Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*♥* JOULUKiNKKUJEN Viikonloppu *♥*

19.11.2005 |

tässäpä pinkkaa meikäläisille..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeestaan aikasen aamun palloilija ;)

Viideltä heräsin vessaan ja sen jälkeen tunnin pyörin sängyssä kunnes päätin luovuttaa ja nousta keittelee kahvit :P

Kyllä on tylsä aamu tiedossa kun ukkoa en viitsi ylös repiä ennen kymmentä.Supistelee koko ajan.Välillä tosi kireesti.Se oli osa syy miksen saanut unta.Alavatsaa hiukan polttelee ja selkääkin jomottaa :( ei vaan edelleenkään tunnu niiltä oikeilta koska mä odotan että NE on sitten h***ttiä.. Eikai tässä auta kun odotella ja odotella.. plaaaaaaaaaaaaah!!!!

Pikkujouluissa eilen tuli oltua.Ihan kivaa!!Ainakin kivempaa kun homehtua täällä kotosalla :PP Kyllä vaan moni kommentoi että ' sulla ei taida kauaa enää mennä..' mä siihen että pari viikkoa ' viralisesti' mutta kyllä mä voin ens yönä lähtee ;))) heh,naurahtivat vaan.Ja oli kiva jutella yhen vanhan työparin kanssa,kun hän oli tasan vuos sitte saanu pojan.Totesi olotilani olevan vielä tuoreessa muistissa ;) ja kaikkea raskauteen liittyvää jutskailtiin :)

Hihiiiiii joululahjaksi firma antoi KÄVELYSAUVAT!!! :DDDD Olenkin jo kauan semmosista haaveillu.Jos jostain saisi vielä halvalla kantoliinan niin voisin lähteä vauvan kanssa sitten sauvailee ;)

Joo eipä tullu eilen poksahdettua..haluaisiko joku sopia mun kaa uuden jakautumispäivän?? Miten olis sitten ens perj?? Viikonloppua vasten siksi ettei ukolla menis isyyslomapäiviä niin montaa synnytyksen takia ;) Toisaalta voisin tänäänkin lähteä:Mulla on toisen nimen nimpparit ja oma vaarini täyttää tänään 86v eli en pistä hanttiin vaikka pieni päättäis tänään tänne tupsahtaa :P

Onko joku teistä kiinnostunut vauvahieronnasta?

Mä olisin.Meillä kun on tossa vieressä se hierontakoulu (jossa itseäni käyn hierotuttamassa) ja siellä järkätään myäs vauvahierontakursseja.Ajattelin tammikuussa pienen kanssa semmoseen mennä.Ainakin jos on kovin itkuinen ja masuvaivainen niin kuulemma se auttaa...

Be_alille on pitäny jo monta päivää sanoa että kyllä tänkin kaverin potkut tekee välillä kipeetä :/ Nykyään tosin alkaa olla tilanpuutetta havaittavissa mutta osaa se noilla terävillä kantapäillään monotella..eilen viimeks oli ylävatsan iho ihan kosketusarkana...

Joo että tämmöstä tähän aamuun..voinhan toki lähteä testailee uusia sauvoja jos käy aika liian pitkäks ;) Nyt siellä on vielä pimeetäkin (heh) niin ei tavitse liikaa huvitusta herättää tän pötsin kaa :D

Hesari kolahti,taidan mennä lukasee..

-Tiggr&Nasu 38+2

ps.Quarralle jaksuja.Eiköhän kaikki mene ihan hyvin..teidän vaavi vaan on pikkanen :X Kuten Lahjakin sanoi,eiköhän ne olis asialle jotain tehny jos kovin olisivat ollu huolissaan siellä polilla.Ja onneks teitä nyt seurataan extratiuhaan!!!

Vierailija
2/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huomenta vaan kaikille...!

Nyt on kyllä maailmankirjat sekaisin, kun tähän aikaan jo täällä roikun, mutta ilmeisesti on pikkasen sekasin nää mun uniajat!

Hereillä oon ollu jo melko pitkään ja todella uuden (?) vaivan takia; kipeitä suppareita oli n. 5min välein tossa aamusella. Vähän tuntui jotain samanmoisia jo illalla. Alkoi semmoisella menkkajomotuksella joskus 10 aikaan illalla, ja olo oli muutenkin kummallinen. Aamulla sitten (olisko ollu 5 maissa) heräsin kunnon kovetukseen ja ihmeekseni oli muutenkin napakampi tuo supistus. Vessäkäynnin jälkeen sitten kyllä laantuivat kokonaan...

Ehkä ihan hyvä niin; ajatuksena olis kuitenkin selvitä muutosta " yhtenä kappaleena" ja sehän on vasta parin viikon päästä. Mies kyllä edelleen on sitä mieltä että silloin se viimeistään repee.. Meikäläinen siis! =P

Äitini joskus alussa sanoi että jos ompi tyttö, ni varmaan syntyy ittepäisyyspäivänä, ja mullehan se sopisi hyvin... En kyllä vieläkään tiedä kumpi sieltä on tuloillaan, ja olotilat/masun muotokin on muuttunu vähän väliä, joten ota siitä nyt sitten selvää..!!! =)

KÄRYlle kovasti voimahaleja ja jaksamisia... Sanattomaksi vetää...

Meillä muuten on putkiremontti loppusuoralla; vesi tulee jo sisälle!!!!! Eli hiukkasen helpottaa näitä vessailuja tämä palaaminen normaaliin. Tasan kuukauden nuo sitten olivatkin poikki. Yllättävän hyvin meni! *huokaa silti helpotuksesta*

Taidan vielä vetäytyä lötköttelemään; lisäuni ei olisi ollenkaan hassumpi asia. Nukkumaan kun olen mennyt vasta puoli 2... Hyi mua!

Illalla olis sitten duunin pikkujoulut, joihin ajattelin pistäytyä työkavereiden järkytykseksi. =))))

Päivänjatkoja itsekullekin massulle!!!

Unikkoinen rv36 TASAN!!!! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä tosiaan aikasin kukkuvia;) No oon mäkin ollut hereillä jo vähän yli seiskasta, mut sit pötköteltiin tytön kans sen aikaa et lasten ohjelmat alko. Sit jo rynnistinkin tänne kun en mäkään tuota ukkoa viittinyt vielä herätellä, nyt just tyttö on herätys puuhissa;) Tuli vasta 2 jälkeen nukkuun, no omapa on häpeensä jos väsyttää!!

Mulla oli eilen illalla aivan ihme olo, toista reittä särki ihan jumalattomasti ja alavattakin oli tosi kipee, mut en sit tiä oliko supistuksia, koska kohtu ei ollu ainakaan koko aikaa kova?! Mitä lie kipuilua oli :/ Nukuin kyl ihmeen hyvin, et ei se särky mua hereillä kumminkaan pitänyt;)

Tänään aattelin et käydään osatamassa jouluvaloja ja laitetaan ne samantien tuonne ulos:)) Kun on niin pirun synkkää niin haluun jotain valoa tuohon etupihalle!

Sit vois vaik laittaa tytön huoneen ikkunaan jotkut valot niin toimii myös yövalona;)

Täällä on vähän satanut yöllä lunta, mut ihan liian vähän! Kyl sais nyt kunnolla tulla kun kerran on pakkastakin! Pääsis tytön kans vähän lumiukkoja tekeen:D

Huh, nyt alko taas väsyttämään ja päikkäreille pääsee vasta puolenpäivän aikaan :O (haukotus)

No eipä mulla sen kummempia, kirjottelen lisää jos tulee kommentoitavaa;)

Rölli-peikko ja tylpykät vasta 34 tasan!!

Vierailija
4/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan jo jalkeilla.. no yleensä hyvinkin näihin aikoihin mutta koneelle ei ennätä istahtaa. Isännät lähti kaivamaan, iso ja pieni.

Yö meni taas kurkun kanssa kakoessa ja nyt on posketkin kipeet niin päivystykseen käy kohta puoliin Lahjan matka. Toista viikkoa valvonut ilmanaikojaan niin nyt riitti.

Illalla oltiin kylässä naapurissa, siellä ihana puolivuotias pikkutyttö! Ja vanhemmat kaksi meidän ipanoitten ikäsiä. Menikin sitten neljä tuntia sillä kyläreisulla... No saipa ukko löhötä rauhassa kun meiän mölykuoro oli toisaalla. En toisaalta ihmettele vaikka kurkku onkin ärhäkämpi, kova kun oon pälättämään ja neljässä tunnissahan ennättää sitä lajia harrastaa..

Kylässä emäntä sanoi heti kun mnetiin, että tuo mahahan on ihan alhaalla... Minusta tuntuu kyllä kans siltä, ettei mahaa enää ole paljoa.. Eipä se koskaan ole korkeella ollutkaan..

Mutta kyllä vauva tuota alapäätä käsillään kaivelee, neuvolassa sanoi kyllä, että on tosi alhaalla mutta kiinnittynyt ei ollut eikä ole edelleenkään. Eikähän uudelleensynnytäjillä usein kiinnitykkään. Siksipä on taas käsketty ambulanssilla mennä synnyttämään, varsinkin jos vedet menee.

Juu, piti mun jotain vielä muta tuo vanha päänuppi.. ei muista..

Pitää alkaa valmistautua kirkolle lähtöön. Ei kyllä nappais mutta ei auta.

Lahja rv 36+1

Vierailija
5/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs näkyä nuo edelliset viestit kun ite kirjottaa niin saisi muistia aina virkistää...

