Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako ulostuskertaa päivässä normaalia

Vierailija
14.04.2012 |

Olen miettinyt omaa tiheää ulostamistani ja nyt nettiä luettuani pelkään itselläni vähintään olevan paksusuolisyöpä tai vastaavaa... En tarkkaan muista mutta nykyisin (ainakin vuoden) saatan parhaimmillaan käydä kakalla 5-6 kertaakin päivässä. Toimiiko kenelläkään suoli yhtä ahkerasi vai pitäisikö huolestua todella.. joskus on päiviä että tulee vain pari kertaa mutta usein käyn paljon useammin. Syön joka aamu puuroa ja jokapäivä palan ruisleipää, urheilen lähes päivittäin, voisiko johtua tästä? Aamupuurotavan olen aloittanut vuoden sisään.. uloste on yleensä normaalia, joskus vähän löysää. Välillä on jotain mahakurinoita, turvotusta yms vatsavaivoja mutta ei merkittävää. Ihmetyttää vaan tämä niin usein vessassa käynti.. mitä arvelette, onko normaalia? Kuinka usein itse käytte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä että olen 20v

Vierailija
2/10 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman "hei olen teuvo haluatko kysyä jotakin" otsikoihin on vaikka mitä kirjotettavaa mutta kukaan ei voi kertoa edes kuin useasti käy paskalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

48-72 tunnin välein on normaali.

Ethän sä kakkaa muuta kuin vettä jos parin tunnin välein käyt

Vierailija
4/10 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos käy useammin kuin kolme kertaa vuorokaudessa kakalla, niin se luokitellaan ripuliksi, vaikka ei olisi löysääkään. Sun kannattaisi käydä lääkärissä, ja otattaa keliakiatestit, samoin maitorasituskokeet yms. Jokin syy siihen pitää löytyä.

Vierailija
5/10 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. aina ruokailun jälkeen suoli käynnistyy. Näin on ollut aina. Kakka on kuulemma ihan normaalia, kiinteää. Hän, jos joku, on fyysisesti loistokunnossa. Muistelen joskus lukeneeni, että aktiiviurheilu voi vaikuttaa näin.

Vierailija
6/10 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse käyn kerran vuorokaudessa. Mutta 5-6 kertaa/vuorokausi kuulostaa todella paljolta, siinähän käy vessassa parin tunnin välein (jos sen n. 8h/yössä nukkuu...)

Vierailija
7/10 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse kerran päivässä.

Ei kuulosta ihan normaalilta, mutta ahkerasti liikkuvall, paljon kuitua syövällä nuorella mahdollista. Jos asia vaivaa, mene lääkäriin. Paksusuolensyöpää sinulla ei varmasti ole, se on hirveän harvinainen noin nuorella.

Vierailija
8/10 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tutkittu, muuta ei ole löydetty kuin stressimaha

Vierailija
9/10 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen lukenut että jos pieni rakko ja juoksee pissalla koko ajan, rakkoa voi suurentaa niin että pidättelee aina vähän kauemmin, ja pikkuhiljaa rakko isonee ja pissalla pystyy käymään harvemmin. Monestihan pieni rakko on huono asia, jos ajatellaan vaikka töitä, ei kokouksista ja palavereista niin vain hyppiä pissalle koko ajan. Samoin matkoilla kätevää jos ei joka huoltoasemalle tarvitse pysähtyä tai aina ensimmäisenä nähtävyyksillä alkaa vessaa etsimään.

Vierailija
10/10 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun jotkut viitsitte vastata, vähän helpotti :) mulla on kyllä tosi herkkä masu stressille ja huolille. Jos huolestun tai vastaavaa niin maha kurahtaa heti sekaisin.. joskus on tosi löysällä ja saattaa olla maha sekasin mut sit kohta taas normaali. Ja en siis ravaa kokoajan vessassa. "Pahimpina" päivinä käyn aamulla aamupalan jälkeen, lounaan jälkeen, päivällä ihan vähän ja sit saattaa tulla vielä että käyn kerran vielä ja heti perään, eli ei tuu ihan kaikki. Mut ei tuu kauheen isoja.. mietin myös ärtynyttä suolta, onko siitä kellään kokemuksia? Olis myös kiva tietää että jos on joku tällänen sairaus tms niin onko se ihan jokapäiväistä? Itselläni on sitten myös sellaisia päiviä etten käy kuin kerran, joskus kaksi. En myöskään syö ihan kamalasti mutta kuitua saan kyllä paljon, ja olen normaalipainoinen. Huolehdinkohan turhaan?