uudelleen synnyttäjä (ainakin omasta mielestä ;)

Vaan nyt hyppään toppahousuihin ja lähden pihalle.

Aurinkoista päivänjatkoa tammimammoille.

lettis73 33+1

Vierailija
5/11 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enyo, sulla on mielenkiintoinen ja hassu tapa ajatella ajan kulkua :)

Ihana tunne, kun sai piiiitkästä aikaa nukkua kunnolla yönsä! No tulihan noita sikeitä vedettyäkin 11 tuntia :) Vauvakaan ei herättäny kuin kerran yöllä vessaan, ja oli muutenkin yöllä tosi rauhallinen (meidän vauva kun tuppaa olemaan oikea yöeläjä; virkistyy iltapäivällä ja meno vain kiihtyy yötä kohden).

Nyt olen hieman koittanu kuulostella, että miten päin masuasukki mahassa majailee. Eilen möyrys oikein toden teolla viis minuuttia putkeen, jonka jälkeen potkut tuntuivat napakasti ylhäällä (tähän asti olen siis tuntenut potkuja oikeastaan lähinnä alhaalla mahan pohjassa ja lantion seuduilla kun vauva oli perätilassa). Nyt tuntuu, että liikettä on tasaisesti ylhäällä että alhaalla, ja nikotus (tai vauvan hytkyminen) tuntuu välillä alhaalla ja välillä ylhäällä. Että ota tästä nyt sitten selvää..! :) Ja luulenpa, että eiköhän tuo kerkiä vielä kääntyilemään mahassa moneen kertaan. On sen verran aktiivinen vauveli, että en ihmettelis yhtään...

-Niiga

rv. 32+0

Vierailija
6/11 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppua vietetään ja vähän huilaillaan, että vielä jaksas puoltoista viikkoo töissä... Ensimmäinen perhevalmennuskin ois jo maanantaina, vähän jännittää, että minkälainen on.

Hirvee köhä ja nuha alkaa antaa vähän periks. Ihan hyvä, sillä maha onkin ollu aika tiukilla yskimisen suhteen.

Terkka käski viime neuvolakäynnillä kuulostella vatsan kovettumista. Kovettuuhan se sillon tällön, mutta en osaa sanoo, ett joku tietty sitä aiheuttas...

Tuleeks äitiyspakkaus postiin? Mulle tuli viikko, puoltoista sitten päätös siitä, mutta sen jälkeen ei oo mitään kuulunu...

Jossain toisessa pinossa oli puhetta palkoista äippäloman aikana. Mä oon ollu samalla työnantajalla enemmän ja vähemmän säännöllisesti (sijaisuuksia siis tehny) toukokuusta lähtien. Työt mulla loppuu tän kuun loppuun ja äippäloma alkaa 7.12. Joulukuun aluks eivät enää luvanneet töitä (vaikka niitä kyllä ois), vissiinkin just siks, etteivät sitten joudu maksamaan äitiysloman ajalta mitään...

Isommista hankinnoista pinnasänky ja turvakaukalo viel hommaamatta. Oltiin aateltu Gracon autobabyä, mut moni tuntuu " haukkuneen" sitä... Jotenkin se vaan on kuulostanu niin helpolta ja simppeliltä.... Painava se kyllä on moniin muihin verrattuna... Pitää nyt kai viel harkita...

Tässä kai tärkeimmät mielessä pyörineet asiat=)

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille tammimasuille!!

Millamalla rv 32+1

Vierailija
7/11 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynpäs täällä taas piiitkästä aikaa! On näköjään täälläkin alkanut jo oleen kunnon " oireita" mammoilla! ;P Mä oon kans ihan selkävaivanen nykyään, joka asennossa särkee! Lappuhaalarit on sentäs vähä ollu tukena. Mun masuasukki on voinut hyvin, nikotellu kans moneen kertaan päivässä niin et tuntuu!

2 lääkäriä tosin on ollut sitä mieltä että miksi mun laskettua aikaa ei oo aikaistettu kun ultrassa on näyttänyt parhaimmillaan että olisi 2 viikkoa vanhempi?! Mutta kukaan ei oo tehny alotetta, joten ihan sama mulle. Pääasia et asukilla on kaikki hyvin!

Eipä tarvii huolestua jos meinaa muutaman viikon aiemmin tulla,

pysyis ny kumminkin masussa tonne tammikuun puolelle asti!

Ei kai kukaan tammikuinen oo synnyttäny vielä? Tiedättekö?

Hyvää viikonlopunjatkoa!

Vierailija
8/11 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona sataa jotain,ei kumminkaan ihan vettä.Inhottava jos nuo lumet taas sulaa pois.

Eilinen siivouspäivä onneks jo takana,huh,huh.No nyt on kiva olla puhtaassa kodissa taas.Illalla oli selkä sitten hieman kipeä,vaan meni ohi aika nopsaan ku en jääny ihan sohvalle vain makoileen.Supistuksia ei tullut,vau:)))

Tämäpäivä otetaankin aivan levon kannalta,mitä siis ton neitin kanssa ottaa pystyy;)

Mies töissä ja kun tulee olis luvassa heidän firman järjestämä lasten pikkujoulu;))

Tänne ei mitään ihmeempiä kuulukkaan,ihan normaalia raskaana olevan vaivoja..Mahassa kaikki hyvin,vauveli elelee yksiössään vilkasta elämää.On justiin samanlanen mönkijä kuin nuo kaks edellistäkin lasta mahassa.Ehkä meidän keskinmäinen oli vähän rauhaisampi kuin tämä ja esikoinen.

Verensokerit pysyy hyvin kurissa,sormenpäät vain alkaa oleen ruvella ainaisista mittauksista.Navanseutu kans on ihan kivan kirjava Klexanen piikittämisestä.

Nyt oltais niillä viikoilla joilla alussa ajattelin et vois alkaa pikkuhiljaa pesemään vauvanvaatteita.Huh,ku aika menny kaikesta huolimatta nopsaan!

Joku kyseli onko Tammikuisia jo syntyny,onhan meitä ainaki yks tai kaks.Vaan enpä tiedä mitä näille pikkuisille kuuluu,syntyivät tosi aikaisilla viikoilla 24 tai jotain.

Toivotaan että saamme jossainvaiheessa heistäkin kuulla jotain ja että kaikki on hyvin heidän perheissään ja Voimia paljon!

Nyt pitäis lähteä laittaan ruokaa uuniin ja jos jaksais hetkeks lähteä tuonne pihamaalle leikkimään.

Niin ja huomenna heti aamulla äitipolikontrolli!

Terveisin:

Vell@ rv 29+5

Vierailija
9/11 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki Tammimasut!

Perjantaina tuli käytyä neuvolassa ja tätsy passitti neuvolalääkärille, joka kirjotti viikon saikkua. Tuli purettua kerralla kaikki huolet. Mieli on ollut maassa jo jonkin aikaa ja itku on herkässä. Väsymys painaa, selkä on kipeä ja supistelujakin on jonkin verran ollut. Nyt sain kaiken lisäksi flunssan poikasen ja taitaa olla joku mahapöpökin, kun mikään ei pysy sisällä ja masua jomottaa. Olo on jokseenkin karmea. Perjantaina oli kuitenkin kaikki kunnossa. Käskettiin vaan levätä. Siinä onkin sitten tehtävää kerrakseen. Sitä tuntee itsensä niin hyödyttömäksi täällä sängyn pohjalla! Huokaus.

Painoa oli tullut edellisestä kerrasta 2 kiloa. Ihan ok mutta tätsy sanoi että painoa saisi kyllä olla enemmänkin. Täytyy kai ruveta mässäilemään oikein kunnolla... Onhan tässä joulu vielä edessä. ;)

Eipä tässä nyt mitään ihmeempiä. Tästä tuli nyt tällainen valivali-viesti... Hyviä vointeja muille tammimasuille!

@ppelssiini 32+4

Vierailija
10/11 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pinoudun, on tainut vierähtää melkein pari viikkoa viime kirjottelusta. En vaan oo saanut aikaseks ruveta kirjottamaan vaikka päivittäin olen juttunne lukenut.

Mä olin tiistaina äippäpolilla ja masussa kaikki mallikkaasti. Vauva oli noin 1600g eli just viikoille sopivan kokoinen. Eli ainakaan vielä ei ole mun diabetes vaikuttanut vauvan kokoon. Ja Vell@, mullakin on sormenpäät aika hurjannäköiset kun noin 9 kertaa päivässä verensokerin mittaan ja sitten lisäksi 5-6 kertaa päivässä insuliinin vatsanahkaan. Mustelmilta olen masussa välttynyt, lukuunottamatta satunnaisian plänttejä. =D Mulla tämä pisteily ja mittailu ei liity vain raskausaikaan vaan jatkuu läpi elämän. Joten 22 vuoden aikana on jo tilanteeseen tottunut, vaikka mittauksia ei normaalitilassa ihan näin paljon tulekaan.

Joo, nyt meen syömään kun anoppi huutelee jo tuolla keittiössä. Nam, mitähän siellä on tarjolla... =P

-J ja Röllimaha- 30+5

Vierailija
11/11 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Laitampa minäkin terveiset tälle listalle ku la 170106. Ihan kivasti mennyt, aikaa on vielä la:aan, mutta muutto olis okt:sta marraskuun lopussa. Pelottaa kun iso talo pakattava laatikoihin, kuhan ei tulisi kanneltua kovin paljon. Sais muutettua ennen vauvaa. Mun tk lääkäri meinasi kans alkuraskaudesta, että jos ei olisi ultran perusteella la tarkistettu, olisi laittanut 2 vk aikaisemmin. Ennen ultraa kuulemma sen perusteella sanottu la, miten iso vauva rv20. Lääkäri ulkoapäin kokeillut kuin ylös vauva tulee. Sit vielämulla ed. syntyi 2 vk ennen la, sitä edellinen 10 vrk ennen la. Mitenkähän aik. tämä vauva?

No, jos alkaa miettimään, menee pian ylikin la!

Sit olis heti tammikuussa vielä muutto isompaan asuntoon, huh,huh!

Mukavaa joulun odotusta tammikuun odottajille!