Alakoululaisten ystävyyssuhteista!
Puututteko mitenkään ystävyyssuhteisiin? Jos kyse ei ole kiusaamisesta, mutta kuitenkin yhtäkkisestä ystävyyden väljähtämisestä ja kaveruuden "unohtamisesta"? Yritättekö jotenkin hienovaraisesti puuttua ja "auttaaa", vai annatteko asioiden mennä omalla painollaan ja lasten hoitaa itse tilanteet?
Kommentit (3)
usein ainakin alakouluikäisillä tytöillä on tapa omia yksi ystävä kokonaan itselleen. Itse olen yrittänyt ohjata pois tästä, ja kehottanut tutustumaan moniin erilaisiin luokkakavereihin. Olen myös viime aikoina pyrkinyt muistuttamaan, että on hyvä osata olla myös joskus itsekseen, siis aina ei tarvitse olla kaveria, vaan tekemistä pitää keksiä myös ihan itsekseen. Olen sitä mieltä että on hyvä kun on useampi hyvä ystävä(3-4) eikä vain yhtä bestistä. ja tietty itseriittoisuuskin on hyvä, ettei ole liian riippuvainen toisten seurasta, tosin tähän kyllä vaikuttaa oma vahva riippumattomuuteni muista.
itse valita ystävänsä, niinhän minäkin teen!
kavereita eikä tilanne ahdista niin en ehkä puuttuisi. Kysyisin kyllä omalta lapseltani mistä on kyse ja onko sattunut jotain ikävää. Muutenkin koetan ohjata siihen ettei kukaan kavereista jäisi ulkopuolelle ja jos jotain kaveria ei ole näkynyt kehoitan lastani taas pyytämään tätäkin mukaan.