Se oli se vauvahieronta! Pojan kanssa kävin vauvahierontakurssilla, ja harrastettiin sitä kotonakin ahkerasti. Tyttöäkin hieroin, yleensä aina kylvyn jälkeen vauvaöljyllä hieroin, tuli kaksi kärpästä yhdellä iskulla, vauva hierottua ja iho sai kosteutta. En tiedä johtuuko paljosta hieromisesta, ja on ollut varmasti hyvää tuuriakin, että meillä ei ole koskaan valvottu mahavaivojen takia ja molemmat on olleet todella tyytyväisiä, tyttöstä varsinkin ja pojastakin aina kaikki sanoi, että on niin tyytyväisen näköinen lapsi.

Ainakin nuo vauvana tykkäsi siitä hieronnasta kovasti!

Nyt on tytön varpaita pitänyt pyöritellä jne kun oon noille kertonut miten niitä vauvana aina hieroin..

Että kyllä Tikru kannattaa mennä vauvahierontaan! Ja tapaahan sielläkin sitten muita äitejä joilla on samanikäsiä lapsia, se kaiken muun kivan jälken kaupantekijäisinä!

Toisaalta se hierominen on helppoa, varmaan netissäkin on ohjeita joka ei halua kursseille mennä tai niitä ei ole lähellä.

Lahja

Vierailija
6/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti koneelle...Pari paivaa olen poissa ollut kun jouduin tiistaina sairaalaan korkean verenpaineen takia:(

Kavin siis neuvolassa tiistaina ja RR alapaineet huiteli yli 100 ja ylapaineet 180 joten sairaalaan sitten passitettiin. Pissasta ei loytynyt mitaan ja muuten kaikki arvot kohdallaan ei siis suoranaista raskausmyrkytysta mutta RR ei laskenut ja jouduttiin aloittamaan verenpaine laakitys ja eilen vasta saatiin oikea annostus ja paineet tippumaan 140/90 ja paasin kotiin.

Vauva voinut silti hyvin ja tutkivat kaikkea tosi tarkkaan. Nytkin sitten loppu aika menee kun pitaa kayda tarkastuksissa sairaalassa mutta saa olla silti kotona jos nyt ei mitaan uutta ilmene ja paineet pysyy " hyvana" alle sadan.

Vauva ultrattiin ja kaikki ok mutta ei meillekkaan mikaan iso vauva ole tulossa painoarvio oli vahan yli 2kiloa nyt mutta laakari sanoi etta ei se verenpaineesta johdu kun istukan virtaukset oli hyvat vaan vauva on silti ihan normaali kokoinen, no tieda hanta?

Itsella vointi ollut hyva enka ois vionu kuvitella etta mulla mitaan on ei ole paansarkya ollut eika muutakaan olen voinut tosi hyvin, no silti tuo vahan saikaytti.

En ole viela lukenut teidan kuulumisia joten en tieda mita taal on tapahtunut ehka huomenna on aikaa enemman. Nyt taas huilimaan kaskivat levata mahdollisimman paljon.

Tsemppia kaikille

Annora ja maha-asukki rv 36+2

Vierailija
7/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulumieli tänne tuli ku LUNTA tuli alkuvkosta=)IHANAA!!!!

JA VAUVA kääntyny ny ite rt.hen.voi luoja että oon ollu onnellinen=)ens ke ois ollu käännös aika......alapään vihlonnat nyt ihan mielettömät,.mut sitä " kipua" täs oon ootellukki=)

JA YKS tärkee juttu,.meillä " vaihtu" vauvan SUKUPUOLI=)on täs ollu kyl vähä hölmö olo,.mut kaikkein tärkein on tietenki se et sais nyytin hengis ja terveenä tähän maailmaan..

to oli nla>vaavi paino 3kg(35+4)tai eka l.a.n mukaan jo 36+jotain,.

EILEN tein suursiivot (petivaatteetki tuuletin koko pv.n tuola ihanas pakkasilmas)=)

Quarra>mun kamulla oli pieni vauva kans ,.synty 40+0 2290g ja 46cm,.istukas jotain häikkää,.mut terve tyttö tuli=)et varmana sunkin vauvalla on kaik kunnos=)

kohtapuoliin raahaudun kauppaan,.huomena tulee mun serkku ja sen 6v tyttö meille pväksi,.jotain ruokaaki loihdittava,.mitähän sitä keksis?

Maanantaina taas Neuvola,.hui näin ne vkot vähenee,....

Ei olla mitenkään vielä ristiäisiä mietitty,.en vain oikein " uskalla" suunnitella niin pitkälle..pv kerrallaan,.....

Synnytystäkään en osaa vielä ootella,.alan vasta oottelee 10pv.n jälkeen,.elämä menee täs kolmen muksun kans niiiiiiiiin nopeesti et tuntuu välillä et haluaisin " aikalisän" ..

Ens lauantaina kaikki muksut menee yöksi mun kotio,.mennää miehen ka jouluostoksille..JEE=)

NO MUT ny meen valmistautuun kauppaan,.

mukavata lauantaita kaikille masuille=))))))))))))

T;ama 35+5(tai 36jotain)

Vierailija
8/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan mies käy kaupassa,mennään koko päiväksi anopille jonne tulee myös miehen veli perheinen(lapset 4v11kk ja 1v8kk).

Hulinaa siis riittää=)

Supistelee mutta kivuttomasti ja menee ohi varmaan pian kuten yleensä.Joten ei aihetta riemuun.

Mä voisin synnyttää 25.11(Tikru),silloin on mun ja tytön nimipäiväkin=)Ja meno sinne äitipolille=),jos lapsivedet menis vaikka sen inhottavan homolääkäriukon naamalle(heh heh).

Nyt luen tarkemmin muiden kuulumisia.

Quarran vauvaa siis pieneksi arvioitu,mulla taas suureksi.Mutta ei kaikki tosiaan mun mielestä tee isoja vauvoja.vaikka ymmärrän huolesi.Mua taas ihmetyttää että minusta pienestä ihmisestä tulis iso vauva ulos...aina jotain mietittävää.

Nyt meen,moiks!

äitiliini rv 38+1

Vierailija
9/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten mullakin ihka ensimmäinen äitiyslomapäivä! Jiihaa! Saikullahan mä oon ollu jo pari viikkoo mut nytpäs ollaankin ihan äippälomalla.

Aamupäivä tulikin siivoiltua ja pestyä pyykkiä, nyt kun isäntä tulee kaupasta ni ajattelin alkaa leipomaan. Oon muuten huomannu, että nyt parin kuukauden sisään mä oon leiponu enemmän kun esim. koko viime vuonna! Mä en jostain syystä oo ollu kovin innokas aikaisemmin. Niitä omituisia raskausjuttuja varmaan... ;)

Pikkuveitikka jytistelee koko ajan masussa, vähän väliä työntää pientä jalkaansa oikeen puolen kyljestä. Ensi keskiviikkona olisikin sitten viimeinen lääkäri, mitähän siellä saa kuulla...

Mulla on ollu aika tuskaisa viikko, on ollu mielettömästi supisteluja mut täytyy vaan koittaa kestää.

On varmaan jossain vaiheessa ollu ehkä puhettakin, mutta kertokaas, mitä uusia mielitekoja teille on raskauden aikana tullu? Mulle ei mitään kamalan erikoista tyyliin sinappia ja suolakurkkua vaan mä oon ihan tosi koukussa tuoremehuun! Mikä tahansa ei käykään vaan yksi ja ainoa, Brazil!! Käämi palaa heti jos se puuttuu kaapista.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

m.tt 34+5

Vierailija
10/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo nyt siis virallisesti äitiyslomalla.Sairaslomalla olen ollut jo rvko27 lähtien.Nyt vähän jännittääkin millainen palkka on loppukuusta tulossa.

Muuten ei täällä ihmeempiä.Välillä on selkä kipeä ja välillä ok.Välillä väsyttää kamalasti ja toisinaan ei saa millään nukuttua.Nyt on parina aamuna nälkä yllättänyt ja oon varmaan sen takia sitten heräilly klo5-6.Onneksi oon saanu unen päästä kiinni ja esikoinenkin on aika aamu uninen.

Ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana on tuntunut että viikot menevät nopeasti.Onhan tässä vielä aikaa laskettuun mutta kuitenkin.Harmittaa kyllä olla tuolla häntäpäässä kun sieltä ei monikaan tänne mitään kirjoittele.

Mietin välillä että onkohan minullakin istukassa jotain häikkää kun se painoarvio oli rvko32+3 1600g.Virtauksista ei ollut edes mitään puhetta.

Nyt tuli vieraita...

Rvko 34+5

Vierailija
11/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on nyt sit siellä mökillä rellestämässä kavereineen ja me tytön kans on oltu ihan kotosalla. Sillä oli onneks kaveri koko päivän niin meni päivä mukavasti sekä sillä ja ennenkaikkea mä pääsin helpolla!

Mulla on nyt tullu joku himo tohon glögiin! se on siis niin hyvää manteleineen!

Sitten joku kertoi että on LEIPONUT nyt enemmän kluin koskaan. No mulla ihan sama juttu!!! Ainakin kerran viikossa leivottu tytön kanssa, kun ennen leivoin ehkä kerran vuodessa,jos silloinkaan..

Quarralle ja muille joilla on pieni vauva: ei sitä murehtia kannata, ne vauvat kun on niin erikokoisia syntyessään. Siinä missä toinen painaa 2500 täysiaikaisena niin toinen painaa 4500. yksilöitähän me ollaan jo syntyessään. Siksi mun mielestä on inhottavaa tuijottaa jotain helkkarin käyriä minkä mukaan vauvojen pitäisi kasvaa..

