Kuinka monta kananmunaa tarvitsen UUNIPELLILLISEEN täytekakkupohjaa? Auttakaa tumpeloa!
minun pitäisi väsätä uunipellillisen kokoinen täytekakkupohja, kertoisko joku kiltti mitä siihen tulee tai siis lähinnä ainemääriä? Monenko munan kakku?
Onnistuuko vaahdottaminen sauvasekoittimella kun sähkövatkainta en omista?
KIITOS
Kommentit (13)
niin mitäs jos kipaisisit kauppaan ja ostaisin 3- krs kakkupohjan. Muistaakseni Citymarketissa 99 senttiä että ei varmaan aineita sen halvemmalla juuri saa
Vatkaaminen ei todellakaan onnistu sauvasekoittimella! Onko sinulla käsivispilää?
Suosittelen ideaa valmispohjista...
en voi ostaa valmista kakkupohjaa sille ne ovat pyöreitä ja meidän kakusta tulee eri mallinen :)
Epäilyttää vaan tuo sähkövatkaimen puuttuminen, mitäs luulette kuinka sauvasekoittimen kannssa käy?
ap
3 dl sokeria
6 dl vehnäjauhoja
2 tl soodaa
3 dl piimää
3 dl sulatettua margariinia
Ainekset kulhoon ja sekoitat kevyesti niin, että taikinasta tulee tasaista. Levitä leivinpaperin päälle pellille. Paista 225 asteessa ehkä noin 10 minuuttia. Kokeile jollain tikulla, että ei ole raakaa.
oon aina aikasemmin tehny valmispohjasta, nyt aattelin kokeilla itse..
ap
käykö tuohon margariinin sijasta voi? Millaista tuosta tulee koostumukseltaan, onko sellaista pehmeää niinkuin tavallisessa kakkupohjassa?
pohjan ohje, mutta mä käytän sitä myös kakkupohjana kananmuna-allergian takia. Kyllä ovat vieraat tykänneet enemmän kuin tavallisesta kakkupohjasta. Ja siis toi on niin helppo, kulhoon vaan ja sekaisin, ei mitään vatkaamista.
-6-
kakusta tule kamalan suurta, kun ei ne lapset sitä kuitenkaan hirveesti syö. Toki riippuu vierasmäärästä, mutta meillä ei pienehkö kakku ole tuhoutunut edes 6 lapsen ja 4 äidin toimesta.
tästä tulee vain pieni kakku, kolme syöjää vaan.
ap
riittää kolmelle,
itse olen joskus vatkannut 4 munan kakun ilman sähkövatkainta, onnistuu, mutta vie paljon aikaa, niin tehtiin ennen vanhaan.
sitten 3 dl sokeria, 3 dl vehnäjauhoja joista osa perunajauhoja ja sekaan 2 tl leivinjauhetta. Tää ohje tosin ns omasta päästä kun en ikinä katso reseptejä mutta isänpäiväkakun viime sunnuntaina tein tälleen!
Toivottavasti joku oikee martta vastaa myös!