Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oleko kamala? Lapsella on kaveri jota en haluaisi kylään.

Vierailija
15.04.2012 |

Pojalla on paljon kavereita mutta yksi on kamalan villi, ei tottele ikinä mitään, käy kaapista hakemassa keksiä ilman lupaa, istuu ja pelaa xboxia vaikka sanon, ettei ole pelipäivä jne.

Olen yrittänyt kaikkeni, sanonut, ettei toisten kaapista saa ottaa miten itse tahtoo.

Olen sanonut, ettei äikuisten sängyillä saa hyppiä.

Olen sanonut, ettei pelejä pelata jos ei saa lupaa - tämän pojan takia olen joutunut piilottamaan peliohjaimet koska muuten pelaa aivan taatusti.

Mikään ei toimi, poika tekee ihan kuin lystää.

Jännää tässä on se että pojan sisko on saman ikäinen kuin tyttäremme. Sisko on kiva ja "normaali" lapsi ja viettää aikaa meillä aika paljon koska on tyttäremme paras kaveri.

Eilen juttelin parin muun äidin kanssa ja ilmeni että kaikilla muillakin on ongelmia tän Oskarin kanssa. Samanlaista touhua muissakin vierailupaikoissa - eivätkä hekään toivo Oskaria kylään.

Olen yrittänyt puhua Oskarin äidin kanssa mutta äiti vaan naureskelee että se meidän Osku on sellainen villi poika...

Nyt tiedän että Oskarilla on porttikielto muihin perheisiin, meillä on vielä saanut käydä koska en ole hennonut kieltää.

Olisi ollut hienoa jos Oskari ja hänen siskonsa olisivat voineet olla molemmat meillä leikkimässä yhdessä koska ovat samanikäisiä meidän lasten kanssa.

Mutta nyt aion kyllä kieltää Oskarin tulemiset.

Säälittää kyllä vähän kun on vasta 9v lapsi kuitenkin...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosi hienosti tehnyt, kun olet jutellut pojan äidille! Muuta et voi tehdä. On oikein kieltää vierailut jos poika käyttäytyy huonosti. Voit pojan äidille sanoa, että katsotaan vaikka 4kk päästä, jos käytös olisi muuttunut.

Vierailija
2/5 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosi hienosti tehnyt, kun olet jutellut pojan äidille! Muuta et voi tehdä. On oikein kieltää vierailut jos poika käyttäytyy huonosti. Voit pojan äidille sanoa, että katsotaan vaikka 4kk päästä, jos käytös olisi muuttunut.

Eli kannattaa ihan sille pojalle selittää, että koska et tottele meillä, et voi tulla meille esim. kuukauteen (4 kk on tosi pitkä aika, kun ei nyt ole mitään sentään hajottanut). Sen jälkeen saat tulla koeajalle, ja jos meno jatkuu, niin sitten et enää voi tulla esim. kahteen kuukauteen. 9-vuotias tajuaa seuraukset, ja voi olla hyvinkin, että pystyy muuttamaan käytöstä, kun kuulee sen suoraan vierailta. Omia vanhempia kun harvemmin kuunnellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa ihan sille pojalle selittää, että koska et tottele meillä, et voi tulla meille esim. kuukauteen (4 kk on tosi pitkä aika, kun ei nyt ole mitään sentään hajottanut). Sen jälkeen saat tulla koeajalle, ja jos meno jatkuu, niin sitten et enää voi tulla esim. kahteen kuukauteen. 9-vuotias tajuaa seuraukset, ja voi olla hyvinkin, että pystyy muuttamaan käytöstä, kun kuulee sen suoraan vierailta. Omia vanhempia kun harvemmin kuunnellaan.

Nimenomaan LAPSELLE selitetään syyt miksi ei voi tulla kylään. Ei se auta että hänen vanhemmille selittää kun silloin viesti ei välttämättä välity lapselle. Suora palaute lapselle itselleen niin tajuaa, ainakin toivottavasti.

Vierailija
4/5 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla lapsella ei ole kunnioitusta aikuisia kohtaan eikä teidän kotianne kohtaan.

Jonkun on asetettava rajat.

Kun poika huomaa ettei pääse minnekään huonon käytöksensä vuoksi luulisi hänen kykynevän ajatteluun ja sen jälkeen muuttamaan käyttäytymistään.

Oskarin äidin asennetta ihmettelen. Oskarin äiti on osasyyllinen poikansa käyttäytymiseen koska pitää huonoa käytöstä oskarin oikeutena ja on jopa huvittunut siitä.

Vierailija
5/5 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pääsee vain luvallasi. Pojan käytökseen voit vaikuttaa juuri niin että asetat porttikiellon. Paras olisi myös kertoa pojalle mistä syystä tämä tuli. Oma poikasi varmasti ymmärtää syyn.