Kävimme ystäväni luona illallisella, olen aika pettynyt!
Sovimme kaverini kanssa, että teemme ns. illallisvaihdot.
Eilen illalla hän tuli perheensä kanssa meille illalliselle, ja tänään kävimme perheeni kanssa heillä illallisella.
Panostimme mieheni kanssa eilen oikein kunnolla. Tarjosimme alkupalaksi vuohenjuustosalaattia, pääruuaksi valkosipulileipiä, naudan sisäfilepihvi pippurikastikkeella ja kukkakaalipyree. Jälkiruuaksi erikoiskahvit, itseleipoma suklaakakku vaniljajäätelöllä ja marjoilla. Tähän lisäksi viinit ja lapsille monta eri sorttia limua.
Tuli aika kalliiksi seitsemälle hengelle sisäfilepihvit, monta pulloa viiniä yms.
Tänään oli sitten heidän vuoro tarjota illallinen. En syönyt tyyliin koko päivänä kuin leipää, kun ajattelin että saamme heillä kunnon illallisen.
No, kun menimme, odottelimme ensinnäkin ruokaa yli tunnin. Viimein ruoka otettiin uunista, en meinannut uskoa silmiä: makaroonilaatikko!
Sitä kukin lappo itse lautaselle suoraan uunivadista, toisin ku me teimme eilen viimeisen päälle kaikki annokset.
Sen kanssa oli voita ja vanhaa ruisleipää. Juomana maitoa. Kaiken huipuksi se loppu kesken, itselle jäi ainakin kova nälkä.
Jälkiruuaksi oli kaupan valmispullaa ja vähän väljähtänyttä kahvia. Lapset joi mehukattitiivistettä.
Siis haloo, kuka oikeasti tarjoaa ILLALLISELLA makaroonilaatikkoa??? Itse en ainakaan, varsinkin jos edellisiltana on ollut noin hyvää ruokaa....
Taidoista tai rahasta tällä perheellä ei ainakaan ole tiukkaa, leipovat kyllä lasten synttäreille viimeisen päälle kakut ja piirakat jne. Mun mielestä oli niin junttimaista käytöstä...
Ajoimme koko perhe Mäkkärin kautta kotiin eikä taideta toista kertaa heille illalliselle mennä.
Kommentit (35)
Mitä tuollaisia järjestelee? Kutsu kaverit syömään teille, älä ehdota mitään vaihtokauppaa niin et pety ja pahoita mieltäsi.
lauloitte heidät lähteneeksi. Jos ette, voitte itseänne syyttää.
Kuinka monta viinipullollista neljä aikuista tarvitsee illallisella? Luulisi, että 1-2 riittäisi, ettei mene dokaamisen puolelle.
Teitte kyllä hyvältä kuulostavan illallisen. Kaverin perhe kai tahtoi vähän downshiftata, ettei tule kilpailukierrettä.
kun teillä oli niin hyvät ruoat, eikä voinut enää laittaa paremmaksi, joten ei viitsinyt edes yrittää...
Ootko muuten miettinyt, että kaverisi saattaa tunnistaa itsensä tekstistäsi ja loukkaantua? :D
No ei ole provo tämä.
Tarkoitus ei ollut kyllä mitään kilpailemista aloittaa, kaverin äidin ideana just oli, että järjestetään vähän paremmat illalliset, ja minähän otin sen ihan tosissani...
Nyt kun miettii, niin panostin iltaan ehkä vähän liikaa..
Mut eikö tässä jo asetelmä ole vähän pöljä? Te tarjoatte illallisen lauantaina, jolloin viini ja kynttilänvalo kuuluu vähän niinkun asiaan. Kaverin vuoro on sunnuntaina - voiko olla masentavampaa ajankohtaa kuin sunnuntai-ilta? Odotitko avokätistä viinitarjoilua?
Ainakin meillä lauantaisin syödään sisäfilettä ja juodaan viiniä, sunnuntaisin makaronilaatikkoa ja maitoa ja äljötellään jo tulevaa maanantaiaamua. En edes suostuisi ottamaan illallisvieraita sunnuntaina.
Miksi ette sopineet niin, että tänä lauantaina teillä ja ensi lauantaina heillä.
Siis ei kaverin äidin idea, vaan kaverin, eli perheen äidin idea :D
teidän menu saa kyllä veden kielelle!
No ei ollut edes ketsuppia! :D
Tiedän ettei perheen äiti käy tällä sivulla.
Ei kukaan minunkaan kavereistani tiedä että käyn av.lla!
on?
Kaikki eivät osaa edes tavallaan tarjota parempaa. Meilläkin on tuttavaperhe jonka kanssa kyläillään päivällisillä puolin ja toisin. JOKA kerta heillä syödään kalkkunakastiketta ja riisiä. Joka ainoa kerta.
Mutta ei se minua haittaaa, käydään tyyliin kerran kuussa heillä ja he samoin meillä.
