Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten luulisit elämäsi menevän, jos ehkäisyvälineitä ei olisi vielä keksitty?

Vierailija
14.04.2012 |

Tekisitkö viistoista mukulaa vai laittaisitko jalat ristiin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin ristinyt jalat, pihdannut ovulaation ajan (jos raskautumisasioista olisi noissa olosuhteissa tietoa..?) tai vaatinut miehetä keskeyttämistä tai jotain... En olis voinut antaa vaan mennä ja ajattella että tulee jos tulee. Mulla on kaksi lasta, molemmat suunniteltuja ja toivottuja. Toinen tärppäsi 4. kierrosta ja toinen 2. kierrosta. En halua suurperhettä, joten jollain lailla asia olisi ollut pakko hoitaa.

Vierailija
2/22 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nehän ei ole ehkäisykeinoja.. Mutta varmasti olisi enemmän lapsia kuin tuo yksi. Tosin keskeytettyä olen käyttäny exän että aviomieheni kanssa hyvin tuloksin. Ja kuitenkin lapsemme sai alkunsa "kerta laakista"... Itselläni ei olisi mitään useaa lasta vastaan, mutta en ajattele niinkuin av-mammat, koska tiedän että lasten kasvattamiseen tarvitaan rahaa, joten siksi en niitä tehtaile loputtomiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisiyä ei ole käytetty 14 vuoteen.

Yhtään raskautta ei ole alkanut sinä aikana.

Yksi lapsi syntyi IVF-hoidoilla 9-vuotta sitten.

Eli nyt harmittaa kaikki ne rahat joita syydin e-pillereihin ennen kuin totuus niiden tarpeellisuudesta kohdallani selvisi.

Mun puolesta ois siis ihan sama vaikkei mitään ehkäisymenetelmiä olisi keksittykkään.

Vierailija
4/22 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis olisin selvinnyt hengissä kaikista raskauksista ja synnytyksistä. Nytkin olen elämäni aikana ollut raskaana ainakin 8 kertaa (ikää 36v) ja synnyttänyt 4 lasta. Mun kohdalla ehkäisymenetelmätkään eivät oikein ole toimineet ja vasta toinen sterilisaatio lopetti raskaaksi tulemisen. Eli sikiävää sorttia olen.

Vierailija
5/22 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yrittäisin jatkaa imettämistä niin pitkään kuin mahdollista ja sitä kautta saada jonkinlaista ehkäisysuojaa. Samalla se veisi itseltä kaikki halut ja mieheltä hermot.

Vierailija
6/22 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis silloin kun mieheni kanssa aloin seurustella. siitä on nyt 10v aikaa.

Eli 10v. ollut ilman ehkäisyä ja 2 lasta ollaan saatu. Joten ei olisi paljon tarvinnut jalkoja ristiä.

Kolmannenkin lapsen kyllä haluaisin,mutta saa nähdä suodaanko sellaista meille koskaan.

Vierailija
7/22 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei meistä ainakaan suurperheellisiä olisi tullut!!

Vierailija
8/22 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettaen että lapsettomuushoidot kuitenkin olisi keksitty. Ilman ehkäsyä pärjäillään, kun kivessyöpä vei mieheltä siittiötuotannon mennessään. Kaksi lasta icsilla siunaantunut.

Vierailija
9/22 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liuta lapsia. Raskaaksi tulo ei ole minulle ollut koskaan ongelma. Ja toisaalta olis helpompaa jos ehkäisyvälineitä ei olisi olemassakaan, ei tarvitsisi selitellä lapsilukua. Eikä harkita lasgten määrää tai oikeaa aikaa niiden hanknnalle.

Elämä olisi yksinkertaista :)

Vierailija
10/22 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitysaste olisi silloin toinen, enkä oikein tiedä miten sellaisessa maailmassa ajattelisin. Ehkä tekisin ison perheen, ehkä en. Kuka tietää olisiko kaikki palaset niin kohdillaan että runsas lisääntyminen olisi edes mahdollista.

Luottaisin kuukautiskiertoon ??!!

Vierailija
11/22 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt kuitenkin koulun loppuun hyvin arvosanoin, saanut yo-paperit ja.. no toisen alan olisin varmasti joutunut valitsemaan kuin nyt.

Aikuiselämän aloitettuani olisin lopettanut seksin miesten kanssa ja harrastaisin sitä silloin tällöin vain naisten kesken. Nykyään hyvin harvoin. Olisin ihan tyytyväinen olooni ja elooni.

Vierailija
12/22 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko elämäni (olen 32 v.), aktiivinen seksielämä on alaknut 17-vuotiaana ja minulla on 1 lapsi. Eli ehkäisyvälineiden keksimättömyys ei vaikuttaisi elämääni mitenkään.

Vierailija
13/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalat ristiin.

Vierailija
14/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ongelmaa aviomieheni kanssa, meillä ei ole seksielämää muutenkaan joten ei myöskään tarvetta ehkäisylle.

Vierailija
15/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin ollaan oltu ilman ehkäisyä jo vuosi enkä ole siltikään raskaana ja ikää kuitenkin 26.

Vierailija
16/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytettyä käytetään ehkäisynä (kyllä se on ehkäisykeino). 5 lasta on saatu ja jokainen on suunniteltu ja saanut alkunsa ekasta kierrosta. Olen siis hedelmällinen mutta yhtään vahinkoraskautta ei ole tällä menetelmällä tullut. Lapset siis 18 vuoden sisällä, ei peräjälkeen.

Samaa sanoi vaarini, joka sai vaimonsa kanssa kolme lasta, että "vetää aikonaan pois niin ei tule lapsia".

Vierailija
17/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkäisyä olen käyttänyt 18-21 -vuotiaana ja muutamassa tapailusuhteessa 26-27 -vuotiaana. Nyt olen 30v. ja mulla on yksi lapsi. Mulla olis ihan maksimissaan 3 lasta enemmän kuin nyt, jos olisin tullut heti seksielämän alotettua raskaaksi (18v.). Siihen heti toinen perään ja 22-vuotiaana sain tämän ainokaiseni. Sit jostain noista ei niin vakavista suhteista olis voinu tulla vielä yks. Lapsen isästä erosin ollessani 25v. ja siinä suhteessa käytettiin ehkäisyä pari ekaa vuotta ja nykyisen miehen kanssa ollaan oltu kolmisen vuotta yhdessä eikä olla käytetty ehkäisyä missään vaiheessa.

Vierailija
18/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täsmälleen samoin kuin nytkin. Meille ei niitä vauvoja helposti tule.

Vierailija
19/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopinut pillerit meikäläiselle, joten jouduin olemaan jalat ristissä nuorempana muutenkin. Oli ihan turhaa. Nyt on nimittäin käynyt ilmi, ettei meikäläinen kovin helposti raskaaksi tulekaan. HARMITTAA! Meni monta hyvää hurvittelureissua ohi nuorempana. Jos olisin tiennyt munasoluistani totuuden, olisin huoletta pitänyt hauskaa.

Vierailija
20/22 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomattavasti nykyistä myöhemmin, mikä on pelkästään positiivista. Todennäköisesti lapsia olisi silti useammalle isälle, koska ehkä nuoruusaikuisuuden pitkissä suhteissa olisi silti tullut se seksivaihekin vastaan. Tai sitten olisin väkisin jäänyt siihen ekaan suhteeseen, mikä olisi muuten ollut suuri virhe. Tulen raskaaksi tosi helposti, joten lapsia saattaisi olla aika paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme