Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei tilinumero hääkutsussa ole hyvä niin.

Vierailija
16.04.2012 |

Taidan laittaa tulevaisuudessa hääkutsuuni lahjalistan joka sisältää mm. tapetit, listat, valaisimet yms.

En tahdo että kukaan tuo minulle mitään krääsää millä en tee yhtään mitään. Mutta se oma koti olis ihan kiva.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tuosta tilinumero systeemistä. Ei tarvitse juosta lahjoja etsimässä. Tosin lahjalistahan on melko helppo systeemi.

Ensimmäinen hääkutsu, jossa oli tilinumero, oli hauskasti sanottu, että hääpari on lähdössä häämatkalla ja matkan pituus ja kohde riippuu riippuu "lahjan määrästä". Asia oli runoiltu kutsuun hauskemmin, mutta en nyt muista tarkkaan miten.

Omatkin vanhempiani kertoivat saaneensa jotain viisi leivänpaahdinta ja muuta täysin typerää. Jos sitä tavaraa on jo tarpeeksi, niin ei sitä tarvitse enää lisää hankkia... Tilinumero ehkä tunteeton, mutta helkutin näppärä tapa. Tykkään.

Vierailija
22/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö häät olekaan enää rakkauden juhla, ihana asia? Häihin ei ole pakko mennä jos ei huvita, minä olen jättänyt häitä väliin pitkän välimatkan takia tai huonon ajankohdan takia ja that´s it. Samoista syistä meidän häihin jokunen jätti tulematta eikä me siitä todellakaan loukkaannuttu. Ne häät joissa ollaan oltu, on olleet ihania juhlia, eikä me niissä ajatella euroja, vaikka joskus häät tuleekin kalliiksi matkojen ja hotellien takia mutta mitä sitten, mikä sen mukavampaa kuin juhlia häitä mukavassa seurassa. Olen tosiaan jättänyt sukulaisten häitä väliin, koska en vaan ole mitenkään sukuihminen, mieluummin menen ystävän häihin. Ja todellakin toivon ettei kukaan ole tullut meidän häihin velvollisuudesta eikä ole ajatellut pahalla vaikka tilinumero kutsussa olikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Eikö häät olekaan enää rakkauden juhla, ihana asia? Häihin ei ole pakko mennä jos ei huvita, minä olen jättänyt häitä väliin pitkän välimatkan takia tai huonon ajankohdan takia ja that´s it. Samoista syistä meidän häihin jokunen jätti tulematta eikä me siitä todellakaan loukkaannuttu. Ne häät joissa ollaan oltu, on olleet ihania juhlia, eikä me niissä ajatella euroja, vaikka joskus häät tuleekin kalliiksi matkojen ja hotellien takia mutta mitä sitten, mikä sen mukavampaa kuin juhlia häitä mukavassa seurassa. Olen tosiaan jättänyt sukulaisten häitä väliin, koska en vaan ole mitenkään sukuihminen, mieluummin menen ystävän häihin. Ja todellakin toivon ettei kukaan ole tullut meidän häihin velvollisuudesta eikä ole ajatellut pahalla vaikka tilinumero kutsussa olikin.

Vierailija
24/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa tai ylipäänsä lahjaa pääsymaksuna juhliin niin ettekö itse toivo/halua mitään lahjaa ikinä kun juhlia järjestätte? Jos näin toivotte jo kutsussa niin jättävätkö vieraat lahjan tuomatta? mulla on nimittäin sellanen kuva kyllä et tuovat sitten joka tapauksessa jotain, ihmiset ei vaan osaa olla tuomatta mitään, lahja vähän niinkuin kuuluu asiaan. Sit sieltä tulee mitä tahansa krääsää jolla et tee yhtään mitään. Tosi järkevää.

Vierailija
25/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kadonnut antamisen ilo??? mä en ikinä ole ajatellut lahjaa "pääsymaksuna" juhliin, mä olen joka kerta ostanut lahjan tai antanut rahaa tilille antamisen ilosta, en pakosta.

Vierailija
26/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa saan kun käyn töissä. En tarvitse ylimääräistä rahaa.

Olen joskus antanut tilinumeron erääseen hyväntekeväisyysjärjestöön, minne voi laittaa jos rahana haluaa muistaa.

Raha on niin persoonatonta. Olen aina saanut ihania lahjoja ystäviltäni. Persoonallisia muistamisia ja tarpeellistakin tavaraa. Minun elämä kas kun ei kaadu siihen, että minulla on kaapissa sinisiä lakanoita valkoisten joukossa.

Jos on rahasta pula, menkää töihin. Omituista toivoa rahaa lahjaksi.

rahaa tai ylipäänsä lahjaa pääsymaksuna juhliin niin ettekö itse toivo/halua mitään lahjaa ikinä kun juhlia järjestätte? Jos näin toivotte jo kutsussa niin jättävätkö vieraat lahjan tuomatta? mulla on nimittäin sellanen kuva kyllä et tuovat sitten joka tapauksessa jotain, ihmiset ei vaan osaa olla tuomatta mitään, lahja vähän niinkuin kuuluu asiaan. Sit sieltä tulee mitä tahansa krääsää jolla et tee yhtään mitään. Tosi järkevää.

Vierailija
27/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilinumerot ja lahjalistat. Vaikuttaa rahastusjuhlilta.

Rakkauden juhla se olisi jos pari keskittyisi siihen rakkauteen, eikä laskemaan, paljon rahaa saa tilille hääjuhlasta.

Ja kuten aiemmin on todettu, pysyisivät edes naimisissa muutaman vuoden.

Vierailija
28/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lainkaan laskenut, että ne bensat, hotellit, ruoat, tekee helposti 500e perheelle "sivukustannuksina" sinun häistäsi. Eri juttu jos hoidat majoituksen, muonituksen ja lähetät bensarahat niin sitten voin ostaa 15e lahjan sulle.

t 3

Vierailija
29/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sitä tarkoitin että jos te käytätte lomaan 500 euroa ja ette osaa ottaa tätä reissua lomana niin kyllä se 15 euroa ei enää paljoa tunnu. Menkää sinne ulkomaille. Ei minun juhlat teidän tulemattomuuteen tyssää

Ja tosiaan meillä olisi ollut se hotellikin maksettu.

Oletko lainkaan laskenut, että ne bensat, hotellit, ruoat, tekee helposti 500e perheelle "sivukustannuksina" sinun häistäsi. Eri juttu jos hoidat majoituksen, muonituksen ja lähetät bensarahat niin sitten voin ostaa 15e lahjan sulle.

t 3

Vierailija
30/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten joku ylempänä sanoi, niin melkoista pakkopönötystä, joihinki on vain pakko sukurauhan nimissä raahautua vaikka ruoka usein tylsää, koko päivä menee vaivaantuneita 1000 kertaa nähtyjä pakkoleikkejä seuratessa, jompikumpi hääparista tai joku vieraista öykkäröi. Moni hääpari kuvittelee että vieraat suorastaan jonottaa juhliinsa. Joo, ei noita voi tosiaan lomana pitää, lomalla rentoudutaan ja nautitaan..

Vierailija
31/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen täytti 40 v ja kutsu juhliin tuli, mutta lahjatoiveena oli harrastuksen rahoittamiseen fyrkaa. Emme menneet juhliin.

Vierailija
32/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalle lähdemme perheenä ihan muilla mielin kuin häihin. Sukulaisiinkin pidämme yhteyttä ihan myös muuten, että tarvitsee odottaa häitä, että heitä näkee.

Onko todella nykymorsiamet niin itsekeskeisiä, että luulee perheiden kiljuen riemusta tulevan heidän häihinsä kun nyt pääsevät LOMALLE. Aivan uskomaton käsitys.

Juuri sitä tarkoitin että jos te käytätte lomaan 500 euroa ja ette osaa ottaa tätä reissua lomana niin kyllä se 15 euroa ei enää paljoa tunnu. Menkää sinne ulkomaille. Ei minun juhlat teidän tulemattomuuteen tyssää

Ja tosiaan meillä olisi ollut se hotellikin maksettu.

t 3

Vierailija
33/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin istun tikkuisella penkillä katsomassa kun morsianta ryöstetään ja kerjätään sitten rahaa, että morsian saadaan takaisin.

kuten joku ylempänä sanoi, niin melkoista pakkopönötystä, joihinki on vain pakko sukurauhan nimissä raahautua vaikka ruoka usein tylsää, koko päivä menee vaivaantuneita 1000 kertaa nähtyjä pakkoleikkejä seuratessa, jompikumpi hääparista tai joku vieraista öykkäröi. Moni hääpari kuvittelee että vieraat suorastaan jonottaa juhliinsa. Joo, ei noita voi tosiaan lomana pitää, lomalla rentoudutaan ja nautitaan..

Vierailija
34/34 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painiskelen juurikin saman ongelman kanssa. Häät kesällä ja pitäisi kutsut lähettää. Lahjalistaa ei ole ja jotenkin en haluaisi tuota tilinumeroakaan laittaa. Mutta en myöskään halua mitään turhaa tavaraa, jota on jo kaikki kaapit ja varastot väärällään, ja pelkään, että sitä tulee jos kutsussa ei viesti asiaa tarpeeksi selvästi.

Mitäs mieltä sellaisesta ollaan, että kutsussa ilmoitetaan tavaran tuontikielto ja samalla kerrotaan, että juhlapaikalta löytyy kirstu, johon voi halutessaan laittaa rahaa? Tällöin rahan antaminen on täysin oman tahdon mukaista eikä kukaan tiedä onko joku laittanut ja kuinka paljon...