Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perusteelka nyt mulle miksi 6 kk:n vauvan pitäisi mennä yökylään isovanhemmille?

Vierailija
16.04.2012 |

Anopin mielestä kohta pitäisi meidän vauvan mennä sinne yökylään. Kysyin miksi? Vastaus: Kun vaan pitäisi. Anoppi antoi samalla ymmärtää, että sitä pitäisi jotenkin harjoitella. 6 kk ikäisen vauvan!

Eri asia on jos vauva valvottaisi, niin saisimme nukkua tai kaipaisimme erityisesti kahden keskistä aikaa miehen kanssa, mutta kaikki on hyvin. Ainoa peruste on se, että vauvan pitää harjoitella yökylässä oloa.

Taas sama helvetin kerjääminen kuin esikoisenkin kohdalla. Eikä harjoiteltu silloinkaan ja hyvin on ollut esikoinen yökylässä, jäänyt yökylään ja halunnut sinne ihan omasta pyynnöstä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä sitä täällä palstalla ihmettelemään, jos on kerran selvät sävelet. Ja hyvä niin. Eiköhän jokainen perhe itse osaa arvioida tällaiset jutut parhaiten. Sano, että et halua.

Vierailija
22/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on helppo olla jaksavainen, koska vauva on helppo, mutta sehän ei nyt tähän kuulu.

Ja 8:lle, ei saisi minunkaan äitini. Miksi saisi? Ei ole sinnekään suuntaan sen suurempaa yökyläilyn harjoittelutarvetta.

ap

aijuu, olet hieno äiti ja rakastava ja jaksavainen, miltei täydellinen.

Perustele sinä miksei se voisi mennä sinne anoppilaan yhdeksi yöksi?

vauva pitäisi viedä yökylään anopille, omalle äidille tai ihan kelle tahansa läheiselle, jos mitään tarvetta (yöt läpeensä huutava vauva, vanhempien väsymys tai sairaus) ei ole. Mun vanhemmat tulee meille kotiin auttamaan vauvan kanssa, tai mä meen vauvan kanssa heille, jos tarvetta on. Mieheni äiti asuu sen verran kaukana, että hän ei ole meidän apuna arjessa, ja lisäksi miehellä on häneen aika etäiset välit (nyt ollaan mun aloitteesta käyty anoppilassa vauvan kanssa kyläilemässä, jotta lapsi saisi tutustua mummoonsa).

Jos joku tosiaan pystyy panna vauvan yöhoitoon, niin sen kun mun puolesta, mutta ei kai se velvoita ketään muuta antamaan vauvaansa yökylään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, että vauva on pieniä pätkiä hoidossa esim. syötönvälin + päiväunet, mutta yökyläily on liian pitkä aika. Ei se rajaa pois sitä, etteivät isovanhemmat osaisi hoitaa vauvaa, jos tämä ei ole ollut yökylässä. Vauva voi vierailla siellä vanhempiensa kanssa. Normaaleilla suhteilla vauva/lapsi oppii tuntemaan isovanhemmat ja päinvastoin. Heille syntyy kyllä luonteva suhde. Eri asia on, jos isovanhemmat näkevät lapsenlapsiaan vain kerran kuussa tai joka toinen kuukausi.

ap

Lasta ei omisteta, kuten kotieläintä. Ei ole lapsen edun mukaista pysyä kotona ahtaassa ydinperheessä, ydinperheen muurien sisään vangitseminen on itsekästä, että vain ja vain ainostaan vanhemmat tietäisivät, mikä on lapselle hyväksi. Aikuisuuteen kuitenkin kasvetaan osana yhteisöä, sukua, jne.

Vierailija
24/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vauvan isän mielipide asiaan?

Vierailija
25/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää itsekin, ettei tuohon ole perusteita. lapsesta ja hoitajasta riippuen ei välttämättä haittaakaan, mutta miksi pitäisi kyläillä, jos vanhemmilla eiole tarvetta?

Itse imetin öisin 8 kuukautta, joten ei olisi millään onnistunutkaan meillä. Eikä ole tarvetta muutenkaan ollut, lapsi nyt 2v, joten ei pitäisi olla "virallistakaan" estettä, jos joskus tarttisi yöksi jättää.

meidän lapsi oli ekaa kertaa yökylässä vähän alle 4-vuotiaana kun aiemmin ei ollut tarvetta.

Vierailija
26/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä on täysin samaa mieltä kanssani.

Vierailija
27/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prusteluksi riittää ettei äiti halua.

Äiti sanoo vaan, ettei halua, ei kai sekään sen kummempia perusteluja kaipaa.

Vierailija
28/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat eivät koe tarvitsevansa yökyläilyapua syystä tai toisesta, niin mitään pakkoa ei ole viedä. Vauvan kuitenkin saa vanhempien niin halutessa viedä hoitooon, vaikka ei olisikaan "vaikeaa masennusta tai uniongelmia".

Vierailija
29/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on helppo olla jaksavainen, koska vauva on helppo, mutta sehän ei nyt tähän kuulu.

Ja 8:lle, ei saisi minunkaan äitini. Miksi saisi? Ei ole sinnekään suuntaan sen suurempaa yökyläilyn harjoittelutarvetta.

ap

aijuu, olet hieno äiti ja rakastava ja jaksavainen, miltei täydellinen.

sitten enää murehtimaan. Sanot anopille, että et halua antaa noin pientä yökylään, ihan reuilusti sanot ja niin että asia menee perille.