Heillä on myös kahvit/teet ja jälkkärit aina, mutta kun ne ei ole hyviä. Kun se perheen äiti ei vain osaa, ei kertakaikkiaan yhtään.
Mutta minä menen joka kerta seuran vuoksi. Ja ei ne ruoat syömäkelvottomia ole, mauttomia vain. Riisissä ei ole suolaa ja pulla maistuu enemmän sämpylältä.
Me kyllä tehdään joka kerta eri ruokia, mutta koitan olla tekemättä "liikaa", etteivät he koe velvoitteekseensa koittaa tehdä myös enemmän. Perheen rahatilannekaan kun ei vastaa meidän rahatilannetta.
Itse esim. parina viime kertana tarjosin lohikastiketta ja pastaa ja toisella kerralla porokiusausta.
menisin makaronilaatikolle. Tykkään hyvästä ruuasta mutta en voi sietää kaltaisiasi arvostelijoita. Niinpä valitsen makaronilaatikon!!
Ja miksi ihmeessä valitsitte peräkkäiset illat? eikö vaikka viikon välein olisi ollut parempi?
En vain ymmärrä miksi illallisella jossa on vieraitakin, pitää tarjota makaroonilaatikkoa, mitä viikolla syödään ihan tarpeeksi. Meidän lapset ainakin tykkäävät vkl syödä jotain vähän spesiaalia, mitä ei viikolla ehdi / jaksa valmistaa.
Heillä on kuitenkin todella hyvä rahatilanne ja ruuanlaittotaitojakin löytyy vaikka millä mitalla.
Enkä vaatinutkaan että pitää satasia käyttää illalliselle, edullisestikin saa kyllä hyvää ja vähän erikoisempaa ruokaa, eika perustylsää makaroonilaatikkoa. Joku pasta esim. olis ollut tosi hyvä ja simppeli!
Justhan illallisaika on vasta alkanut, taisit olla lounaalla...
En vain ymmärrä miksi illallisella jossa on vieraitakin, pitää tarjota makaroonilaatikkoa, mitä viikolla syödään ihan tarpeeksi. Meidän lapset ainakin tykkäävät vkl syödä jotain vähän spesiaalia, mitä ei viikolla ehdi / jaksa valmistaa.
Heillä on kuitenkin todella hyvä rahatilanne ja ruuanlaittotaitojakin löytyy vaikka millä mitalla.
Enkä vaatinutkaan että pitää satasia käyttää illalliselle, edullisestikin saa kyllä hyvää ja vähän erikoisempaa ruokaa, eika perustylsää makaroonilaatikkoa. Joku pasta esim. olis ollut tosi hyvä ja simppeli!
On ajatuksena ja fiilikseltä ihan tasoa viikon normaali päivällinen, nukkumaanmeno ja arki painaa jo. Ei siinä ole mitään juhlaa. Miksi ette valinneet vaikka perjantai ja lauantai-iltoja jos oli ihan pakko ottaa peräkkäiset illat????
Ja eikä makaronilaatikko ole ihan tosi hyvä ja simppeli pasta???
menisin makaronilaatikolle. Tykkään hyvästä ruuasta mutta en voi sietää kaltaisiasi arvostelijoita. Niinpä valitsen makaronilaatikon!!
Ja miksi ihmeessä valitsitte peräkkäiset illat? eikö vaikka viikon välein olisi ollut parempi?
Oon niin samaa mieltä, meni melkein ruoka halu tuota nirputusta lukiessani, eikö pitäisi olla tyytyväinen siihen mitä on, eikä vaatia sitä mitä ei ollut?
Joo, ja mitä siittä jos ei ollut edes ketsuppia..
Ja minun käsitykseni illan istujaisista on, että siellä nautitaan seurasta, vaikka ruoka tarjoillaankin.
ette siis kovin hyviä kavereita keskenänne ole kun kehtaat tällaistakin tänne valitella.
Oon niin samaa mieltä, meni melkein ruoka halu tuota nirputusta lukiessani, eikö pitäisi olla tyytyväinen siihen mitä on, eikä vaatia sitä mitä ei ollut?
Joo, ja mitä siittä jos ei ollut edes ketsuppia..
Ja minun käsitykseni illan istujaisista on, että siellä nautitaan seurasta, vaikka ruoka tarjoillaankin.
ette siis kovin hyviä kavereita keskenänne ole kun kehtaat tällaistakin tänne valitella.
..juuri tämä väite sunnuntain illallisesta. Ja miten ap jo olisi siitä tänne kirjoittamassakin? Illalliset alkoivat viimeistään neljältä, että sen jälkeen on jo ehtinyt kotiin ja laittaa lapset nukkumaan.
Ei kai kukaan kutsu vieraita sunnuntai-iltana? Sunnuntaina syödään vieraidne kanssa lounasta, jos jotain syödään.
ehkä he ajattelivat ettei herkkuja mahan täydeltä monena päivänä peräkkkäin? En tiedä. Mutta jatkakaa samaa sydeemiä, tee sinä ensi kerralla vaatimattomammin, jos he sitten panostaisivat?