Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisin suruviestin viemisestä, onko kellään TIETOA?

Vierailija
13.04.2012 |

Herra ja Rouva ovat naimisissa.

Heillä on neljä aikuista lasta A, B, C, D.

Herra kuolee auto-onnettomuudessa, on autossa yksin.

Poliisi lähtee viemään suruviestiä. Rouvalle?

Entä jos Rouva ei ole kotona?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on usein myös vara-avain joillakin sinne vanhemmilleen, joten jos ei rouva vastaa ennen pitkää niin poliisi voi pyytää omaisten toiveesta sitä avainta lainaan tai hakea isänöitsijältä.

Vierailija
2/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumien summana sain tietää isäni kuolemasta ensimmäisenä lapsuuden perhestämme, johon kuuluvat äitini, minä ja 2 veljeäni. Sain tiedon poikkeuksellisesti puhelimitse.

Vaikka sanoin, että me hoidamme viestin äidillemme, poliisi sanoi että heidän velvollisuutensa on käydä lähimmälle omaiselle asia kertomassa henkilökohtaisesti. Eli vaikka veljeni meni äitini luokse ja kertoi uutisen ensin, tuli poliisi kuitenkin vielä tuomaan suruviestin.

Eli ymmärtääkseni yrittävät vaan kaikin tavoin tavoittaa sen lähimmän omaisen. En usko että heti lähdetään tavoittelemaan muita omaisia, tietenkin jos ei tyyliin päiväkausiin tavoiteta niin sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä rouvaa tavoiteltaisiin työpaikalta, varsinkin virka-aikana? Kollegalle oli ainakin 10 vuotta sitten toimitettu suruviesti työpaikalle, kun kuolema tapahtui päiväsaikaan.

Vierailija
4/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoli pari vuotta sitten, vanhempani ovat eronneet. Poliisi kävi isäni luona erikseen ja sitten äitini, äitini ei ollut kuitenkaan ehtiny avaamaan kun oli suihkussa mutta parveekkeelta näki että poliisi lähti pihasta ja mietti että olsiko he voinut olla ovikellon soittaja vai ei... Ikinä eivät poliisit palanneet uudestaan kertomaa että sillain. Oma isäni soitti mulle ja mä vein sitten suru-uutisen äidilleni. Eli jättivät kyllä tiedon ainoastaan isäni varaan vaikka eivät olleet tekemisissä.

Vierailija
5/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden päivän päästä vasta, puhelimitse. ja itse kerroin sitten uutisen siskolleni.

Vierailija
6/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää tavoittaa Rouvaa puhelimella tai selvittää onko hän tavoitettavissa työpaikalta tai jostakin muualta. Poliisi varmasti välttää kertomasta itse suruviestiä puhelimessa tai selvitellessään asiaa, mutta itse olin niin sinnikäs että kertoivat minulle tiedon ("väärän" kylläkin).

Vierailija
7/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle (tavoittivat ensimmäisenä) ilmoittivat isän kuolemasta puhelimella ja jättivät minut ilmoittamaan sisaruksilleni ja äidilleni.

Vierailija
9/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sanoin, että me hoidamme viestin äidillemme, poliisi sanoi että heidän velvollisuutensa on käydä lähimmälle omaiselle asia kertomassa henkilökohtaisesti. .

Vierailija
10/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta mieleen just et poliisit kun kävivät isäni luona niin ei ollut kotona niin he soittivat isälleni että missä hän on että haluaa tavata. Isäni oli naisystävällään juuri sillon eri kaupungin osassa ja kysyo mitä asia koska mutta poliisit eivät kertoneet vaan sanoivat että tulevat sinne. Oli siinä isällä pitkä vartti odotella että mitä on tapahtunut, ei kyllä kertoman mukaan ajatellu että joku olisi kuollut, enemmänkin että jokin rikos on tapahtunut tms kävi mielessä miljoona asiaa.

Veljeni kuoli su iltana helsingissä ja poliisit toivat suru uutisen ma aamupäivällä eri paikkakunnalle jossa vanhempani asuivat.