Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### MARRASKUISTEN VIIKONLOPPU ###

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkkejä jakaantumisesta, on tainnu vähäisetkin supistelut kadota. Olo on tosi väsähtänyt, mulla yöt menee ihan pipariksi; viimekin yönä valvoin monta tuntia...syytä en tiedä, jotenkin on vain kauheen levoton olo. Ja yöllä kun tahtoo ajatukset olla ihan mitä sattuu. Miettii ihan liikaa.

Heitän toivoni torstaille, jolloin olisi äitipolille aika. Lekuri lupaili viime viikolla käynnistystä (vauvan painoarvio melkein 4kg), mutta saapa nähdä. Myös mun edelliset synnytykset on käynnistetty, joten en odotakaan että tämäkään lähtis itekseen tulemaan...Mulla oli sokerirasituksessa yksi arvo koholla ja mua pelotellaan " sokerivauvalla" ja kaikella mitä siihen voi liittyä. Eli arvatkaa vaan onko huoli lapsen hyvinvoinnistakin. Kivasti kyllä jaksaa masussa myllätä, mut pelottaa miten kaikki menee synnytyksen jälkeen. Käynnistyskin on vähä kakspiippuinen juttu, viimeksi meni kolme päivää ennenkuin rupesi tapahtumaan. Ei osastolla olo kovin hauskaa ollu. Huokaus, taidan keksiä pelkkää valitusta tänään...

Pitänee lähteä miettimään päivän ruokaa ennenkuin mies karkaa töihin. Voimia kaikille ja suppareita " tsup tsup" ...!!

Neilikka ja Tiitiäinen rv 39+3

Vierailija
22/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon rakentamisen alettua, mies ei ole kovin osallistunut tuohon ruokapuoleen ja mua alkaa pikkuhiljaa tympiä. Nyt varsinkin tekisi mieli vain syödä herkkuja koko ajan eikä todellakaan panostaa johonkin terveelliseen ruokaan. Kai sitä täytyy taas hellan ääreen itsensä pakottaa.

Esikkokin ihan tylsistyy mun seurassa, kun ei voi enää kunnolla touhuta ja isänsä on aina menossa. Tänään olisin niin halunnut käydä katsomassa joulutohinaa keskustassa, kun siellä olisi tapahtumia, niin eikös me tietty taas suunnata tontille rönttävaatteissa.

Mutta joo, valitukset sikseen. Tympii vaan...Mun puolesta saisi pysyä mahassa ainakin keskiviikkoon, niin tulis jousimies.

rv 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kyllä tämä yliaikaisuus ahdistaa. Ei siksi, että olisin kärsimätön, vaan tämän perätilan takia. Yöllä en nuku, vaan ajattelen tulevaa synnytystä. Pelottaa kamalasti. Ennen en ole pelännyt, mutta nyt alkaa olla jännitykset niissä lukemissa, että " mielenterveys rakoilee" . Ei ole varmaankaan mukava kokemus synnyttää esikoistaan, jonka on annettu kasvaa kohdussa yliviikoilla suureksi, kaksinkerroin pylly edellä maailmaan.

Onneksi huomenna on aika kättärillä. Aion sanoa siellä, että nyt loppui minun rohkeuteni. 41+1 alkaa olla mulle takaraja synnyttää alakautta perätilavauvaa. Vaadin leikkausta heti huomenna, tai viimeistään tiistaina.

Kiitos, kun sain purkautua.

Noema ja Onni 41+0

Vierailija
24/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

noema:

Ei ole varmaankaan mukava kokemus synnyttää esikoistaan, jonka on annettu kasvaa kohdussa yliviikoilla suureksi, kaksinkerroin pylly edellä maailmaan.

Onneksi huomenna on aika kättärillä. Aion sanoa siellä, että nyt loppui minun rohkeuteni. 41+1 alkaa olla mulle takaraja synnyttää alakautta perätilavauvaa.

Noema mikä tilanne sinulla. Voi kun kaikki menisi nyt sitten hyvin. Voimia ja pidä pääsi jos pelottaa. Onneksi on lääketieteelliset menetelmät olemassa tässä maassa.

Vierailija
25/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...syntyi 13.11 eli isänpäivälahjaksi viikoilla 40+2. Pituutta 52cm ja painoa ihanalla pullerolla 4320kg. Aloin hermostua kun tuntui, että lapsi ei aio syntyä ollenkaan ja kokeilimme samaa kaavaa kuin esikoisen kanssa eli kahtena iltana peräkkäin reipasta kävelyä luonnossa ja sen jälkeen seksiä ja taas tuntui toimivan minun kohdallani:)

Synnytys oli nopea (3h), eikä puudutuksia ehditty antaa:( Kaikki meni kuitenkin hyvin. Pelkäsin suunnattomasti etukäteen lapsen suurta kokoa, mutta yhtä hyvin tämä syntyi kuin esikoinenkin, joka lähes kilon kevyempi:)

Jaksamista kaikille!

Vierailija
26/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän hehkutin tekeväni tänään.. porkkanalaatikko kohta valmista- joulutorttujen taikinan tekoa suunnittelen.

Noema: Pidä pääsi siellä, hyvin kaikki menee, eikö niin.

Kittykatty79: Tuota en olekaan ajatellut, kiitos vinkistä!

Petaria siis hankkimaan.

Täällä selkäkivut hävisivät yön tunteina, seksikään ei auttanut- ainakaan niin paljon että lähtö olisi tullut. Heräsin yöllä muutamaan supistukseen mutta.. täällä vielä :D

Huomenna aika polille- taas menee monta tuntia siellä matkoineen.

Noh, jos jotain järkevää keksisi tälle päivälle vielä

10kaks 40+4

Vierailija
27/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähiin käy... Viime yö meni täällä levottomasti, kuten jo noin viikon. Vessassa rampattava kolmesti yössä, ja muutenkin uni pinnallista. Nyt väsyttää, ja päivätorkut ovat vain mielessä... Mies ahertaa rakennuksella, mutta eipä siellä tällä hetkellä paljon ole edes sellaista työtä, mitä voisin tämän mahani kanssa tehdä.

Petari onkin aika hyvä idea, itsekin olen miettinyt samaa. Toisaalta, ostimme sellaisen patjan, joka (myyjän mukaan) kuivuu tosi nopsaan suihkutuksen jälkeen. Eli taidan kokeilla ensin tätä käytännössä, mutta laitan myös hyvän vinkin korvan taakse!

Ruskovillan paketti tuli aiemmin viikolla, ja harsovaipat on pesty jo pari kertaa. Saas nähdä, miten kestoilu onnistuu. Motivaatiota tuntuu olevan, eikä se tunnu edes kovin hankalalta (teoreettisesti). Tilasin myös rinnanlämmittimet talvipakkasia ajatellen. Ajatus kaulahuivin köyttämisestä tissien ympäri ei kiehdo, kun tuota rintavarustusta on tälä hetkellä kuitenkin D-kupin verran. :)

Meillä myös tarkoituksena mennä katsomaan uusin Potter vielä ennen halkeamista! Toivottavasti ehditään, täytyis varata liput ajoissa... ja hakea viime tipassa :)

Kaunista talvipäivää & rauhallista mieltä kaikille! Erityisesti sinulle, jolla vauva yliaikaisena perätilassa (nikki unohtui) - tsemppiä! Pidämme varmasti kaikki peukkuja, että huomenna tapahtuu!

Ja sinulle, jonka mies oli ilmoittanut olevansa onneton teidän kanssa... Tosi mälsä juttu, kun sinulla on vielä tämä synnytyskin näin lähellä. Eiköhän se vie miehesikin ajatuksia takaisin perheeseen. Hyvä, jos on jättänyt tämän hupakkonsa. Joskus tällaiset kriisit lähentävätkin, ja jäävät ainoaksi kerraksi. Joten jaksamista sinne!

Sorry, luulin muistavani nikit, mutta en sitten muistanutkaan...

Joulufiiliksin

lahopää-näätä77 (39+0!)

Vierailija
28/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne vain viikot kertyy :))), voinnissa ei mitään muutoksia ja yöt menee nykyisin tosi tosi hienosti,,kerran vessassa ja muuten nukun kuin tukki. Ei mitään merkkiä ilmassa että pinei ois pois tuolta masusta tulossa, nytkin siivottu koko aamu ja ei supistuksen supistusta :(( pelottaa vaan että kasvaa kovin kovin isoksi ku pari viikkoo sit jo arvio 3,5kg. Eipä oo ollu meidän terkan kanssa edes puhetta millon pääsee yliaikaiskontrolliin, mutta viimeksi jäi äitipolilta niin huono maku suuhun että eipä tee sinne mieli enää mennä (toivottavasti itse synnärillä on kivempi henkilökunta)...

Täytyy läheä saunaa lämmittämään jos sillä sais jotain aikaiseksi ;)

t.Tiitis rv39

Vierailija
29/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli perjantaina ajateltiin ihan kokeilu mielessä ottaa kaikki " ässät" käyttöön ja sitten 1.45 la aamuna tajusin että nythän supistelee ihan julmetusti. Heti alle 10min välein mutta epäsäännöllisesti. Soitin sitten Tyksiin että mitäs nyt tehdään kun vaan supistaa, tuntui ettei päässä yhtään järkevää ajatusta, välillä tuntui ettei supituksissa ollut välejä ollenkaan. Neuvoivat siellä suihkuun ja nukkumaan. Ihan normaalia, loppuvat varmasti parin tunnin sisälle. Noh, suihkussa tuli paha olo ja kiertelin sitten kuuteen asti aamulla pitkin kämppää=) Välillä yritin saada miestä hereille, mutta nukkui kun tukki=P Kuudelta soitin uudestaan Tyksiin että nyt tulee supistuksia säännöllisesti 5 min välein, joten kehottivat sieltä näytille. Uninen mies ylös ja kesärenkailla talvikeliin=)

Sisätutkimuksen jälkeen ( kanava hävinnyt, mutta auki vasta 2cm) Pääsin käyrille jotka alkoivatkin piirtää hienoja supistuksia.

Supistukset olivat kivuliaita, mutta jotenkin sairaalan ympäristö rauhoitti..Parin tunnin päästä kätilö tuli kysymään, että tarvitsenko jotain, vastasin että vähän väsyttää. Kätilö tarjosi sitten jotain unilääkettä, jolla saisin nuuttua pari tuntia. Oli virhe ottaa se! Auttoi kyllä mutta vähän liikaakin...Ensin supistuksen laimeni, että ne kesti makuulla ja sitten nukahdin ja kun heräsin supistukset kokonaan poissa..Että näin, ei siinä sitten auttanut kuin kotiin lähteä odottelmaan ja nyt supparit onkin häviinyt kokonaan.

Luin että jollain oli ihan samanlainen tarina kerrottavana, että näköjään aika yleistä...Viime yön sai hyvin nukuttua, että jos tänään taas olisi ässät käytössä, kun näyttää meilä ainakin vähän toimivan=)

Mutta sitä odotellessa!

Appelsiinie ja masuvauva 39+1

Vierailija
30/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkä taas hemmetin kipee. viel pitkä aika et pääsee nukkumaan. ja paljon jo kerenny tapahtuun. vanhempani toivat meille ylävessaan kaapin ja siinä menny aika kun on kasaillu, tai isä ja mies sen kasas mut mä touhasin ruokaa ja sit täytin heti sen kaapin. no koiralle äiti toi haukkupannan ja on nyt ihan allapäin sen takia. mut miksei oppinu viimekerrasta. joo. sit pesin pyykkiä ja eikös ihan ehjät rintsikat pudottaneet pesukoneeseen kaarituen ja mistään sitä ei löydy. toivon mukaan en tuhonnut nyt uutta pesukonettakin. :( ja sitten, huonoa tuuria sählällä vai kohtalon ivaa?? menin vessaan puhelin kädes, horjahdin ja molskis. sinne se putos, pönttöön. oli onneks just pesty pönttö mut silti. hiemanko vitutti, siin meni sit sekin puhelin paskaks. ihan ku nyt ois varaa ostella uusia. jos jotain positiivist nyt tilanteest hakee ni on se et pääsin vihdoin eroon ihan oikeen syyn varjolla niistä viesteistä et joko koht syntyy? joko Toukka kolkuttelee pihalle jne..argh. ei tartte vastata ku ei oo puhelinta. hähää, panikoikoot ihan rauhassa. saan mäkin vihdoin tuon asian tiimoilt mielenrauhan. :P

mut ei kai auta muu ku oikasta hetkeks sohval ja iltapäivä kävelylle pakkassäähän. hieman ens vko jännittää. mun pitäs pärjätä koiran kans kahestaan täällä tuonne lauantai-iltaan saakka. tekemistä vailla eikä oo ees kulkuneuvoa millä käydä kaupas..toivon et Toukka syntyis jottei tarttei panikoida sitä asiaa.

-neitoperhonen ja Toukka 39+4

Vierailija
31/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Minäkin vielä mukana kuvioissa. Tänään tasan viikko laskettuun. Eilen oltiin vieraisilla ja sielläpä alkoi mulla kamala polte alaselkään ja samanaikaiset vatsan pingottumiset. Elättelin jo toiveita, josko haluaisi vaavi jo tulla maailmaan. Yö meni samojen vaivojen kanssa, mutta supparit oli melko laimeita ja pystyin jopa nukahtamaan niiden välillä. Aamulla kun heräsin niin kaikki synnytykseen viittaavat tuntemukset olivat tipotiessään. Kyllä hieman masokistinen olo kun toivon jatkuvasti itselleni oikein kipakoita suppareita, jotta päästäis tositoimiin....Muutenkin ottaa päähän tää itsetarkkailu: tuliko suppari?Millaisia eritteitä valutan yms.?

Kauhea kihelmöivä tunne tossa rintojen alla, johtuu varmaan kyllä osin siitä että rinnat niin turpeet ja pääsee vähän iho hautumaan niiden alla. Kääk, ihania vaivoja...

On tässä toki vielä kivaa se, että voi vielä nukkua päikkärit silloin kun huvittaa. Ilmakin on ihanan kirpakka ja tehtiinkin koiran kanssa hyvän pituinen lenkki. Mies aloittaa tänään yövuoroviikon, joten varmastihan jotain alkaa tapahtua silloin kun yksin kökötän kotona ja kaipaisin seuraa vierelle....Alkaspa vaan!!!

Mukavaa sunnuntaita kaikille, pitää heittäytyä tv:tä tollottamaan (vielä kun mahdollista...).

T: Onni78 rv tasan 39

Vierailija
32/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olemme kotiutuneet vauvan kanssa. Toivon niin.

Noema ja Onni 41+0

ps. Onko teillä muilla alapää todella arkana? Viimeksi jo (39+3) kun tekivät kättärillä sisätutkimuksen, paikat oli niin hellänä, että hyvä kun kuulin, mitä lääkäri kohdunsuun tilanteesta kommentoi. Kuuluu kai asiaan.

Vierailija
33/33 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin et enää olisi yhtenä kappaleena!

Tsemppiä ja Onnea huomiselle.

Alapää tosissaan on hellänä, välillä kivut yltää ulkopuolellekin. Sisätutkimusten jälkeen vaiva usein kahta kauheampi!