Meidän vauvaa kun yks lääkäri moitti IHAN LIIAN ISOKSI ja antoi raskausdiabetes tuomion ihan vaan vauvan koon perusteella, sanoikin seuraava lääkäri että ihan on normaali kokoinen. Eli tiedä häntä sitten..

Ja jotenkin tuntu hassulta kun se eka lääkäri kertoi mulle jo 33 viikolla että että minkä kokoinen vauva on 38 viikolla..... mistäs se sen olisi voinut tietää!!! Eikä mene sen arvio millään oikein, olin torstaina äitipolilla.

Jännää, kun tietää vauvan viimeisen syntymäpäivän! (mulla sektio 9.12) eli kolmen viikon päästä mulla on jo vuorokauden ikäinen vauveli sylkyssä!!!!!!! Ajatelkaa!

Vieläkin ihmetyttää ettei meistä ole kuin yksi vasta jakaantunut! (ellei sitten nyt juuri ole..)

No mutta hauskat lauantait kaikille!!!

narnia 36+6

Vierailija
12/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätimpä kerrankin poiketa tavoistani ja kirjoittaa tänne myös jotain, yleensä olen vaan lukenut juttuja ja joskus harvoin jotain kirjoittanut.

Muistaakseni nimimerkki Huomenna... jo tuossa jotain harmittelikin loppukuulaisten huonoa osallistumista tänne, jospa tässä saisi itseään jatkossa niskasta kiinni ja ottaisin osaa useamminkin. Meillä ei muuten ole kuin päivä eroa, minulla menossa raskausviikkoja 34+4 :)

Tuli mieleen nuista painoarviosta, miten teillä on ollut joskus 26rv:n paikkeilla? Meillä pikkuisen painoarvio oli silloin n.790g ja nyt tuntuu että tuo vatsanseutuni on hirvittävän pieni ja sillä jännäänkin että mitä neuvolassa saadaan seuraavalla kerralla painoarvioksi. Uskoisin että ihan hyvin siellä ollaan kasvettu vaan tuntuu hullulta että miten se kaveri tuonne mahtuu... Itse olen hyvinkin pieni kooltani ja luulisi että vatsa olisi paljon huomattavamman kokonen, sf mitta oli kyllä muistaakseni 29 viimeksi kun mitattiin rv 32. Ihan kai normaali lukemia.....

Kauhea kun tuo vesseli alkoi taas jumppaamaan, niin että koko maha heiluu ja minulla on mitä mukavimmat oltavat :/ Ihana että kuitenkin ilmoittelee olemassaolostaan aina :) Jeps, taidan lähteä tämän mahavauvan kanssa nyt saunan lauteille makaamaan ja ottamaan oikein rennosti. Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Werna ja toukka rv 34+4

Vierailija
13/22 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin alkoi tänään äitiysloma, mutta eipä se juuri muuta tätä arkea, kun olen ollut esikoisen kanssa hoitovapaalla.

Olo on viime päivinä ollut aika tuskanen ja masentaa, kun on vielä niin paljon tätä odotusta jäljellä. LA on 27.12, mutta oon ihan vissi, ettei tämä vauva synny vuonna 2005.

Oli se kyllä esikoista odottaessa helpompaa, kun sai ottaa ihan relasti nämä vikat viikot, mutta nyt tulee nosteltua tuota tyttöä ja supisteleekin kyllä jo. Tosin niitä harjoitussuppareita vain.

Hee, mulla oli keskiraskauden lääkärineuvola maanantaina. Kaulaa jäljellä 3 cm ja sormelle auki. Sama tilanne, mistä esikoista aikoinaan lähdettiin käynnistelemään.

Mitäs vielä... Tänään on taas väsyttänyt ihan tolkuttomasti. Tarkoitus olisi katsoa illalla leffa, mutta saas nähdä, pysynkö hereillä.

Mukavia viikonlopun jatkoja!

kaaka ja Tilkkis 34+4

Vierailija
14/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no sunnuntain puolellahan tässä jo ollaan. Mies lähti ravintolaan, kävin nakkaamassa kun ensin koko ilta puhuttiin kaikesta mahdollisesta. Vauvasta ja meistä tietenkin lähinnä, mutta oikein mukava juttu tuokio. :) Kovasti mietitään että ajatella, ensi viikolla tämä voi jo syntyä tuolta. *huh huh*

Eihän se oo niinkään se koko, enkä mäkään sitä kait lopen niin suris jos ei olis se virtaus kehno. Tai ei se flow mittaus ollut niinkään huono, mutta se kun se meni niiin jyrkästi se käyrä. Että välillä veti ihan nolliin ettei vauvalle virrannut mitään ja välillä kunnon piikki että sai extra paljon ravintoa/happea. Eihän se oo hyvä jos menee niin, vaan nimenomaan pitäis mennä niin että koko ajan virtais jonkin verran, ei välissä ihan nollille sentään. Mutta kuten Lahjakin fiksuna sanoi että varmasti olisivat jo torstaina käynnistäneet/leikanneet jos jotain olis hätänä pahemmin. Mutta kun sydänkäyrä oli hyvä, niin sillä ne tohti mut vielä kotiin päästää. Ja hyvä niin, ei se uni siellä olis tullutkaan!

Vauva on nyt tälle iltaa/yötä innostunut möyrään. Tuntuu välillä että ähkäsy pääsee kun painaa ja pyörittää jaloilla ja persauksellaan ylävatsaa niin voimakkaasti. Ei potki mutta PAINAA! Ja ai mä oon nyt parin päivän aikana oppinut tietämään mitä on vauvan pään aiheuttamat vihlonnat ja paineen tunne alaosastolla.. :( Karsee tunne kun kävi lenkillä ja välillä teki mieli kiljasta kun vihlasi niin perhanasti alas. Tuntuu että painaa nyt niin kamalasti virtsarakkoa ja pää on jossain tuossa häpykummun tienoilla painamassa niin perskeleesti. Eilen just katsoin että hemmetti, mullakin taitaa olla maha romahtanut alaspäin.... :O En oo aikasemmin ainkaan huomannut että ylämahalla olis tommonen tyhjä tila kun seisoo, tuntuu ettei siellä mitään vauvaa enää olekaan. JA kyllä se näyttääkin peilistä alemmalta kuin ennen. Toisaalta ei ihme, kyllähän tässä viikot etenee. Ja varmasti kun on paikat jo pehmenemään päin ja vauva painaa niin alas, synnytyskin siis lähenee.

Kyllä me jo tiedetään kumpi siellä on, kysyttiin maanantaina kun molemmat päätettiin että se tuo vauvan konkreettisemmaksi kun tiedetään. Ei me varmasti muuten oltais kysytty, mut kun tää parisuhde on välillä ollut mitä on.. Ja täytyy sanoa että se tieto kyllä likensi meitä TOSI paljon! Ei olla kenellekään kerrottu että tiedetään, eikä kerrota. Eikä varsinkaan kerrota kumpi siellä on, tietävät sitten kun syntyy. Meidän yhteinen salaisuus. :) Tosin sen kyllä näki ihtekin kun lääkäri sen ultran siihen osastolle asetti. Ei ollut epäselvä ollenkaan! :) Miehen kyllä piti kysyä vielä useampaan otteeseen että siiiiiiis kumpi?? :) Ei meinannut iskostua millään päähän, jotenkin tuntu niin utopistiselta tietää että kumpi se vauva on. Tähän asti ollut pelkkä vauva vain, nyt jo nimeltä puhutellaan miehen kanssa. Sekin kun on jo selvästi tiedossa, toista nimeä myöten. :) Onhan tässä kolmen vuoden lapsettomuuden aikana ollut aikaa suunnitella ja pohtia kaikki jo hyvinkin valmiiksi asti. :) *JEP JEP*

Jospa sitä menis kohta sänkyyn lukeen kirjaa ja koettais nukkua. Mut nyt ei vielä viitti, on niin hyvä olo sen miehen kans vietetyn keskustelu hetken jäljiltä ja tuo vauvakin tuolla aina vain painaa henkeä ahtaalle. Mukava kun kerrankin on taas kunnolla liike kannalla. :P

Quarra ja se pikkanen vauva 37+4 *siirrytty neuvolan laskelmiin ja mennään päivä edellistä laskentaa edellä. :)* Viikon päästä voi olla vauva sylissä.. Hjelp!

Vierailija
15/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun selkä on taas niin kauheen kipeä,aivan repii ja raastaa...ai...kun pääsis tästä taakasta eroon(kuulitko vauveli)!!!

Eilen supisteli aamusta iltaan,kivuttomia siis mutta eipä ole ennen noin kauaa supistellut,vain pieniä taukoja välillä,maha vaan oli kivikovana koko ajan...illalla sitten loppui eikä yöllä mitään,nyt aamulla vauva vaan koittaa vielä liikkua tuolla ahtaudessa...

Quarra:kerro nyt meille vauvan sukupuoli=) ei me kerrota kellekään(kuiskaa mulle) heh heh.Minäkö utelias,eeeeen...

Mä näin taas sektiosta unta mutta vauvan sukupuoli ei näkynyt.

Quarralle vielä että hienoa jos teillä asiat hyvin nyt,eiköhän vauvallakin vaikka tietty ne virtaukset varmaan saisi olla tasaisen hyviä mutta koita olla murehtimatta??helpommin sanottu kuin tehty,tiedän.

jos jaksan tän selkäni kans niin tänään meen iltapäivällä äitini kanssa Keskisen joulupuotiin ja isommat imetysliivitkin pitäis ostaa(oho,hups!)

jaksuja kaikille pallomahoille=)

MUN MASUNYMPÄRYS JUURI MITATTUNA 118 cm!!!!!!jestas!

