Miten helpottaa pahoinvointia oksennustautisella?
Poika (teini) oksentanut viimeksi aamulla, koko yön ripuloi ja oksenteli ja nyt on koko päivän vaan maannut eikä halua ottaa mitään suuhunsa. Kovin on heikkona ja masentuneen oloinen. Ei halua edes tulla katsomaan tv:tä tai mitään, makaa vain pimeässä huoneessa. Vettä on onneksi juonut.
Kommentit (13)
Kyllä se varmaan illalla alkaa maistua.
Tuollainen sitä juuri on, kun on yrjöillyt ja ripuloinut. Ei ruoka eikä juomat maistu. Ihme, että vesi menee. Itselläni vesi on melkein pahinta, mitä voin suuhuni pistää mahatautisena.
enkä pääse tänään kauppaankaan. Kai se on vaan annettava maata ja möröttää. Ehkä jo huomenna helpottaa. Ikävää vaan, kun raukka vaan makaaa koko viikonlopun.
Se kuuluu tautiin, ei sille oikein mitään voi.
Poika (teini) oksentanut viimeksi aamulla, koko yön ripuloi ja oksenteli ja nyt on koko päivän vaan maannut eikä halua ottaa mitään suuhunsa. Kovin on heikkona ja masentuneen oloinen. Ei halua edes tulla katsomaan tv:tä tai mitään, makaa vain pimeässä huoneessa. Vettä on onneksi juonut.
Lapsena äitini juotti suolavettä, helpotti oloa.
Kyllä se varmaan illalla alkaa maistua.
Helpompi siivota kun näkee mihin kaikkialle roiskunut.
tuo huonovointintinen teinipoika on, jos hän haluaa nukkua huoneessaan ja äiti tulee tuputtamaan sellaisia ihanuuksia kuin lihaliemi ja suolavesi.
tuo huonovointintinen teinipoika on, jos hän haluaa nukkua huoneessaan ja äiti tulee tuputtamaan sellaisia ihanuuksia kuin lihaliemi ja suolavesi.
vaan lihalientä tuosta kommentista huolimatta. Lihaliemi on vanha, hyvä konsti oksennustautiselle.
kun olin oksennustaudista parantumassa (en siis enää oksentanu mutta ripuli jatkui ja heikko olo oli), söin nuudeleita. Niissä on hyvää se mausteliemi ja olokin parani, kun sai vähän suolaa elimistöön. Mausteet tosin hieman närästi.
Hyvä ap mene vaan katsomaan vointia ja kysymään jos jotain haluaisi....
olla ihan rauhassa. On niin äklö olo ökätaudin jälkeenkin ja jos haluaa olla ja maata vain niin miksi ei saisi niin tehdä. Olen samanlainen, en halua että kukaan edes puhuisi mulle, viimeksi taisin maata 2 vrk sen jälkeen kun olin oksentanut vimpan kerran.