Perusteelka nyt mulle miksi 6 kk:n vauvan pitäisi mennä yökylään isovanhemmille?
Anopin mielestä kohta pitäisi meidän vauvan mennä sinne yökylään. Kysyin miksi? Vastaus: Kun vaan pitäisi. Anoppi antoi samalla ymmärtää, että sitä pitäisi jotenkin harjoitella. 6 kk ikäisen vauvan!
Eri asia on jos vauva valvottaisi, niin saisimme nukkua tai kaipaisimme erityisesti kahden keskistä aikaa miehen kanssa, mutta kaikki on hyvin. Ainoa peruste on se, että vauvan pitää harjoitella yökylässä oloa.
Taas sama helvetin kerjääminen kuin esikoisenkin kohdalla. Eikä harjoiteltu silloinkaan ja hyvin on ollut esikoinen yökylässä, jäänyt yökylään ja halunnut sinne ihan omasta pyynnöstä.
Kommentit (42)
tietää itsekin, ettei tuohon ole perusteita. lapsesta ja hoitajasta riippuen ei välttämättä haittaakaan, mutta miksi pitäisi kyläillä, jos vanhemmilla eiole tarvetta?
Itse imetin öisin 8 kuukautta, joten ei olisi millään onnistunutkaan meillä. Eikä ole tarvetta muutenkaan ollut, lapsi nyt 2v, joten ei pitäisi olla "virallistakaan" estettä, jos joskus tarttisi yöksi jättää.
anopillesi (jos muut perustelut eivät mene perille), että nykytietämyksen valossa ei suositella noin pienten yökyläilyjä. Ja voit kysyä häneltä, haluaisiko hän edes viettää yönsä tyynnytellen huutavaa vauvaa.
aijuu, olet hieno äiti ja rakastava ja jaksavainen, miltei täydellinen.
Perustele sinä miksei se voisi mennä sinne anoppilaan yhdeksi yöksi?
Ei siitä ainakaan vauvalle mitään iloa tai hyötyä ole.
siihen varmaan mitään perusteita löydykään. Mutta olisko tuo nyt sitten taas niin vaarallistakaan, jos kerran isovanhemmat haluaa lapsen hoitoonsa ottaa?
jos se kerjääjä olisi oma äitisi? Silloin luultavasti saisivat pienen yökylään.
Lasta ei omisteta, kuten kotieläintä. Ei ole lapsen edun mukaista pysyä kotona ahtaassa ydinperheessä, ydinperheen muurien sisään vangitseminen on itsekästä, että vain ja vain ainostaan vanhemmat tietäisivät, mikä on lapselle hyväksi. Aikuisuuteen kuitenkin kasvetaan osana yhteisöä, sukua, jne.
Prusteluksi riittää ettei äiti halua.
Itse en tuon ikäitsä veisi minnekään yökylään ellei ole pakko hoitopaikkaa yöksi saada.
Mitä yrität nyt todistella, aijuu, olet hieno äiti ja rakastava ja jaksavainen, miltei täydellinen.
Miksihän se vauva PITÄISI viedä sinne anoppilaan - tai minnekään muuallekaan - yöksi, jos ei ole mitään hätätilannetta tai esim. yöt huutavaa allergia-, koliikki- tms. vauvaa?
En mä ainakaan pystyisi jättää omaa vauvaani niin pitkäksi aikaa, kyllä joku 3 h on mulle ihan maksimi. Enkä usko, että noin pitkä ero olisi vauvastanikaan mukavaa.
Minkään vitun "täydellisyyden" kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.
ole perusteita, turhaa hommaa. Lapset kuuluu vanhempien luo.
Pieni vauva tarvii ainoastaan turvallisen olon ja tutun hoitajan.
Lasta ei omisteta, kuten kotieläintä. Ei ole lapsen edun mukaista pysyä kotona ahtaassa ydinperheessä, ydinperheen muurien sisään vangitseminen on itsekästä, että vain ja vain ainostaan vanhemmat tietäisivät, mikä on lapselle hyväksi. Aikuisuuteen kuitenkin kasvetaan osana yhteisöä, sukua, jne.
Ellei sitten johdu pakosta, esim. äiti joutuu sairaalaan ja isäkin on jossain, vaikka työmatkalla.
Voit ihan hyvin odottaa siihen asti, kun lapsi osaa itse sanoa, että haluaa mummille yökylään.
Mitäpä jos se kerjääjä olisi oma äitisi? Silloin luultavasti saisivat pienen yökylään.
on kyllä niin fiksu (samoin muuten anoppini), ettei sille tulisi mieleenkään kinua vauvaa yökylään. Miksi vauva pitäisi saada yökylään?
ja hyvin on yökylät sujuneet ilman rintojani.
Esikoisen aikana vei rintamaidot kylään, niitä mummo sulatti. Lopuille annoin korvikkeita mukaan.
Me on lähinnä käyty miehen kanssa syömässä ja teatterissa yms.
Ja kun on ollut vauva ja isompia lapsia niin ollaan käyty esim. Puuhamaassa, laivalla jne ilman vauvaa ja reissattu isomman lapsen rytmin mukaan.
Ja välillä on ollut kaikki lapset mummolassa yötä ja miehen kanssa käyty taas treffeillä.
Parisuhde voi hyvin ja kaikki tykkää.
Ei vauva tartte tuossa iässä kuin hyvää hoitoa mutta sitä voi myös mummola tai muu ihana sukulainen tarjota.
Koko perheen kanssa en lähtisi ravintolaan tai teatteriin, se on ihan eri kuin kahdenkeskinen hetki rakkaan kanssa.
Minusta moni synnyttänyt nainen unohtaa äitiyden keskellä itsensä. Toki parisuhdetta voi hoitaa kun lapset nukkuu mutta minusta se lähteminen pynttäytyneenä on ihanaa.
Mielestäni noin pienen yökyläilylle ei ole mitään muista perusteita kuin äidin vaikea masennus tai vauvan vaikeat uniongelmat.
Muutenkin olen sitä mieltä, ettei pientä lasta tarvitsisi viedä ollenkaan yöhoitoon, ennenkuin tämä osaa selkeästi ITSE kertoa vanhemmilleen miltä hänestä tuntui ja miten vierailu sujui.
Oma äitini vaati esikoista yöhoitoon lähes väkisin. Tulin hakemaan lastani jo tuntia ennen sovittua aikaa ja kuulin jo rappukäytävään kauhean itkun. Lapsi oli aivan suunniltaan, mutta äitini mielestä kaikki oli mennyt hyvin ja lapsi kunhan vain kiukutteli...
jos se kerjääjä olisi oma äitisi? Silloin luultavasti saisivat pienen yökylään.
Näin just.
Peruste voi olla sekin, että anoppi saa hoitaa lapsenlastaan ja kehittää mummu-lapsisuhdetta. Kun ei siitä kerran lapselle haittaakaan ole.
Kaikilla kun ei ole sellaisia isovanhempia, joiden luokse uskaltaisi jättää vauvaa tunniksikaan.
Mun on helppo olla jaksavainen, koska vauva on helppo, mutta sehän ei nyt tähän kuulu.
Ja 8:lle, ei saisi minunkaan äitini. Miksi saisi? Ei ole sinnekään suuntaan sen suurempaa yökyläilyn harjoittelutarvetta.
ap
aijuu, olet hieno äiti ja rakastava ja jaksavainen, miltei täydellinen.
ap