Pystyykö kukaan liittää Helena Erosen kohuttua blogikirjoitusta tänned?
Kommentit (56)
Ottaisi oppia Mestarilta. Mestari olisi formuloinut lauseet niin, että viesti olisi mennyt perille, eikä kukaan olisi pystynyt ottamaan kiinni mistään asiattomuudesta. Vaikkapa niin, että "Emmehän toki toivo natsiaikaista hihamerkkiä!"
Soini on pitänyt koko ajan täydellistä radiohiljaisuutta
Kun kokoomuslainen sanoo että somput ulos ei kukaan vaaadi Kataiselta selitystä
paljonkin aikaa sellaisissa maissa, jossa kaikki ulkomaalaisen näköiset henkilöt pysäytetään ja ilman asianmukaista todistetta henkilöllisyydestä (lue passi) matkanteko loppuu siihen.
Itse pakinasta:
Tässä ilmeisesti kohun aiheuttaa mahdolliset viittaukset saksalaisten toimiin juutalaisia vastaan. Kannattaa hetki hiljaisuudessa pohtia sitä, miten nämä juutalaiset tällä hetkellä kohtelevat palestiinalaisia ja muita arabeja näiden omassa maassa. Ei minulta ainakaan enää heille hirmuisesti sympatiaa irtoa.
Totuuden nimessä on aika tarkoitushakuista tuo TS:n uutisointi ollut ja roskalehdeltä (IS/IL) tuota voisi odottaakkin, mutta eikös TS:n pitäisi olla ihan normaali päivälehti?
On minusta ihan ok, että jsn antaa lausunnon asiasta eli oliko pakina kokonaisuudessaan niin "vakava" ja oliko TS:n toiminta ammattimaista.
elokuvakohtausta, jossa takapajuisessa ja ikävässä maassa ihmisiä pysäytellään - kyllä, sen takia että he ovat ulkomaalaisia.
Mitä pahaa tuossa olisi maassa missä poliisi toimii oikeudenmukaisesti eikä ota syyttömiä kiinni
Tässä ilmeisesti kohun aiheuttaa mahdolliset viittaukset saksalaisten toimiin juutalaisia vastaan. Kannattaa hetki hiljaisuudessa pohtia sitä, miten nämä juutalaiset tällä hetkellä kohtelevat palestiinalaisia ja muita arabeja näiden omassa maassa. Ei minulta ainakaan enää heille hirmuisesti sympatiaa irtoa.
tätäkin kommenttia. Kyllä meidän joukossa kuulkaa kulkee HYVIN omituisia tallaajia.
tuossa pakinassa sitä hihamerkkiä ehdotettiin ihan kaikille eli pitäisikö minun olla enemmistön edustaja näreissäni? Ehdotuksen mukaan minun pitäisi jollakin tavalla erottautua mahd. ulkomaalaisista..... Kääk!
Helena kirjoittaa hauskasti ja vähän (aika paljon) tyhmä täytyy olla jos ei tuota kirjoitusta tajua ihan vaan vitsiksi. Oon seurannu Helenan kirjoittelua ja enimmäkseen hauskaa on ollut, ja Helenahan on kirjoittanut useita vastaavantyyppisiä kirjoituksia eri asioista, eikä kukaan oo vetäny hernettä nekkuunsa.
Se, joka tässä on alunperin tehnyt vääryyttä on se nimeton TS:n toimittaja ja sen jälkeen kaikki ne mediat, jotka julkaisivat juttuja tuon toimittelijan valehtelu-jutun jälkeen.
Totuushan on se, että nykyään saa kirjoittaa ja sanoa kenestä tahansa ja mitä tahansa, paitsi mamuista, homoista ja nirppanokkanaisista. Kaikkein vapainta riistaa ovat persut.
Te typerät eukot ootte nielleet teille tarkoitetun syötin ihan kokonaan, klups vaan. Hirveää on nykymeno kun huumorintajuttomat kukkahattutädit hallitsee.
Ps. Oon nelikymppinen nainen, en persu enkä minkään muunkaan puolueen kannttaja.
Helena kirjoittaa hauskasti ja vähän (aika paljon) tyhmä täytyy olla jos ei tuota kirjoitusta tajua ihan vaan vitsiksi.
Ja jos itse et olisi tyhmä, ymmärtäisit tämän asian.
puhetta perussuomalaisten vihakirjottelusta netissä siitä miten sitä on vaikea suitsia. Niiku että mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Pitäisikö perussuomalaiset kerätä reservaatteihin, jossa heidät merkitään ja hitaasti nännytetään nälkään ja tauteihin? Ehkä pitäisi perustaa jopa leirejä, joihin heidät kuskataan teollisesti tapettaviksi ja pakkotyöllä näännytettäviksi? Sen jälkeen heidät voidaan dumpata hautoihin isoiksi läjiksi ja vetää maata pälle. Hopsistahoijaa!
