Vauvan vieroitus kapalosta???
6kk tyttoni ei osaa nukahtaa ilman etta hanet on kaaritty kapaloon!
hanella oli 3 kk vatsavaivoja ja ainoa keino saada hanet nukkumaan oli laittaa tiukkaan kapaloon(ilmeisesti helpotti vatsavaivoja)
nyt han on 6 kk vahna ja edelleen pitaa laittaa kapaloon, koska ei nukahda, hilluu vaan sangyssa jos ei laita, mutta heti kun laittan niin nukhtaa saman tien!
onko kellaan kokemusta tallaisesta!
helllpp! :)
Kommentit (6)
Meilläkin tais olla jo 9kk:n ikäinen ennenkuin kapalosta luovuttiin, saattoi olla kyllä vähän vanhempikin.
Meillä oli käytössä sellainen trikoinen tiukka vetoketjullinen pussukka, ettei siis varsinainen oikea kapalo.
meidän vauva kohta 7kk. Koitettiin joskus kuukausi sitten nukuttaa ilman kapaloa, eikä tullut mitään. Samaa ollaan mietitty, pitäisikö vieroittaa ja milloin. Ja MITEN? Lähinnä mietin noi kesäkuumia, että hikihän sille paralle tulee kuuminä kesäöinä tuossa kääreessä...
Tuohan voi olla kultaakin kalliimpi apu kun vauva oppii liikkumaan, ei pääse unissaan niin helposti seisomaan ja hillumaan sängyssä. Mä luopuisin kapalosta kun vauva ei sitä tarvitse. Olen käyttänyt unipussia 18 kk ikään.
Aina sitten puen pyjaman päälle toppapuvun. Tästä vieroitus varmaan onnistuu kesäkuumalla. Luulisin että niin kapalostakin. Mutta miksi pitäisi vieroittaa jos siitä ei mitään ongelmaa ole.
Voihan se vauva kapaloida itsensä lakanaan vielä aikuisena jos tahtoo :)
Tai meidän vauva nukkua pilkkihaalareissa aikuisena.
nukkuvalta vauvalta ottaa kapalo pois?
Mutta miksi se pitää ottaa pois jos se kerran toimii??
Kyllä se kasvaminen tekee itse tehtävänsä. Huomaat kyllä, kun yks päivä sitä ei enää tarvitakkaan.