äitiliini rv 38+2

Vierailija
16/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät sunnuntait vaan kaikille tasapuolisesti!

On hiukan ristiriitanen olo :PPPP Edellisyöhän meni plörinäks mutta tää yö meni oikeen loistavasti.Sain nukuttua tosi hyvin.Ristiriitaseks tän asian tekee se että illalla olin jo varma että lähtö tulee yöllä..tai jos ei tokene niin soittelen haikaraan..

Koko eilis illan,tunti tolkulla supisteli tosi tiuhaan,välillä ihan 4min välein.Osa oli jo tuntuvia,ja hurja menkkajomotus nonstoppina.Lisäks suoli päätti pistää viitosvaihteen ja vessassakin tuli ravattua..

Kaikesta innostuneena päätin vielä vauhdittaa ja pakotin ukon sauvakävelee kymmenen jälkeen illalla.(Olisi varmaan kannattanut ottaa parisuhdeässä vielä hihasta mutta musta tuntu ettei siitä olis mitään tullu kun suppaili niin usein) Mutta mitä vielä..laantuivat näköjään kun olin sitten nukahtanu joskus puolen yön jälkeen :((((( Hemmetti!!!!!!Joo eihän se haittaa että tuli levättyä kunnolla mutta kun... :' ( mää oisin niin jo halunnu lähtee tositoimiin!!!!

Alkaa pahasti vituttaa jos tommosii alkaa tulla useemmin...että ensin lupaa ja sitten hyytyykin ja kulahtaa käsiin.Eihän sitä ihmismieli kauaa kestä kun muutenkin on niin malttamaton!!!!!

On se ihme miten luonto nääkin asiat hoitaa:Ensin mä pelkään ja vauhkoon etten halua synnyttää ja sitten lopussa mä oikeen TOIVON että alkais jo se synnytys.. :D

No mikäs tässä..tänään tulossa vähän vieraita.Torttuja pitäis leipoo :P naminam!!ei auta kun vaihteeks odottaa..ja odottaa...ja odottaa... :/

Lähden tästä toipumaan pettymyksestä..

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-Tiggr&Nasu 38+3

Vierailija
17/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan daddy on nyt sitten ollut kotona perjantai aamusta lahtien ja sanoin, etta mulle sopis jos meidan neiti syntyis vaikka heti kun daddy tulee kotiin - mutta ei taalla kylla ole mitaan merkkeja siita etta neidilla on mitaan aikeita maailmaan viela ilmaantua!! Mina oon ollut hereilla taas jo vaikka kuinka kauan kun nama puutuneet kadet ei anna mun nukkua ja odottelen etta mieskin herais - vaikka kai sen pitais antaa nukkua (kello on kuitenkin vasta vahan yli kahdeksan) kun viela voi :-)

Tikru eilen olit kysellyt vauvahieronnasta. Meilla on tarkoitus se kans heti aloittaa - kuulemma kuusiviikkoisena paasee mukaan - mulla on jo kaikki tiedot tuossa, mutta talla kertaa ajattelin odottaa etta vauva sentaan syntyy ennenkuin listalle laitan (vauvauintiin meidan neiti on jo ilmoitettu...).

Tumble & Wriggler rv 38+3

Vierailija
18/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin hyvin nukuttu yö takana ja tyttökin veti 13 h yöunet!

Quarra.. olisit nyt meille paljastanut sen sukupuolen! Mutta mä arvaan... jos sen kerta ultrassa hyvin näki itsekkin.. niin teille taitaa tulla poika! Meillekkin kun poikaa povas ultraaja ja kuva olikin ihan selvä... siitäö päättelin että oisko teilläkin näin.

Mä oon oikeesti aika kamala akka, meillä kun mies ei halua tietää sukupuolta etukäteen ja mä halusin, niin kysyin sen tietenkin kun mies ei ollut mukana. Kysyin sitten mieheltä että haluaako tietää, eikä se tosiaan halua. No koska mä oon tällänen hölösuu niin oon sitten kaikille tyttökavereilleni sen kertonut.Nyt siis koko kylän akat tietää mutta isukki ei.. aika noloa. hyi mua! mutta minkäs teet kun on tällänen juoru-luonne! =)

Hitto toi tyttö tuli tohon kiukuttelee. se on siis nykyään ihan kauhee! Ja siis vaan mulle! ei se muille tollanen ole. on niin mahdoton ja mulla menee hermot sata kertaa päivässä. Kyllä elämä tulee oleen varmaan helvettiä sit kun tähän vielä vauva tulee... tyttö on nyt siis 3v 7kk..

narnia 37+0 (hui..ihan hirveen paljon..)

Vierailija
19/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Attelin tulla kirjotteleen aikani kuluksi kun on isäntä ja tyttö päikkäreillä:) Mä nukuin " päikkärit" jo 10-12 kun oli pää ja joka paikka jotenkin kipeenä ja sit olin ihan äly kiukus niin aattelin et oli parempi mennä nukkumaan, kummasti se uni maittokin:/ Vaikka nukuin yönkin tosi sikeesti ja edelleen tuntuu et voisin vaan nukkua, muten uskalla jos ens yönä en sit saakkaan unta!

Eilen illalla oli taas ,samalla tavalla kun edellis iltana, alavatta ja reisi särkyä, mut makoilin si tunnin pari niin jo helpotti! En sit tiä josko nuo onkin jonkinmoisia supistuksia (vatta kovettuu vain välillä), mut onneks nyt on levolla helpottanut!

Höh, mul on edelleen vähän pää kipee, mut onneks verenpaine on tosi hyvä (106/66), siit on kauan kun noin hyvä ois ollu;) Pitää varmaan koht ottaa toinen panadoli ja painua tuonne sänkyyn vaikka lukemaan.

En nyt muista yhtään et oliko jotain kommentoitavaa, joten taidan poistua taka vasemmalle.

Vauvelit on ollu tänään tosi vilkkaalla päällä vaik äiti onkin ihan yliväsynyt, mietin jo et toivottavasti elimistö ei valmistele mua mihkään suureen koitokseen ja meinaa et nyt pitää nukkua et sit jaksaa.... Ei nyt vielä.....

Mukavaa sunnuntaita masuset:)

Rölli-peikko ja tylpykät 34+1

Vierailija
20/22 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä on kyllä tullut tällä käytyä, mutta ei ole ollut oikein mitään happeninkiä, joten en ole malttanut mitään kirjoittaa.

Ensin täytyy kehuskella (muuten ei taida kehuja tulla, jos ei itse tee sitä), että on sitten piparkakut leivottu. Eikä ollut mikään pieni urakka, tein taikinaa kaksi 8 litran astiaa ja kaksi päivää olen leiponut. Tein samalla veljelle, siskolle, vanhemmilleni ja tädilleni. Ja piparkakkutalo lapsille tietenkin. Piparkakut ovat samalla sitten joululahja, on jo perinne. Ja kun kerran tykkään siitä taikinasta... en laskenut, kuinka monta litraa sitä tulikaan syödyksi. Vatsa sen varmaan kohta kertoo...

Pari päivää oli oikein lupaavat supistukset, vaikkakin kivuttomat. Ne loppuivat toissapäivänä, mutta vatsa niillä kyllä laski. Kämmen mahtuu rintojen ja vatsan väliin. Ja kävelytyyli muuttui ankkamaiseksi kaakertamiseksi. On ollut vähän huono omatunto, kun kuopus on ollut päivät mummolassa hoidossa. En pysty kumartumaan, enkä edes kävelemään sen perässä ulkona. Olen yrittänyt tehdä kotihommia ja jouluvalmisteluja vanhempienkin puolesta, kun jaksavat/viitsivät tyttöä hoitaa. Mielellään sen tekevät, tiedän, mutta kun tässä on vielä niin monta viikkoa jäljellä.

Kehdosta puuttuu vielä patja ja vaunut on pesemättä. Muuten vauvalle on kaikki kunnossa. Mieskin jopa huomasi, että tuo vatsa riippuu alhaalla. Jos synnytyksensuunnittelussa ei ole paikat alkaneet heräilemään, on otettava se ässä tiheempään käyttöön. Tahtoo jouluksi kotiin syömään kinkkua. Löysin vauvalle oman tonttulakinkin, ihanan pieni. Ja täällä myös yksi glögiin hurahtanut, olen juonut kohta niin paljon, että oikein harmittaa, etten ostanut samalla sitä isoa kanisteria, olis tullut halvemmaksi...

Mitäs vielä. Rinnat on turvonneet ja kookos on jalkovälissä. Nenäkin tukossa (kaikki limakalvot kun turpoaa ihmisessä, eikä vain se yksi, jonka täytyisi - luoja on ollut mies...). Hyviä merkkejä ilmassa, supistuksiakin on ollut ainakin yksi päivässä. Täytyy vain kovasti puuhailla voimiensa mukaan, jos se auttaisi. *toiveajattelua*

*Kitta75 ja masuvauva rv 35+2*

ps. Kovin on tyttöolo, ultrat ei ole sitä suostuneet paljastamaan. Vikassa ultrasta olisi kiva saada se tietää. Vaikka kuopuksen kohdalla kaikissa ultrissa ennustettiin poikaa (ei kyllä olisi haluttu tietää) ja tyttö tuli. Pojan nimeäkään ei olla keksitty oikein kunnollista.