Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahden maton yhdistäminen?

Vierailija
14.04.2012 |

Tarvitsemme olohuoneeseen ison maton mutta en tahdo löytää sopivaa mistään. Koon pitäisi olla vähintään 200x300cm eli iso. Katselin Ikean sivuilta nukkamattoja ja niissä oli maininta, että korkean nukan ansiosta matot voisi yhdistää huomaamattomasti. Onko kenelläkään kokemusta kahden maton yhdistämisestä? Saako niistä oikeasti yhden maton näköisen vai jääkö rako aina näkyviin?



Kiitos jos joku viitsisi vastailla... tää matto-ongelma on piinannut meitä jo vuoden.



Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noin onnistuu yhdistää matot. Meilläkin perheessä kaksi pientä lasta joten tuo puhtaanapito on ihan hyvä pointti. Toisaalta menoa olohuoneessa toisinaan riittää joten voi olla, etteivät matot pysy helposti yhdessä jollei sitten laita niitä niin, että ovat huonekalun alla. Jotenkin kaipaisin sellaista kokolattiamaista tunnelmaa olohuoneeseen mutta kuitenkin edullisesti joten taidan suunnistaa ensi viikolla Ikeaan ;)



Ap

Vierailija
2/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on WM carpetin aika pitkäkarvaista mattoa. Kun ne asentaa "puskuun", eli pohjakankaat aivan vierekkäin, matto näyttää yhdeltä isolta matolta.

Vierailija
4/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi onnistua kun ompelee ne hyvin yhteen, nukka peittää sitten sen ompeleen. En ole ihan varma.

Vierailija
5/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin nuo VM Carpetin matot pysyvät ihan hyvin yhdessä ilman ompelemistakin. Eli kun on siivottu, kammataan "karvat" vähän sivuun ja laitetaan matot kova pohjakangas tiiviisti vierekkäin, ja siinä pysyvät siistin näköisesti seuraavaan siivoukseen asti. Karvat peittävät sauman täysin. Matot eivät liu'u mihinkään pohjamateriaalin ansiosta.



Itse en edes haluaisi yhtä isoa mattoa, se olisi minulle aivan liian iso ja raskas siireltävä. Tämä on ollut tosi hyvä ratkaisu.



Jos oikein ison maton silti haluaa, voi sellaisen erikseen tilata kalliiseen hintaan Iskusta tai Askosta ainakin.

Vierailija
6/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ehkä pari pätkää mattoteippiä liitoskohtaan, etteivät matot liuu erilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän hankala viedä tuulettumaan

Vierailija
8/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on parkettilattia joten jotain liukuestettä matot varmaankin tarvitsisivat. Ehkä tuo teippi voisi olla hyvä. Kai me uskalletaan sitten ostaa Ikeasta pari mattoa ja testata kuinka käy, jos kerran mainitsevat mattojen sopivat tuollaiseen käyttöön. Harvemmin katteettomia lupauksia antavat eikä toisekseen hinta päätä huimaa vaikka menisikin pieleen.



Kiitos vastanneille!



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ryijymattoja metritavarana.. esim. 200cm leveä rulla muutaman euron neliöltä

Vierailija
10/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy rajat. Mitään teippiä tai alumattoa ei ole. Sohvapöytä on raskas ja kookas ja pitää matot paikoillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..paskamaton. Siellä on hyvin surkeita mattoja,,

Vierailija
12/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy rajat. Mitään teippiä tai alumattoa ei ole. Sohvapöytä on raskas ja kookas ja pitää matot paikoillaan.


Sanooko sana LAATU sinulle mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..paskamaton. Siellä on hyvin surkeita mattoja,,

Haittaakse sua?,,

Laitetaan sohvakalusto uusiksi joskus muutaman vuoden päästä joten en haluaisi laittaa nyt tuhatta euroa tai yli mattoihin, jotka kohta eivät sitten sovi yhteen sohvien kanssa. Väliaikaiseen käyttöön Ikean matot varmasti sopivat ihan hyvin.

Kiitos sinulle vastauksesta, jolla on Ikean matot käytössä!

Ap

Vierailija
14/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy rajat. Mitään teippiä tai alumattoa ei ole. Sohvapöytä on raskas ja kookas ja pitää matot paikoillaan.


Sanooko sana LAATU sinulle mitään?


Järkytän lisää, se sohvakin on Ikeasta. Tämä vei varmaan ajatukset pois siitä perhesurmasta, toivottavasti saat yöllä nukutuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sama ongelma, ja ihan kuule hobby hallin ryijymatot tiiviisti vierekkäin ja molempien alle liukuesteverkkoa ratkaisi sen.



:)

Niin ja parketti on

Vierailija
16/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kivan liukumaton pohja, pitää paikallaan minusta ihan hyvin. En nyt muista mikä malli on kyseessä mutta sellainen keskikarvainen synteettinen.

Vierailija
17/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on WM carpetin aika pitkäkarvaista mattoa. Kun ne asentaa "puskuun", eli pohjakankaat aivan vierekkäin, matto näyttää yhdeltä isolta matolta.

Ei helvetti onnistu mitkään puskusaumat. Näyttää varmaan hyvältä, herranjestas sentään. Vie roskiin moiset viritykset ja hommaa riittävän iso matto.

Vierailija
18/19 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallaan ne pitää raskas olkkarin pöytä.



Onhan ne välillä vähän rullallaan, mutta suorana niistä nyt kummoisesti näy, että siinä on kaksi mattoa, eikä yksi.



Ja meillä näin siksi, että perheessä sekä lapsia, että koiria useampia ja kapea matto on helpompi pestä jos/kun jotain sotkua siihen menee.

Vierailija
19/19 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aiheeseen on sopiva linkki,

 

http://keltainentalorannalla.blogspot.fi/2012/03/mattoilua.html

 

Ihania matto yhdistelmiä !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi