Karppaus on alemman sosiaaliluokan ruokavalio
selkeästi havainnut tämän tuntemistani ja tapaamistani ihmisistä. Karppaajien tuntomerkkejä:
-matala koulutus, useimmilla amis tai vastaava, joillakin amk, ei yhtään akateemista
-matalan koulutuksen vuoksi ei ymmärretä ja arvosteta tiedettä ja sen pohjalta laadittuja suosituksia
-vaikka paino olisikin pudonnut, ollaan silti ylipainon puolella, useimmat myös omenalihavia
-bb:n, seiskan, iltalehtien ja muun roskan kulutus yleistä, ei harrasteta kirjallisuutta, kulttuuria tai liikuntaa. Ollaan laiskoja löysäperseitä ja maataan sohvalla pekonia mässyttämässä
-junttimainen pukeutuminen
-lapsia iso liuta
Kommentit (9)
Ei ne alemman sosiaaliluokan ihmiset yleensä noudata erityisiä dieettejä ja ruoka-aineiden vaikutuksien tunteminen on heikkoa. Tämä on oikeasti tutkittu asia..
Olen harrastanut body fitnessiä vuosia ja karppaustyylinen ruokavalio on aika tyypillinen dieetti ns. kehonmuokkauspiireissä..
Mun mies on lukenut historiaa yliopistossa ja väittelee nyt. Meille tulee seiska, jota myös hän lukee. Hän lukee esim. kaikki finlandia-ehdokkaiden kirjat ja tietää Tuksun kuviot. Elämä ei ole niin yksinkertaista kun sinä sieltä tynnyristäsi kuvittelet. :) Hyvää lauantaita sinne lokeroosi!
Tämän karppaajan koulutus on tosiaan amis, ei tarvetta lisäkoulutukseen, mutta omaksi ilokseni olen suoritellut jotain avoimessa yliopistossa.
Suositukset ovat todellakin suosituksia, ei pakkonoudatettavia.
Olen edelleen ylipinoinen, BMI 26, lähtö 37.
Luen paljon, lähinnä kirjoja, olen kirjaston suurkuluttaja. Käyn etenkin museoissa ja näytteluissä. Liikuntaa en harrasta, mutta monta muuta harrastusta on.
Harvoin makaan sohvalla, kirjankin luen nojatuolissa. Pekonia en syö.
Pukeutumiseni ei ole junttia, seuraan muotia, mutta pukeudun silti oman mieleni mukaisesti, ostan vaatteita paljon liikkeistä, en marketeista.
Lapsia on liuta, mutta on varaa kasvattaa heidät.
Olen elämääni tyytyväinen karppi, mikähän sinun elämääsi ap nyppii!?
Sanoisin, että kyse on ennemminkin siitä, että alemman sosiaaliluokan edustajat tyypillisesti lukevat iltapäivälehtiä, ja niissähän rummutetaan noita hömppäruokavaliojuttuja melkeinpä päivittäin ja karppaus selkeästä oli ykkösdieetti näissä medioissa.
selkeästi havainnut tämän tuntemistani ja tapaamistani ihmisistä. Karppaajien tuntomerkkejä:
-matala koulutus, useimmilla amis tai vastaava, joillakin amk, ei yhtään akateemista
-matalan koulutuksen vuoksi ei ymmärretä ja arvosteta tiedettä ja sen pohjalta laadittuja suosituksia
-vaikka paino olisikin pudonnut, ollaan silti ylipainon puolella, useimmat myös omenalihavia
-bb:n, seiskan, iltalehtien ja muun roskan kulutus yleistä, ei harrasteta kirjallisuutta, kulttuuria tai liikuntaa. Ollaan laiskoja löysäperseitä ja maataan sohvalla pekonia mässyttämässä
-junttimainen pukeutuminen
-lapsia iso liuta
"omenalihavia" ???!!!!!!
Nytpä tulikin oikein todella akateemista analyysia ;D
Mielestäni se on tyhmyyttä että suoriltaan vaan ottaa kaikki suositukset jotka on laadittu laajoille väestöryhmille,siinä ei oteta huomioon yksilöllisiä eroja.