Että minä vihaan tätä ainaista rahojen laskemista
En tosiaankaan ennen lasten saamista osannut kuvitella, että opiskeluaikojen kituuttaminen ja pennosten laskeminen palaisi takaisin. Ja tulot ovat sentään moninkertaiset. Vähemmän minulla silti on varaa ostaa itselleni kuin opiskeluaikana. Silloin ostin kerran kuussa itselleni jonkin vaatteen, nyt en ole ostanut MITÄÄN moneen vuoteen.
Vituttaa tämä elämä välillä. Kunpa joskus taas olisi varaa ostaa jotain kivaa itselle laskematta ja miettimättä ja säästämättä ja katumatta jälkeenpäin.
Kommentit (12)
Ei näihin osaa vastata kun ei tiedä mihin tulhaat rahasi
Ei näihin osaa vastata kun ei tiedä mihin tuhlaat rahasi
asuntolainaan, vakuutuksiin, vesimaksuun, kasvavien lasten vaatteisiin, yms yms yms yms pakolliseen tylsään. Jätevesiasetus pakotti ottamaan lisäksi useamman tonnin lainan. Olen keskituloinen, palkan lisäksi saan lapsilisät.
Eipä siinä, kaikki menee mitä tulee. Olen yrittänyt ottaa tämän kituutuksen urheilun kannalta ja suurimmaksi osaksi se onkin ihan ok. Olen todennut, että hyvin vähän ihminen lopulta tarvitsee mitään roinaa. Mutta joskus vaan toivoisi, että voisi pistää rahaa haisemaan ihan vaan huvikseen. Lähteä shoppailemaan, ostella jotain ihanaa turhuutta.
Mulle käy nykyään aina niin, että löydän jonkun heräteostoksen, pyörittelen sitä aikani käsissä ja himoitsen, laskeskelen kuukauden tuloja ja menoja, saatan olla jo matkalla kassalle, kun alistun ja turhaudun ja palautan tavaran paikoilleen. Ostamisessa, kaupoissa käymisessä tai mainosten katselussa ei ole enää mitään iloa.
ap
jonkin verran. Jos on ihan pakko ostaa jotain vaatetta, niin käyn työmatkan varrella olevassa Uffissa. Shoppailu on pahinta mitä tiedän ;(
Asuntolaina on ihan kohtuullinen, alle 100 000.
Jätevesiasetuksen takia on kyllä jouduttu ottamaan ihan turha laina. Mutta näin päättäjät viisaudessaan halusivat.
ap
Ei tuon täyttämine nyt nii kallista ole.
Etkö sa mieheltäsi rahaa ?
tarkoittaa meillä 6000 euron investointia eli liittymistä kunnalliseen viemäriverkostoon.
Vähän halvempi vaihtoehto olisi ollut rakentaa kokonaan uusi imeytyskenttä, joka tosin olisi pitänyt asetusten mukaan tehdä uusiksi taas muutaman vuoden kuluttua.
Täysin toimiva paskakaivo 500km päässä Itämerestä, mutta näin se sitten pelastetaan.
en olisi uskonut, että lapsiin palaa näin kauheasti rahaa. Lähinnä päivähoitomaksujen kalleus on ollut iso yllätys. En osannut ollenkaan kuvitella ennen lapsia, että se menisi näin. Vieläkin kuvittelen, että päivähoidon ensisijainen tarkoitus olisi mahdollistaa vanhempien työssäkäynti. Maksupolitiikka kuitenkin vaikuttaa siltä, että tarkoitus on vaikeuttaa työssäkäyntiä ja tarjota virikepaikkoja kotona olevien vanhempien lapsille...
ap
Sitten taas toisalta, jos lapsi alkaa harrastaa jotain vähänkin kalliimpaa lajia, niin ne saattavat maksaa kuukaudessa vielä enemmän kuin hoitomaksu on.
Esim. taitoluistelu
Onko sulla palkkatuloja vai muita tukia?