Vierailija
30/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos se kerjääjä olisi oma äitisi? Silloin luultavasti saisivat pienen yökylään.

on kyllä niin fiksu (samoin muuten anoppini), ettei sille tulisi mieleenkään kinua vauvaa yökylään. Miksi vauva pitäisi saada yökylään?

mutta toki se äidin halu menee etusijalle. Muttei se silti takoita, että se olisi parasta lapselle, ei se siitä yökylästä rikki mene.

Vierailija
31/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
32/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on osa miehesi sukua, sinä olet vain synnytyskone.

Vierailija
33/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos se kerjääjä olisi oma äitisi? Silloin luultavasti saisivat pienen yökylään.

on kyllä niin fiksu (samoin muuten anoppini), ettei sille tulisi mieleenkään kinua vauvaa yökylään. Miksi vauva pitäisi saada yökylään?

No, koska he haluaa mutta toki se äidin halu menee etusijalle. Muttei se silti takoita, että se olisi parasta lapselle, ei se siitä yökylästä rikki mene.

mutta kaiken sen valossa, mitä lapsen kehityspsykologiasta tiedetään, yökyläily tuossa iässä ei ole myöskään mitenkään hyväksi vauvan kannalta. Vauva ei todellakaan kaipaa yökyläilyä.

Vierailija
34/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yrität nyt todistella, aijuu, olet hieno äiti ja rakastava ja jaksavainen, miltei täydellinen.

Miksihän se vauva PITÄISI viedä sinne anoppilaan - tai minnekään muuallekaan - yöksi, jos ei ole mitään hätätilannetta tai esim. yöt huutavaa allergia-, koliikki- tms. vauvaa?

En mä ainakaan pystyisi jättää omaa vauvaani niin pitkäksi aikaa, kyllä joku 3 h on mulle ihan maksimi. Enkä usko, että noin pitkä ero olisi vauvastanikaan mukavaa.

Minkään vitun "täydellisyyden" kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.

olet varmaan niitä äitejä jotka laskee vauvan isänkin "hoitajaksi". Onneksi meillä asia ei ole niin, olin hyvillä mielin kaksi yötä mökillä hommissa kun kuopus oli 6kk. Kaikki kolme lasta kotona ihanan isänsä kanssa :)

Vierailija
35/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä sitä täällä palstalla ihmettelemään, jos on kerran selvät sävelet. Ja hyvä niin. Eiköhän jokainen perhe itse osaa arvioida tällaiset jutut parhaiten. Sano, että et halua.

Vierailija
36/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yrität nyt todistella, aijuu, olet hieno äiti ja rakastava ja jaksavainen, miltei täydellinen.

Miksihän se vauva PITÄISI viedä sinne anoppilaan - tai minnekään muuallekaan - yöksi, jos ei ole mitään hätätilannetta tai esim. yöt huutavaa allergia-, koliikki- tms. vauvaa?

En mä ainakaan pystyisi jättää omaa vauvaani niin pitkäksi aikaa, kyllä joku 3 h on mulle ihan maksimi. Enkä usko, että noin pitkä ero olisi vauvastanikaan mukavaa.

Minkään vitun "täydellisyyden" kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.

olet varmaan niitä äitejä jotka laskee vauvan isänkin "hoitajaksi". Onneksi meillä asia ei ole niin, olin hyvillä mielin kaksi yötä mökillä hommissa kun kuopus oli 6kk. Kaikki kolme lasta kotona ihanan isänsä kanssa :)

Taisit ihan itse keksiä tuon jutun. Meillä isä on tosi paljon vauvan kanssa, koska hän on kotona töissä - ja nyt itse asiassa vanhempainlomalla.

Mä en kuitenkaan jätä vauvaa yöksi, koska hän syö vielä rintaa yöllä. En edes siksi, että sä olet tehnyt niin.

Vierailija
37/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6 kk:n saisi ottaa ilomielin yökylään, mutta kun se vierastaa anoppia. :/

Vierailija
38/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia ja mielipiteitä siitä, että hyötyykö se vauva jos hän harjoittelee yökyläilyä? Siis selkeitä perusteita yökyläharjoittelulle, kun mun mielestä niitä ei ole.

Ehkä myös kiukun ja turhautumisen purkua taas samaan asiaan.

ap

Komppi, mitä sädekehänkokohotusta sä täällä

kaipaat?

Vierailija
39/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä tämä maailma on mennyt näiden kehityspsykologien jne. myötä. Lapsemme voivat todella huonosti. Joo, pisassa pärjätään kiva. Mutta kuka on iloinen ja onnellinen sitten kouluikäisenä...

Missä on yhteisöllisyys? Ja jos vaikka vuonna 1975 jätti muksunsa (jopa vauvan, kääk) yökylään naapuriin sillon tällön, niin tuliko siitä hulttio? Huoh!

Aergh, tätä kirjojejn ja "tietäjien" valtaa. Ottakaa nyt se pieni ripaus sitä maalaisjärkeä messiin.

Vierailija
40/42 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk vauvan täytyy pystyä olemaan erossa äidin ihanasta sylistä, täytty istua jo 3kk vaikka selkä ei sitä oikein hiffaa, täytyy osata syödä ite jo 7kk, sitten pukea, piirtää prinsessoja 9kk, puhua 4:n sanan lauseita 1v ja lopulta mennä päiväkotiin, kasvaa siellä sosiaaliseksi, jotta voi harrastaa seksiä 13v ja näyttää vampilta!

Pojalla sama rata hieman eri muunnoksin.

Tätä painetta pitävät yllä juuri mummot ja muut äidit eivät miehet. Joko sun lapsi osaa sitä sun tätä pitäisi jo osata tuotakin! Unohdetaan kuinka koko elämä on edessä!