Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävimme ystäväni luona illallisella, olen aika pettynyt!

Vierailija
15.04.2012 |

Sovimme kaverini kanssa, että teemme ns. illallisvaihdot.

Eilen illalla hän tuli perheensä kanssa meille illalliselle, ja tänään kävimme perheeni kanssa heillä illallisella.

Panostimme mieheni kanssa eilen oikein kunnolla. Tarjosimme alkupalaksi vuohenjuustosalaattia, pääruuaksi valkosipulileipiä, naudan sisäfilepihvi pippurikastikkeella ja kukkakaalipyree. Jälkiruuaksi erikoiskahvit, itseleipoma suklaakakku vaniljajäätelöllä ja marjoilla. Tähän lisäksi viinit ja lapsille monta eri sorttia limua.

Tuli aika kalliiksi seitsemälle hengelle sisäfilepihvit, monta pulloa viiniä yms.

Tänään oli sitten heidän vuoro tarjota illallinen. En syönyt tyyliin koko päivänä kuin leipää, kun ajattelin että saamme heillä kunnon illallisen.

No, kun menimme, odottelimme ensinnäkin ruokaa yli tunnin. Viimein ruoka otettiin uunista, en meinannut uskoa silmiä: makaroonilaatikko!

Sitä kukin lappo itse lautaselle suoraan uunivadista, toisin ku me teimme eilen viimeisen päälle kaikki annokset.

Sen kanssa oli voita ja vanhaa ruisleipää. Juomana maitoa. Kaiken huipuksi se loppu kesken, itselle jäi ainakin kova nälkä.

Jälkiruuaksi oli kaupan valmispullaa ja vähän väljähtänyttä kahvia. Lapset joi mehukattitiivistettä.

Siis haloo, kuka oikeasti tarjoaa ILLALLISELLA makaroonilaatikkoa??? Itse en ainakaan, varsinkin jos edellisiltana on ollut noin hyvää ruokaa....

Taidoista tai rahasta tällä perheellä ei ainakaan ole tiukkaa, leipovat kyllä lasten synttäreille viimeisen päälle kakut ja piirakat jne. Mun mielestä oli niin junttimaista käytöstä...

Ajoimme koko perhe Mäkkärin kautta kotiin eikä taideta toista kertaa heille illalliselle mennä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sopineet etukäteen että minkätyylistä ruokaa teette? Olisi kannattanut.

Vierailija
22/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaisin varmaan suuren järkytyksen, just tyyliin lihapullat ja perunamuusi. Sitten toisella olis ne vuohenjuustot ja sisäfilepihvit :D

En ole yhtään innostunu/kiinnostunu ruoanlaitosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi tosi törkeesti tehty. Varmaan heitä hävetti itseäkin? Sietäis ainakin hävetä. Tosi huonoa makua osoittivat. Kyllä ärsyttäis ihan helvetisti!

Vierailija
24/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ap olisi tullut kysymään, et kun kaveri tarjosi sisäfilettä, voiko hän itse tarjota makaronilaatikkoa, niin johan olis ollu toinen ääni kellossa.

Vierailija
25/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kirjottanut kaksseiskan viesitä, mutta oon samaa mieltä. Miksi täällä aina puolustellaan niitä, jotka selvästi tekivät "väärin".

Kai se nyt järkikin sanoo, että oli mauttomasti tehty.

Illalliset alkoi puoli kuusi, ja seitsemän jälkeen oltiin jo kotona. Meidän illallisella vieraat olivat kolme ja puoli tuntia, hauskaa oli ja juttua riitti. Nyt ruoka selvästi pilas fiiliksen ja vähän vaivaantuneita kaikki oli. En kyllä ruokapöydässä nirsoillut, söin hyvällä ruokahalulla kun en päivällä syönyt, ja olisin ottanut lisää jos ruokaa olis vaan ollut...

Vierailija
26/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä!

Ihan sama mitä ap tekee, niin vähintään joka toinen dissaa ja arvostelee joko juntiksi tai hienostelijaksi...

Kuka oikeasti rehellisesti viitsisi tarjota makaroonilaatikkoa, jos aikasemmin tarjottiin pihviä, salaattia, itsetehtyä kakkua jne...

Vierailija
27/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalliset alkoi puoli kuusi, odotitte ruokaakin yli tunnin ja olitte jo seitsemän aikaan kotona käytyänne vielä mäkkärissäkin kotimatkalla. Ohhoh, melkoista pikakelausta.

Toisekeen mistä ihmeestä tiedät (ihan faktana) heidän rahatilanteensa? Oletko nähnyt tiliotteet, palkkakuitit yms?

Vai onko ystävä kertonut? Vai oletko itse päätellyt jostain?

Nimittäin jos et ole nähnyt palkkalappuja, tiliotteita ja säästötilin saldoa niin oikeasti et voi tietää heidän rahatilannettaan.

Ehkä se makaronilaatikko oli ainut mihin heillä oli just nyt varaa? Ei edes siihen ketsuppipulloon taikka maitopurkkiin?

Ulkoisista puitteista ei voi oikeasti päätellä mitään, tai edes siitä että joku leuhkii rahoillaan. Niin monta kertaa on nähty korttitalon kaatuminen, velkaa velan päälle-systeemeissä. Autot, talot, matkat, sisustus ja vaatteet velaksi ja luotolla, pikkuhiljaa sitten ruokakin luotolla jne.

Ehkä olisi pitänyt pelisäännöt sopia tarkemmin.

Mielenkiinnosta; kuin monta pulloa te joitte viiniä? Jos ystävillä meni krapulan puolelle ja tekivät krapularuokaa =D

Vierailija
28/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveriperheiden kesken joskus. Kylläkin silloin just vähän aikaisemmin,eli paremminkin myöhä päivällinen, alkaen puoli kuuden-kuuden aikaan.

Viimeksi syötiin salaatttia ja pizzaa :) ja jälkkäriksi jäätelöä :).

En muuten ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on, et lapsille on mehukattia? Meidän lapsille se olis aika nam koska tavallisesti juodaan maitoa, vettä, max. kaakaota.

Jos olisi tarjolla erilaisia limsoja niin olisin kauhuissaan, minusta ne on aikalailla tarpeettomia, ehkä lasillinen silloin tällöin, mutta ei colajuomia silloinkaan, niissä kun on kofeiinia.

Ja jos syödään sunnuntaina niin alkoholia ei tietenkään ole tarjolla, seuraava päivä kun tosiaan on maanantai...

Vierailija
29/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuon kaveriperheen tarjoilut. Ja ennen kaikkea se on tosi noloa, että ruoka loppuu kesken!

Ap: tulisimme mielellämme teille syömään, aivan upean kuuloinen ruoka, nam!

Se mitä vaan ihmettelen, on peräkkäiset illallispäivät. Siis haluaako joku edes syödä peräkkäisinä päivinä hienosti? Ja vielä niin, että toinen päivistä on sunnuntai?

Vierailija
30/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedän vanhempien työt, talon ja auton. Tyhmäkin näkee, että varakkaita ovat.

Mulle olis kans sopinu pizza ja salaatti vallan hyvin, jos kyseessä olis ollut rento sunnuntailounas.

Mutta kun nimenomaan sovittiin yhteisesti, että syödään pitkän kaavan mukaan, niin oletin että syödään paremmin.

Ja joku kyseli viinistä, niin pari pulloa juotiin neljän aikuisen kanssa. Ja me ei siis ostella mitään halpoja hanaviinejä.

Vierailija
31/35 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimme kaverini kanssa, että teemme ns. illallisvaihdot. Eilen illalla hän tuli perheensä kanssa meille illalliselle, ja tänään kävimme perheeni kanssa heillä illallisella. Panostimme mieheni kanssa eilen oikein kunnolla. Tarjosimme alkupalaksi vuohenjuustosalaattia, pääruuaksi valkosipulileipiä, naudan sisäfilepihvi pippurikastikkeella ja kukkakaalipyree. Jälkiruuaksi erikoiskahvit, itseleipoma suklaakakku vaniljajäätelöllä ja marjoilla. Tähän lisäksi viinit ja lapsille monta eri sorttia limua. Tuli aika kalliiksi seitsemälle hengelle sisäfilepihvit, monta pulloa viiniä yms. Tänään oli sitten heidän vuoro tarjota illallinen. En syönyt tyyliin koko päivänä kuin leipää, kun ajattelin että saamme heillä kunnon illallisen. No, kun menimme, odottelimme ensinnäkin ruokaa yli tunnin. Viimein ruoka otettiin uunista, en meinannut uskoa silmiä: makaroonilaatikko! Sitä kukin lappo itse lautaselle suoraan uunivadista, toisin ku me teimme eilen viimeisen päälle kaikki annokset. Sen kanssa oli voita ja vanhaa ruisleipää. Juomana maitoa. Kaiken huipuksi se loppu kesken, itselle jäi ainakin kova nälkä. Jälkiruuaksi oli kaupan valmispullaa ja vähän väljähtänyttä kahvia. Lapset joi mehukattitiivistettä. Siis haloo, kuka oikeasti tarjoaa ILLALLISELLA makaroonilaatikkoa??? Itse en ainakaan, varsinkin jos edellisiltana on ollut noin hyvää ruokaa.... Taidoista tai rahasta tällä perheellä ei ainakaan ole tiukkaa, leipovat kyllä lasten synttäreille viimeisen päälle kakut ja piirakat jne. Mun mielestä oli niin junttimaista käytöstä... Ajoimme koko perhe Mäkkärin kautta kotiin eikä taideta toista kertaa heille illalliselle mennä.

Vierailija
32/35 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems

Vierailija
33/35 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämä on välillä niin rankkaa, oi voi

Vierailija
34/35 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks makaroonilaatikko parjataan? Esille laitosta kiinni miten hyvin se illalliselle sopii. Villeroy&bochit kehiin, kristallikynttelikköä pöytään ja uusinta marimekon kuosia. Sitten vaan lootaa asettelemaan lautaselle niin, ettei näytäkään siltä mitä on, rehua sinne tänne taiteellisesti aseteltuna, kukkasia retiisista, varsia ruohosipulista, oksia basikasta.

Kaupan puolivalmiista sämpylästä saa duunattua mitä vain, halkaisee ja täyttää, sutii öljyllä ja lisää siemeniä jne. Leikkelee coctail paloiksi ja tarjoilee taas kauniilta lautaselta. 

Maito viinilasiin ja kertoo, et aivan uusin trendi tämä, proteiinit mukana ja kaikki ja tehän sanoitte "valkoista", kun kysyin punaista vai valkoista. 

Vierailija
35/35 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...meidän kaveriporukassa vaihtoillallisia harrastettiin lähinnä opiskeluaikana kun se tuli halvemmaksi laittaa ruokaa isommalle porukalla. Ehkä kaverisi luuli, että teette tätä säästäksenne rahaa? Kannattaa etukäteen sopia tälläisistä asioista, niin ei tule yllätyksiä.