Ps. Tämä oli sitten satiiria, saa nauraa persut!
Kamalaan suuntaan on tää maa menossa taas, ihan kuin kunnon neukkula-aikoina. Jos joku teistä muistaa niin kaukaisia asioita.
Mulla on useita mamu-ystäviä ja heistä tuo oli hauska juttu, siinä ei ollut kertakaikkiaan mitään loukkaavaa. Miten tyhminä te oikein pidätte mamuja??? Kyllä se viha on ihan jossain muualla kuin siellä ketä syytetään.
Hyvän on sitten, sananvapaus rajattomaksi ettei meistä vaan tule neukkulaa.
Mä en ikinä kirjoittele tällaisia nettiin, mutta koskaan ei ole liian aloittaa. Minusta te persut olet yleisesti otten han saatanan tyhmiä. Se on tietysti kiva Soinin kannalta, koska ihan kaikki uppoaa ääliölaumaan kuin veitsi voihin. Ne sukulaiset jotka on FB:ssä harjottaneet persumölinää ovat menettäneet kasvonsa täysin mun silmissä. Harmittaa, että tollasten tollojen kanssa on sivistysvaltiossa vain pakko elää.
"Siinä kritisoitiin sitä, että poliisi ei saisi ratsata ulkomaalaiselta näyttäviä henkilöitä etsiessään laittomia maahanmuuttajia. Eronen esitti hihamerkkivertauksella sen, että eiköhän tuo nykykäytäntö ole kuitenkin aika pieni paha, koska jos miettii muita mahdollisuuksia joilla luoda poliiseille kyky löytää näitä henkilöitä. Eli jutussa nimenomaan kävi ilmi että kirjoittaja itsekin näkee hihamerkit esimerkkinä nykyistä huonommasta kehityksestä."
Minkälainen merkki minulle ja ulkosuomalaiselle tyttärelleni entisinä Suomen kansalaisina? Vosiko ajatella myös toiste päin? Ei kaikki ulkomailla asuvat suomalaiset ole enkeleitä, kyllä heidän/meidän joukossakin on sosiaalitapauksia, harmaata työtä tekeviä ja rikollisia. Koskis ja puukko tai nykyään olisi sopivampi merkki kai ase.
kirjoittaa asiasta oivaltavan satiirisesti, mutta yksioikoiset vihervasurit jankkaavat vain omaa vääristynyttä "totuuttaan" suvaitsemattomuuksissaan.
Helena Eronen oli haastanut Turun Sanomat oikeuteen sen vuoksi, että se oli kommentoinut Erosen blogia.
Suurenmoista tilannetajua...
Varmaan ihan läpällä...
voisiko joku vääntää minulle huumorintajuttomalle reppanalle rautalangasta, missä kohdissa kuuluu nauraa.
Se amerikkalaisten hampurilaishihamerkki oli ehkä ainoa hieman huvittava juttu, mutta muuten ei kyllä naurattanut.
Satiirin idea on olla terävä ja hauska. Mihin ilmiöön tkesti sitten todella halusi puuttua ja vaikuttaa? En löytänyt sitäkään.
Jos satiiri ei ole hauska eikä yhteiskunnallisesti terävä, niin onko se satiiri?
Soinista ei kanssa oikein tiedä että onko se lintu vai kala tässä suhteessa. Soinin "brändin" outo epäjatkuvuuskohta on toi katolisuus. Mihin tavallinen suomiäijä oikein tarvii katolisuutta? Miten sellaisen kanssa ylipäänsä joutuu kosketuksiin?
Noh, käy ilmi että Soinin taloudellinen neuvonantaja sattuu kuuluumaan äärikatoliseen Opus dei -järjestöön, jota on syytetty äärioikeisto- ja natsisympatioista. Kyseinen opusdeiläinen sattuu olemaan tai on ollut myös jonkun liivijengiläisen yrityksen toimitusjohtaja tms. Liivijengit ovat tunnettuja yhteyksistään äärioikeistoon. Soini sanoo juhlapuheissa, että persuissa ei ole rasismia. Käytännössä persujen natsisiipi saa peuhata puolueessa täysin ilman rangaistuksia joilla olisi käytännön merkitystä. Esim. Eerolan avustaja joka haki oikeasti _natsi!!_henkiseen järjestöön, on edelleen Eerolan avustaja vaikka se muka erosi.
Johtavatko kaikki tiet niisanotusti Roomaan vai näyttääkö se vain siltä?