Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kananmunaa tarvitsen UUNIPELLILLISEEN täytekakkupohjaa? Auttakaa tumpeloa!

Vierailija
19.11.2005 |

minun pitäisi väsätä uunipellillisen kokoinen täytekakkupohja, kertoisko joku kiltti mitä siihen tulee tai siis lähinnä ainemääriä? Monenko munan kakku?

Onnistuuko vaahdottaminen sauvasekoittimella kun sähkövatkainta en omista?

KIITOS

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten 3 dl sokeria, 3 dl vehnäjauhoja joista osa perunajauhoja ja sekaan 2 tl leivinjauhetta. Tää ohje tosin ns omasta päästä kun en ikinä katso reseptejä mutta isänpäiväkakun viime sunnuntaina tein tälleen!

Toivottavasti joku oikee martta vastaa myös!

Vierailija
2/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitäs jos kipaisisit kauppaan ja ostaisin 3- krs kakkupohjan. Muistaakseni Citymarketissa 99 senttiä että ei varmaan aineita sen halvemmalla juuri saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatkaaminen ei todellakaan onnistu sauvasekoittimella! Onko sinulla käsivispilää?

Suosittelen ideaa valmispohjista...

Vierailija
4/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi ostaa valmista kakkupohjaa sille ne ovat pyöreitä ja meidän kakusta tulee eri mallinen :)

Epäilyttää vaan tuo sähkövatkaimen puuttuminen, mitäs luulette kuinka sauvasekoittimen kannssa käy?

ap

Vierailija
5/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 dl sokeria

6 dl vehnäjauhoja

2 tl soodaa

3 dl piimää

3 dl sulatettua margariinia

Ainekset kulhoon ja sekoitat kevyesti niin, että taikinasta tulee tasaista. Levitä leivinpaperin päälle pellille. Paista 225 asteessa ehkä noin 10 minuuttia. Kokeile jollain tikulla, että ei ole raakaa.

Vierailija
6/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aina aikasemmin tehny valmispohjasta, nyt aattelin kokeilla itse..

ap

Vierailija
7/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykö tuohon margariinin sijasta voi? Millaista tuosta tulee koostumukseltaan, onko sellaista pehmeää niinkuin tavallisessa kakkupohjassa?

Vierailija
8/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjan ohje, mutta mä käytän sitä myös kakkupohjana kananmuna-allergian takia. Kyllä ovat vieraat tykänneet enemmän kuin tavallisesta kakkupohjasta. Ja siis toi on niin helppo, kulhoon vaan ja sekaisin, ei mitään vatkaamista.

-6-

Vierailija
9/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä 3-4 kerrosta.

Vierailija
11/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakusta tule kamalan suurta, kun ei ne lapset sitä kuitenkaan hirveesti syö. Toki riippuu vierasmäärästä, mutta meillä ei pienehkö kakku ole tuhoutunut edes 6 lapsen ja 4 äidin toimesta.

Vierailija
12/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä tulee vain pieni kakku, kolme syöjää vaan.

ap

Vierailija
13/13 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää kolmelle,

itse olen joskus vatkannut 4 munan kakun ilman sähkövatkainta, onnistuu, mutta vie paljon aikaa, niin tehtiin ennen vanhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi