Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei tilinumero hääkutsussa ole hyvä niin.

Vierailija
16.04.2012 |

Taidan laittaa tulevaisuudessa hääkutsuuni lahjalistan joka sisältää mm. tapetit, listat, valaisimet yms.

En tahdo että kukaan tuo minulle mitään krääsää millä en tee yhtään mitään. Mutta se oma koti olis ihan kiva.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita mieluummin lahjalista rautakauppaan jos haluat remppa ja sisustustarvikkeita.

Vierailija
2/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi lapsellinen kun oon luullu, että juhliin mennään ilahduttamaan niiden järjestäjiä ja omalta osaltaan luomaan tunnelmaa, pitämään hauskaa. En tiennytkään, että vieraan velvollisuus on maksaa kutsujan elämä tai ne juhlat, tavalla tai toisella.

Onneksi tällaiset juhlat voi aina jättää väliin, etenkin nuo rahankerjuuhippalot ja suoraan laittaa vp. viestiin, että en halua sysätä juhlaparia kohti konkkaa, joten meidän perheen voi vetää yli sieltä "perhe x, kulueräarvio 100e" niin säästävät siinäkin hieman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita mieluummin lahjalista rautakauppaan jos haluat remppa ja sisustustarvikkeita.

en vain tajua miksi se tilinumero on niin kamalan törkeä, yhteenlaisiin te toteutatte sen parin haaveet sitten ostamalla sen kalliin tavaran siitä listalta. Onko sillä lopulta eroa annatteko rahana vai jahjana sen minkä ostaisin kumminkin sillä saamalla rahallani.

ap

Vierailija
4/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on pakko kustu lähettää. En enää yhtään ihmettele miksi niin moni menee maistraatissa naimisiin tai sitten salaa.

ap

Olen tosi lapsellinen kun oon luullu, että juhliin mennään ilahduttamaan niiden järjestäjiä ja omalta osaltaan luomaan tunnelmaa, pitämään hauskaa. En tiennytkään, että vieraan velvollisuus on maksaa kutsujan elämä tai ne juhlat, tavalla tai toisella.

Onneksi tällaiset juhlat voi aina jättää väliin, etenkin nuo rahankerjuuhippalot ja suoraan laittaa vp. viestiin, että en halua sysätä juhlaparia kohti konkkaa, joten meidän perheen voi vetää yli sieltä "perhe x, kulueräarvio 100e" niin säästävät siinäkin hieman.

Vierailija
5/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jopa remonttikin. Ei ole tarvinnut maksattaa vieraille.

Halveksin vähän niitä köyhiä pareja, joilla on tilinumero kutsussa. Haluavat prinsessapäivän, mutta ei ole varaa maksaa niitä.

Ei hyvältä näytä tulevaisuuden suhteen.

Vierailija
6/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes hääjuhlien varjolla rupea toteuttamaan kenenkään kerjäystoiveita sillä periaatteella, että laskisin juhlan kustannukset meidän perheelle ja että lahjan pitäisi kattaa ainakin ne. Ostan vaikka 20e lahjan ja jos ei siellä listalla sellaista ole niin sitten olkoot ilman. Usein kun häät on vielä toisella puolen maata ja sitä varten pitää ajaa 2-3 tankillista bensaa (200-300e), hotelli (150e), ruoat hääjuhlan ulkopuolella (100e) niin tuohon vielä muka kallis lahja niin ei kiitos. Meidän lahja on tuo juhlaan meneminen.

t. 3

Vierailija
7/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisesta marttyyriajatuksesta minulle tulee vain mieleen se että haluat mennä sinne uteliaisuuttasi. Saat sitten juoruilla ja haukkua miten kamalat häät olivat. Ja ajoit vielä pitkän matkankin.

En edes hääjuhlien varjolla rupea toteuttamaan kenenkään kerjäystoiveita sillä periaatteella, että laskisin juhlan kustannukset meidän perheelle ja että lahjan pitäisi kattaa ainakin ne. Ostan vaikka 20e lahjan ja jos ei siellä listalla sellaista ole niin sitten olkoot ilman. Usein kun häät on vielä toisella puolen maata ja sitä varten pitää ajaa 2-3 tankillista bensaa (200-300e), hotelli (150e), ruoat hääjuhlan ulkopuolella (100e) niin tuohon vielä muka kallis lahja niin ei kiitos. Meidän lahja on tuo juhlaan meneminen.

t. 3

Vierailija
8/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jopa remonttikin. Ei ole tarvinnut maksattaa vieraille. Halveksin vähän niitä köyhiä pareja, joilla on tilinumero kutsussa. Haluavat prinsessapäivän, mutta ei ole varaa maksaa niitä. Ei hyvältä näytä tulevaisuuden suhteen.

JOka tapauksessa ihmiset antavat jotain, niin miksi se tilinumero ei olisi valmiina. Toinen vaihtoehto on, että he alkavat soitella sen perään yksitellen.

Vierailija
9/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisesta marttyyriajatuksesta minulle tulee vain mieleen se että haluat mennä sinne uteliaisuuttasi. Saat sitten juoruilla ja haukkua miten kamalat häät olivat. Ja ajoit vielä pitkän matkankin.

t. 3

Olen kasvanut aikuiseksi ja päässyt yli tuollaisesta "pakko mennä" ja/tai "pakko ostaa" ajatuksista. Moniko hääpari ajattelee millaisia kustannuksia siitä tulee vieraille kun ne bileet pitää olla jossain korpikartanossa kotiseudun sijasta. Sitten ihmetellään jälkeenpäin, että on se kumma kun niin moni peruu. Aika moni lapsiperhe punnitsee, että viittikö sen 500-600e (sis lahjan) laittaa johonkin hääjuhliin osallistumiseen, vai reissaisko sillä rahalla perheenä ja viettäis ihanaa kesälomaa.

t.3

Vierailija
10/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin grillijuhlat mökillä, tai Tapaninpäivän perhelounas.

Ei tarttis kenekän pähkäillä lahjoja, koska niitä ei tarvita, eikä muutenkaan sen kummemmin pönöttää.

Sanomattakin lienee selvää, että aikanaan olen prinsessahääni lahjalistoineen saanut ja nyt moinen hössäys nolottaa... Toisella kierroksella uskon, että keskittyisin olennaiseen.

Yhdet häät tälle kesälle tiedossa, pari paljon meitä varakkaampi ja tilinumero kutsussa. Hassua antaa kavereille rahaa muutenkin, nuoren serkkutytön häihin ois luontevampaa. Tää pari kyllä ihan avoimesti myöntää, etä törkeetä tai ei, muuta eivät huoli :-)

Vierailija
11/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tuo ole perheenä reissaamista? Jonkun mielestä se on vieläpä mukavaa lomaa kun voi tavata ison liudan sukulaisia ja ystäviä kerralla eikä tartte sitten koko maata kiertää nähdäkseen itselleen tärkeitä ihmisiä. Tietysti jos ne ei ole tärkeitä, niin ei sitten kannata mennä.

En edes hääjuhlien varjolla rupea toteuttamaan kenenkään kerjäystoiveita sillä periaatteella, että laskisin juhlan kustannukset meidän perheelle ja että lahjan pitäisi kattaa ainakin ne. Ostan vaikka 20e lahjan ja jos ei siellä listalla sellaista ole niin sitten olkoot ilman. Usein kun häät on vielä toisella puolen maata ja sitä varten pitää ajaa 2-3 tankillista bensaa (200-300e), hotelli (150e), ruoat hääjuhlan ulkopuolella (100e) niin tuohon vielä muka kallis lahja niin ei kiitos. Meidän lahja on tuo juhlaan meneminen. t. 3

Olen kasvanut aikuiseksi ja päässyt yli tuollaisesta "pakko mennä" ja/tai "pakko ostaa" ajatuksista. Moniko hääpari ajattelee millaisia kustannuksia siitä tulee vieraille kun ne bileet pitää olla jossain korpikartanossa kotiseudun sijasta. Sitten ihmetellään jälkeenpäin, että on se kumma kun niin moni peruu. Aika moni lapsiperhe punnitsee, että viittikö sen 500-600e (sis lahjan) laittaa johonkin hääjuhliin osallistumiseen, vai reissaisko sillä rahalla perheenä ja viettäis ihanaa kesälomaa. t.3

Vierailija
12/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä pitäisin häät kotiseudullani niin aika moni sukulaiseni tulisi matkan päästä. Ja ketään ei pakoteta tulemaan, eikä edes loukkaannuta jos ei tulla. Ja en minä kyllä ajatellutkaan että maksattaisin hääni vieraille vaan saisin sillä pienellä vaikka 15 euroa per nenä jotain kivaa omaan kotiini, sellaista mitä oikeasti haluan.

Mutta jos vieraat ei osaa ottaa tätä reissua lomana ja heidän budjetti kaatuu 15 euroon. Niin ymmärrän että he haluavat mielummin lähteä muualle reissuun.

Minusra sinä teet kärpäsestä härkäsen.

ap

t. 3

Olen kasvanut aikuiseksi ja päässyt yli tuollaisesta "pakko mennä" ja/tai "pakko ostaa" ajatuksista. Moniko hääpari ajattelee millaisia kustannuksia siitä tulee vieraille kun ne bileet pitää olla jossain korpikartanossa kotiseudun sijasta. Sitten ihmetellään jälkeenpäin, että on se kumma kun niin moni peruu. Aika moni lapsiperhe punnitsee, että viittikö sen 500-600e (sis lahjan) laittaa johonkin hääjuhliin osallistumiseen, vai reissaisko sillä rahalla perheenä ja viettäis ihanaa kesälomaa.

t.3

Vierailija
13/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just 50v juhlissa, missä oli tilinumero kutsussa mukana. Ei todellakaan laitettu rahaa 50v hyvin toimeentulevalle ystävälle "matkakassaan". Vietiin pieni ruokalahja ja se siitä. Oli saanut muiltakin paljon vastaavia, esim yrttien kasvatukseen yms.

Vierailija
14/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitti omat rahat ja ei tarvinnut nolostella jälkeen päin. Ja meistä tuntui myös siltä, että menimme rakkaudesta naimisiin, eikä hääjuhlan takia.

Minua on alkanut kyllästyttää nämä rahankerjuuprinsessahäät juuri siksi, että yleensä nämä parit eivät pysy naimisissa kuin vuoden, kaks. Viitsisivät edes tehdä sen liittonsa eteen yhtä paljon töitä kun tekevät sen täydellisen hääpäivänsä eteen. Siitä viitsisi jo maksaa tilille rahaa.

Ei tarttis kenekän pähkäillä lahjoja, koska niitä ei tarvita, eikä muutenkaan sen kummemmin pönöttää.

Sanomattakin lienee selvää, että aikanaan olen prinsessahääni lahjalistoineen saanut ja nyt moinen hössäys nolottaa... Toisella kierroksella uskon, että keskittyisin olennaiseen.

Yhdet häät tälle kesälle tiedossa, pari paljon meitä varakkaampi ja tilinumero kutsussa. Hassua antaa kavereille rahaa muutenkin, nuoren serkkutytön häihin ois luontevampaa. Tää pari kyllä ihan avoimesti myöntää, etä törkeetä tai ei, muuta eivät huoli :-)

Vierailija
15/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niihin heidän häihinsä on kiva tulla :O

Yleensä ne on velvollisuusjuhlia. Jossain seurojentalolla jonotetaan haaleaa ruokaa ja jonotetaan kakkua ja kahvia ja katsotaan kun hääpari nolaa itsensä leikeissä ja sitten tanssitaan jonkun huono bändin tahdissa.

Näissä käydään siksi, että halutaan kannustaa sukulaisia. Harva menee häihin siksi, että niissä on kivaa.

Vierailija
16/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikein aloimme miettimään vieraita ja kutsuttavia saimme miehen kanssa kasaan noin 15 henkilöä per nenä. Nämä niitä jotka oikeasti haluamme juhliimme.

Mutta veikkaan, että täälläkin monen mielestä tällaiset juhlat on nolot ja moukat.

Ja tosiaan jos ja kun ihmiset kuitenkin niitä lahjoja tahtovat antaa niin joki 10-15 euroa on ihan riittävä hinta rahana tai lahjana.

Ei se tilinumero tosiaankaan tarvitse tarkoittaa mitään ökyilyä ja rahastusta.

ap

Riitti omat rahat ja ei tarvinnut nolostella jälkeen päin. Ja meistä tuntui myös siltä, että menimme rakkaudesta naimisiin, eikä hääjuhlan takia.

Minua on alkanut kyllästyttää nämä rahankerjuuprinsessahäät juuri siksi, että yleensä nämä parit eivät pysy naimisissa kuin vuoden, kaks. Viitsisivät edes tehdä sen liittonsa eteen yhtä paljon töitä kun tekevät sen täydellisen hääpäivänsä eteen. Siitä viitsisi jo maksaa tilille rahaa.

Vierailija
17/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niihin heidän häihinsä on kiva tulla :O

Yleensä ne on velvollisuusjuhlia. Jossain seurojentalolla jonotetaan haaleaa ruokaa ja jonotetaan kakkua ja kahvia ja katsotaan kun hääpari nolaa itsensä leikeissä ja sitten tanssitaan jonkun huono bändin tahdissa.

Näissä käydään siksi, että halutaan kannustaa sukulaisia. Harva menee häihin siksi, että niissä on kivaa.

Vierailija
18/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut niissä hääjuhlissa ja kokenut juhlien annin. Jos on paskat juhlat, euroakaan en pistä lahjatilille ja lahjan vien mennessäni takaisin kotiin. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
19/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenellekkään muulle.

olen ollut niissä hääjuhlissa ja kokenut juhlien annin. Jos on paskat juhlat, euroakaan en pistä lahjatilille ja lahjan vien mennessäni takaisin kotiin. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
20/34 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hääkutsussa on tilinumero ja maksu, että "maksa 15 euroa tilille niin pääset häihin, ei se nyt niin kamalan paljoa oo, että saisin ostettua jotain kivaa kotiin"

Käykää maistraatissa salaa ja säästäkää rahaa niin on rahaa ostaa sitä jotain kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän