Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä kaikkitietävä av, missä voi teroittaa viikatteen?

Vierailija
15.04.2012 |

Täällä kun yleensä tiedetään vastaus kaikkeen, niin sattuisko kukaan tietämään, mihin voisin viedä viikatteen teroitettavaksi?

Joku seppä? Vai mikä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löydät teroitusohjeita jospa sieltä löytyisi joku paikkakin.

Vierailija
22/27 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ehdottaisin, eikös ne terota luistimiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kyllä itse hioa hiomakivellä vikatteen teräväksi. Minä en kyllä ole oppinut terottamaan vikatetta oikein kunnolla teräväksi mutta kohtuulliseksi. Ja yleensä melkein kaikki vanhemmat naapurin sedät ym. opettavat innoissaan tällaista katoavaaa vanhaa perinnetaitoa kunhan vaan kysyy nätisti.

Tietysti vikatteet pitäisi välillä takoa mutta minä enkä vanhempani ole enää löytäneet seppää joka sen tekisi. On sitten vaan tyydytty teroittamaan ja kestämään se ettei vikatetta saa ihan täydelliseen kuntoon.

Vierailija
24/27 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan valmis maksamaan hommasta, kun vaan löydän tekijän.

Suutarihan tosiaan saattaisi olla oikea taho.

ap

Vierailija
25/27 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät vaikka suutarilla niin ei siitä pitkää iloa ole.

Jos et ole tosi taitava niittämään ja vikate todella hyvä niin seuraavaa teroitus on tarpeen noin viiden minuutin niittämisen jälkeen jos haluat kunnollista jälkeä (siis muutakin kuin hakkaamalla kaadettua ryteikköä).

Ja joka tapauksessa vikatetta tavataan teroittaa tiheään vaikka olisi hyväkin niittäjä koska se tylsyy nopeaan...

Eli kannattaisi kuitenkin opetella vaan tai "palkata" oma teroittaja niittämisen ajaksi avuksi =)

Vierailija
26/27 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... eikös se pidä "liipata" lähes joka käytön jälkeen? Siis sellaisella vähän viilan näköisellä viikatekivellä.

Vierailija
27/27 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä marjapensaiden välissä, johon ei ruohonleikkurilla pääse. Kerran vuoteen/kahteen teroitus riittäisi ihan varmasti.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi