Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen tehtävä selvittää ja/tai korjata vessanpöntössä oleva vika?

Vierailija
16.04.2012 |

Kirjoitin tänne tuossa aiemmin meidän yläkerran vessasta joka likaantuu päivässä kahdessa. Kyse siis pöntön pohjassa olevasta likakerroksesta. Siivotessa pönttöä sieltä pelmahtaa yököttävä haju.

Kenen vastuulla on selvittää missä vika on? Taloyhtiön vai meidän osakkaiden? Haluaisin vain tietää mistä se johtuu ja mahdollisesti korjata se. On äääärimmäisen ärsyttävää pestä ja jynssätä vessaa joka helvatan päivä. Eikä tuollainen ole mun mielestä normaalia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollei toisin ole sovittu.

Vierailija
2/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko posliinikulhoa vai? Wc-istuimen koneisto kuuluu taloyhtiölle, posliini asukkaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko posliinikulhoa vai? Wc-istuimen koneisto kuuluu taloyhtiölle, posliini asukkaalle.

Käytännössä voi olla aika vaikea alkaa selvittämään mistä vika johtuu. Voi myös olla että pönttö on vanha tai sen pinnoite on rikottu väärillä puhdistusvälineillä joten siksi likaantuisi nopeasti. Helpommalla siis pääset kun ostat uuden pöntön.

Vierailija
4/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vetämisen jälkeen ilmeisesti säiliö ei täyty kunnolla ja sen takia seuraavalla vedolla vettä tulee vain vähän. Kyseessä uudenmallinen pönttö (jossa kaksoisnappi) eikä sitä voi itse korjata koska kansi ei nouse kotikonstein toisin kuin vanhemmissa malleissa. Taloyhtiönkö asia?

ei ap

Vierailija
5/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika koneistossa tai sulku ei ole täysin auki, kaikki taloyhtiön omaisuutta.

Vierailija
6/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vetämisen jälkeen ilmeisesti säiliö ei täyty kunnolla ja sen takia seuraavalla vedolla vettä tulee vain vähän. Kyseessä uudenmallinen pönttö (jossa kaksoisnappi) eikä sitä voi itse korjata koska kansi ei nouse kotikonstein toisin kuin vanhemmissa malleissa. Taloyhtiönkö asia? ei ap

Voi olla pelkkä säätöhomma, joten huoltomies paikalle.

Vierailija
7/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla pelkkä säätöhomma, joten huoltomies paikalle.

Vierailija
8/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

likaantuu tosi nopsaan. Pesin vessan pesuaineella lauantaina, nyt jo ihan rusehtavan lian peitossa se pöntön pohja.

Pöntön ikää en tiedä, mutta sellisella kaksoisnapilla varustettu on. Olen testannut, ja ei ole vaikutusta kuinka nopsaan likasntuu käyttääkö aina sitä pikkuhuuhtelua vai isoa huuhtelua.

Eli uutta pöttöä ostamaan siis. Mutta jos nyt ostan uuden pöntön ja vaiva vasn jatkuu, mitäs sitten?

Ap

Vierailija
9/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käyttää pönttöösi kalkinpoistajaa. Vessanpöntön vesirajaan ja sen pohjaan voi muodostua kalkkikerros, joka tekee posliinin pinnasta karhean (kun kuuluisi olla sileä), ja siihen tarttuu lika todella nopeasti. Ajan mittaa lika jämähtää kalkkikerrokseen niin, ettei se enää harjalla lähdekään.

Pönttöön voi laittaa ihan sellaista kahvinkeittimiin ym tarkoitettua kalkinpoistoainetta seisomaan, niin minä tein, ja auttoi. Mutta kuulemma rautakaupasta saa jotain oikeasti pönttöön tarkoitettuakin ainetta.

Vierailija
10/10 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentaja oli päättänyt säästää kuluissa ja oli ostanut 2-laatuiset pöntöt. Ongelma oli siis huono lasitus, joka imi itseensä kaiken paskan.

Eipä sitä kukaan viaksi myöntänyt, joten meidän tappio se oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi