Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta tuli sitten työpaikkani vihatuin työntekijä...

Vierailija
16.04.2012 |

Olen töissä pienessä firmassa, jossa lähes kaikki kollegat on naisia.

Työkaverini on monesti haukkunut firmaamme julkisesti facebookissa. Valittanut pitkistä työajoista, huonosta työpaikkaruuasta (yks päivitys oli: söinpäs taas täyttä paskaa työpaikkaruokalassa) samoin kirjoittelee seinällään, kuinka tylsiä työkaverit ovat ja kuinka huumorintajuton pomo on jne... Tosi törkeitä asioita, itse olisin heti antanut tuosta potkut, hän suoraan sanoen mustamaalaa firmaamme.

Kukaan työntekijöistä ei ole facebookissa, paitsi minä ja tämä nainen. Emme ole kavereita fb:ssä, mutta satuinpa vkl lukemaan hänen seinäänsä, hänen seinä oli vielä julkinen kaikille!

Mulla alko tosiaan ärsyttää tämä mustamaalaaminen, ja kun olin ruokatauolla samaan aikaan pomon kanssa (ei ollut muita paikalla) 'lipsautin' ohimennen pomolle näistä kirjoitteluista.

Hän lupasi tsekata viestit ja ottaa työntekijän puhutteluun.

Päivällä nainen kävi puhumassa pomon kanssa, tuli aika vihaisena ulos ja lähti työpaikalta, en tiedä saiko potkut yms...

Hänen muutama kaveri oli arvannut, että minä olen 'kantelija' joten kuulin kun kahvitunnilla haukkuivat minut pystyyn mm. juoruämmäksi ja ovat koko päivän mulkoilleet yms.

Ihan lapsellista meininkiä, tekis mieli itsekkin lähteä koko firmasta.

Teinkö teidän mielestä väärin, kun kävin kertomassa kirjoitteluista?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on yksityinen kaikesta huolimatta. Sun olisi pitänyt puhua suoraan sille työkaverillesi ensin.

Vierailija
2/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta niin teki tämä työkaverisikin kun ei ymmärtänyt piilottaa tuommoisia kirjoituksia muilta kuin fb-kavereiltaan vaan piti julkisena.

Itse en kyllä silti ikinä kantelisi tuommoisesta, en ole mikään firman palkkaama nuuskija vaan rivityöntekijä, joka en valvo firman mainetta mahdollisesti mustaavia kirjoituksia fb:ssä enkä muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaikki tietää, mikä on kantelijan kohtalo. Sitä paitsi tuo haukkuminen olisi todennäköisesti kuulunut jostain kautta pomon korviin joka tapauksessa, esim. asiakkaan kautta, ja silloin vihat olisivat ansaitusti olleet sen fb-kirjoittelijan päällä. Nyt sinä saat ne niskoillesi.

Vierailija
4/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on yksityinen kaikesta huolimatta. Sun olisi pitänyt puhua suoraan sille työkaverillesi ensin.

Eikä ole.

Jos jotain kirjotitaa julkisesti, oli facebook tai ei niin se on ihan oma moka kun ne ois pomon silmille voinut joutua muutenkin.

Vierailija
5/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity asiaan, etta pomo on huumorintajuton. Olisi epareilua hanta kohtaan lahtea siksi, etta antaa aiheellista palautetta.

Vierailija
6/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti olisit huolissasi vain firman maineesta olisit kai ensisijaisesti huomauttanut suoraan tuolle fb-kirjoittelijalle?

Vierailija
7/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sun velvollisuutes jututtaa suoraan kaveria.

Vierailija
8/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ne 'juoruämmät' siellä työpaikallasi.

Kuule, nokka pystyyn ja tuulta päin. Mielestäni teit aivan oikein. Jos työpaikalla ei viihdy, tekisi sitten jotain asian eteen tai lähtisi kälppimään. Jos siihen ei ole mahdollisuutta, niin voisi edes olla hiljaa. On täysin asiatonta mustamaalata mitään tai ketään. Tässä tapauksessa omaa työnantajaa..

Ymmärrän satunnaiset epäsuorat ahdistukset tai laukomiset.. esim. hetkellinen kiire töissä ja siitä tuleva stressi, jota ei kuitenkaan voi päätellä työpaikan mollaamiseksi. Ymmärrät varmaan.

Tuosta kuitenkin käsitin, että on ihan muusta kyse. Eli aivan oikein teit. Ilmeisesti sitten pönkittää omaa nahkaansa siellä juoruilemalla muiden kanssa. Ja nää muut pölvästit lähtee siihen mukaan.

Jos tuntuu että tilanne käy ahdistavaksi niin pyydä toista työpistettä, työtehtävää tai mitä vaan mikäli se vain työpaikassasi onnistuu. Pääasia on, että tuommoinen saatiin loppumaan.

Vierailija
9/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kirjoittelee sinne?

Mistä pomosi tietää mitä se sinne on kirjoitellut? Siis jos itse tsekkasi. Vai onko työkaverisi niin idiootti että pitää avointa profiilia? Jos näin on, niin ei terve....

:D

Vierailija
10/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Vierailija
11/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille teidän kollegoille, miten tämä yksi on haukkunut kaikki tylsiksi fb:ssä, siitä tuskin kukaan tykkää.

Tehty mikä tehty, ymmärrään että sinua ottaa päähän. Itse en voi ymmärtää kuinka joku haukkuu ja mustamaalaa työnantajaansa fb:ssä, kun on nähnyt moisen tuovan potkut. Se ei ole mitään yksityisaluetta, niin kuin joku täällä väitti. Ja kannattaa hieman tutkia työsopimuslakia, että mitä siellä sanotaan työntekijän velvollisuuksista työnantajaansa kohtaan.

Vierailija
12/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tein oikein, eihän se minun tehtävä ole mennä työkaverilta pyyteleen, että poistaa ikävät jutut.

Joo siis ihan avointa profiilia pitää, idiootti mikä idiootti. Nähtävästi ei tullut mieleen, että sitä profiilia voi lukea joku muukin kun omat juoruämmä-kaverit :)

Itsehän tuosta kantelusta en hyötynyt, mutta firma hyötyi.

Vierailija
13/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tuumannut vaan, että muutama asiakas on jo kommentoinut näistä kirjoituksista, eikä sua huvita selitellä heille, kun et itse ole syypää.

Vierailija
14/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että teidän työpaikalla ilmapiiri parantuu, jos tämä kirjoittaja saa lähteä.

Valittajat eivät koskaan varsinaisesti tuo mitään hyvää työpaikalle.

Mielestäni tein oikein, eihän se minun tehtävä ole mennä työkaverilta pyyteleen, että poistaa ikävät jutut. Joo siis ihan avointa profiilia pitää, idiootti mikä idiootti. Nähtävästi ei tullut mieleen, että sitä profiilia voi lukea joku muukin kun omat juoruämmä-kaverit :) Itsehän tuosta kantelusta en hyötynyt, mutta firma hyötyi.

Vierailija
15/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta sinä teit itsekkäästi. Sinua harmitti että joku tekee sellaista mitä ei saisi tehdä, vaikka se ei oikeasti ollut mitenkään sinulta pois. Siksi "kantelit". Siksi teostasi ei pidetä.

Vierailija
16/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noinkin julkisista asioista voi kannella? Eihän nuo olisi piilossa pysyneet mitenkään, ja ne olisivat ennen pitkää tulleet kumminkin pomon tietoon.

Ovelana olisit voinut myös näyttää työtovereillesi kirjoituksia ennen kuin mahdollisesti pomolle.

Vierailija
17/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikasta kuulu julkisesti FB:ssä kirjoitella. En olisi itse siitä kertonut, mutta mitään väärää et tehnyt. Tosin faktahan on, että ei sinuun muut nyt helposti luota.

Vierailija
18/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä toisia työntekijöitä kohtaan pitää olla edes näennäisesti solidaarinen.

Homma olisi paljastunut ennen pitkää. Korkeintaan olisit voinut asianomaiselle vinkata, että kannattaa olla varovainen, mitä seinälleen kirjoittelee firmasta, kun joku muukin saattaa ne lukea.

Vierailija
19/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Firman asioita ei saa julkisesti kirjoitella! Jos profiili olisi yksityinen niin eriasia mutta että kaikkia näkevät. Voi heikentää firman tulosta.

Olen ruokakaupassa töissä ja meillä on ohjeistus mitä esim. facebookissa saa kirjoitella ja mitä ei.

Vierailija
20/30 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kolautit omaan nilkkaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi