Mulla on liiaksi kokemusta humalaisista vanhemmista
eivät usein juhlineet mutta sitten kun juhlivat niin vedettiin ns ystäväpariskuntien kanssa kännit kotona, lasten nähden ja muistan miten monet kerrat olen yrittänyt mennä "pakoon" omaan huoneeseeni sitä ällöttävää älämölä mutta saatana tulivat sinnekin örveltämään. Kerran koulussakin kerroin että miksi väsytti...no siksi kun olin valvonut klo 3 asti yöllä kun vanhemmilla oli "kivat juhlat" keskellä viikkoa! kotona. Korostan että näitä kertoja oli muutaman kerran vuodessa mutta siinä oli muutama kerta liikaa! JOS TARVII OTTAA HUMALAT NIIN JÄRKÄTKÄÄ NE LAPSET YÖKYLÄÄN TAI MENKÄÄ BAARIIN. SE ON VASTENMIELISTÄ KATSELLA KÄNNISIÄ AIKUISIA LAPSEN SILMIN!
Kommentit (11)
Sekä että voidaan lasten edessä ja läsnä ollessa olla humalassa? Hmmm minusta siinä vaan ei ole mitään normaalia....t.ap
normaalia suhtautumista alkon käyttöön? Saati että lasten tarvitsee sitä katsella ja kuunnella...me kaikki kun tiedämme miten ääliöltä ihminen näyttää ja kuulostaa ollessaan humalassa...mikäs siinä jos joku haluaa lapsilleen opettaa sellaisen olevan hienoa. Etä oikein esimerkkiä näytetään siitä miten hauskan hienoa se on :D
katsella ja kuunnella humalaisia vanhempiaan. Jos meillä on tarvetta vetääö itsemme humalaan teemme sen sitten kun lapset eivät ole katsomassa...ja kyllä mielestämme silti opetamme lapsillemme oikaa alkoholikäyttäytymistä. Vai miksi hemmetissä sitä pitäisi lapsille opettaa ollenkaan sitä viinan juomista? Pitääkö opettaa samalla tapaa oikeanlaista tupakan polttoakin?
ollessa paikalla? Anteeksi vaan mutta mulle tulee ihan ekana mieleen sellaiset vähän sosiaalitapaukset...
Ja vaikka humaltuisikin niin osataan sekin tehdä nätisti eikä mitään älämölö-touhua.
Meillä lapset tietää että olen itse joutunut seuraamaan touhua, jossa on heiluttu aseiden ja puukkojenkin kanssa.
t: 2, joka ärsyyntyy kaikesta hysteriasta ylikaiken
ollessa paikalla ja silloin olin ollut baarissa töiden jälkeen ja mies haki mut lasten kanssa kotiin. Otin pari olutta ja puhe hieman sammalsi...ja kyllä mua hävetti ja yritin parhaani sitä peittää. Ei ole fiksua käytöstä todellakaan!
Kyllä ne fiksujen vanhempien fiksut lapset oppivat juomaan kohtuudella ilman että tarvisi lasten nähden antaa esimerkkiä alkoholia juomalla.
josta ei huomaisi tämän olevan humalassa eli ihan turhaan nro 2 lässytät...lapset huomaavat takuulla sun kännisi vaikka miten yrität olla muka fiksusti. Humala ei tee ketään fiksummaksi mutta typerämmäksi kyllä.
humalaisten kanssa niin huomaat miten pölvästiksi ihminen silloin muuttuu. Sekö sitten on kivaa lasten katsella? Just just....
ja kun lapset ovat vanhmepiensa käytöksen suhteen hyvinkin tarkkanäköisiä niin varmasti sen huomaavat. Ei varmasti traumoja jää kuin aniharvoin mutta itse muistan lähinnä sen miten mua hävetti vanhempien puolesta ja kyllä se vaikutti siihenkin miten heitä kunnioitin...lähinnä se oli kyllä sellaista myötähäpeää ja hemmetinmoista ärsyyntymistä siitä ettei pääse pois sitä kuuntelemasta ja katsomasta.
t.ap
humalaisten kanssa niin huomaat miten pölvästiksi ihminen silloin muuttuu. Sekö sitten on kivaa lasten katsella? Just just....
Ja missä olen sanonut että lasten on kiva katsella. Ei mekään humalaa ryypätä isänsä kanssa, kunhan viinilasillinen joskus ja saunasiideri.
Ei nyt taas ihan ymmärrä missä kohtaa olen vetänyt överiksi?
t: 2
Osaamme suhtautua alkoholiin normaalisti ja siksi myös lapsemme näkevät normaalin suhtautumisen alkoholiin.